2020-04-18, 07:19
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Så tidigt som möjligt, sedan om det blir några bieffekter som upptäcks senare så kommer man skylla på tegnell då också.

Framstressade vaccin har visat sig vara farligare än sjukdomen man vaccinerar sig för, nej tack. Och JA mycket bör skyllas på Tegnell och hans kollegor på FHM, ett gäng inkompetenta självgoda jävlar som behandlar sverige som deras egna lilla experiment, som en kemilåda man fick i mellanstadiet.

Sen har dom mage att smutskasta andra länder med diverse bekyllningar när hela världen tittar på sverige med stora ögon och funderar vad fan vi sysslar med häruppe.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Siffrorna ökar inte längre i en stor takt och antal döda sjunker, fältsjukhus monteras ned pga de inte behövs.

Ja, jag säger iallafall att det går åt rätt håll

Jag, hoppas att du har rätt men det är lite svårt att bedöma antalet smittade och döda så här efter påskhelgen men vi får se efter denna helg när siffrorna är ikapp. Önskar verkligen att det vänder.

Fältsjukhusen stängde de ner i Göteborg pga de bedömde att de inte kunde ge patienterna fullgod vård
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi håller inte med om att Sverige går åt rätt håll.
Ser inte den utplaning som Tegnell pratar om, för mig ökar det oavbrutet varje dag

För mig?
Har du en förutbestämd agenda oavsett verklighetsutfall?
Citera
2020-04-18, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Hallå det jag säger är det ingen som disputerar ens, att prioriteringar görs är det enda man kan göra när vårdplatserna tar slut. Sverige ligger i botten när det kommer till respiratorplatser/miljon invånare tex av alla EU länder näst sist efter portugal har jag för mig det va.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/larm-om-att-patienter-bortprioriteras

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/lAyePy/dokument-visar-de-prioriteras-bort-fran-intensivvard

https://samnytt.se/dokument-personer-over-80-ar-bortprioriteras-fran-intensivvard/

https://www.svegot.se/2020/04/09/sjukhusen-har-fatt-instruktioner-om-hur-de-ska-prioritera-patienter-i-coronatider/

Orkar inte klippa och klistra mer, det har redan börjat att låta folk dö utanför sjukhusen, ingen hemlighet alls.

Länka gärna sida som visar att det redan sker fast det är tomt på avdelningarna samt fältsjukhusen utanför?

Jag ser folk här som ligger inlagda nämligen, och flera från närliggande äldreboende har skrivits in för vård.
Citera
2020-04-18, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Jo dagen efter det skedde dansade folk omkring på stan- man såg bara leenden och kramar för att visa hur terrorn inte skulle vinna. Såg ingen som sörjde.
Ska jag behöva rota fram klipp som bevis? Hoppas inte.
Man firade kärleken osv.

Precis som nu när de firar och hyllar och är glada var dag

Man firade ju inte terrordådet din dumma jävel!
Man försökte visa att inte ens det mörkaste mörka ska vinna.
Herregud, hur är du sammansatt???
Citera
2020-04-18, 07:21
Medlem
Antikroppar är inte bevis på immunitet.

WHO warning: No evidence that antibody tests can show coronavirus immunity
Published Fri, Apr 17 20201:38 PM EDTUpdated 5 hours ago

https://www.cnbc.com/2020/04/17/who-issues-warning-on-coronavirus-testing-theres-no-evidence-antibody-tests-show-immunity.html?__sou rce=iosappshare%7Ccom.apple.UIKit.activity.PostToT witter
Citera
2020-04-18, 07:22
Medlem
Är det ens fastställt att man blir immun om man har haft viruset? Verkar nu som att WHO säger tvärtom, då är Sveriges strategi helt onödig. Fattar inte vad man har byggt påståenden om flockimmunitet på?!?! Förhoppningar, tro, forskning eller vad? Konstig strategi i vilket fall när till och med WHO nu kommer att ändra vad som gäller immuniteten.
Senast redigerad av asdfgh31 2020-04-18 kl. 07:26.
Citera
2020-04-18, 07:22
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Extremt många har dött där redan, siffrorna skenar samt ett väldigt splittrat land där staterna gör Som de själva vill m.m.
De allra flesta dör i ett fåtal stater/städer (t.ex NYC), sjukvården fallerar totalt.

Går inte att jämföra situationen i NYC och Stockholm t.ex, i Sverige säger jag också att corona är ofarligt, I vissa delar av USA.. Förmodligen inte.

Tycker f.ö om Trump, förstår dock inte vad det har med saken att göra.

//tror dock ej på 200000 som personen du citerade.

Trumphatet styr allt vissa vridna tror om USA. Logik kommer i andra hand. USA är Sverige gånger 36 på ett ungefär. Det har fler uteliggare fattiga illegala som är mer utsatta. Men det började lite senare än hos oss.
USA 2145 smittade och 112 döda per miljon invånare. Sverige 1309 smittade 139 döda per miljon invånare. Vi leder dödsligan men vi leder inte konstaterade fall för vi är sämst i världen, bland civiliserade länder, på att testa.

Vi får se hur likvärdiga USA och Sverige är när detta har nått sin ende. Bara dårar uttalar sig säkert om den saken nu.
Citera
2020-04-18, 07:23
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Vad är det för idiotisk uträkning, 14 år?

Allt talar ju för att (om man blir immun) Stockholm är på väg dit efter några månader.

Strypa smittan på en månad som Italien har gjort verkar funka. Hörde att de öppnat upp och återgått till det normala nu så det blir gött med fullsatta Serie A-matcher i veckan eftersom de strypt smittan.

Testa räkna själv innan du ifrågasätter som en idiot.

500 IVA platser har vi, +500 utan personal som inte räknas(de finns bara på papper)

Varje plats blir upptagen 2-4 veckor per patient.

Minst 5% behöver en sådan plats. (Samma i alla länder)

Överskrids detta dubbleras dödligheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag, hoppas att du har rätt men det är lite svårt att bedöma antalet smittade och döda så här efter påskhelgen men vi får se efter denna helg när siffrorna är ikapp. Önskar verkligen att det vänder.

Fältsjukhusen stängde de ner i Göteborg pga de bedömde att de inte kunde ge patienterna fullgod vård

Sant, men "halvdan vård" är bättre än ingen vård.. Hade de ansett att det behövdes extra platser så hade de inte tagits ned enligt min mening
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
För mig?
Har du en förutbestämd agenda oavsett verklighetsutfall?

Skall förtydliga, jag följer siffrorna varje dag och ser ingen utplaning.

Agenda?? jäkla korkad fråga, vilken agenda skulle jag ha förutom att jag önskar att vi åtminstone kan få några månader lugnt innan nästa våg
Citera
2020-04-18, 07:24
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Så vad är lösningen, massvaccination?
Det enda vi vet är att länder i asien har lyckats begränsa smittan till en sådan nivå att de nu går att kontrollera med smittspårning. Detta har inneburit att deras ekonomier nu håller på att återhämta sig även om de fortfarande hämmas av att väsvärlden inte har kontroll på smittan. I dagsläget vet vi inte om vi kommer att kunna ta fram ett vaccin, men att få smittan under kontroll gör att vi kan börja få fart på ekonomin igen om än i mindre skala i början men det skapar en uthållighet tills vi vet hur vi kan bekämpa detta virus på bästa sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in