2020-04-18, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Flockimunitet blir nog ytterligare en i raden av felaktiga påståenden som den mannen slängt ut sig, kanske lika bra det då det hade krävt många människors liv och lång tid om det nu skulle gå att uppnå.

Så vad är lösningen, massvaccination?
Citera
2020-04-18, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Så vad är lösningen, massvaccination?

Så tidigt som möjligt, sedan om det blir några bieffekter som upptäcks senare så kommer man skylla på tegnell då också.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Må så vara, men hur hade läget sett ut med en karantän likt den i t.ex Sydkorea, Frankrike m.m?
Tror ekonomin hade tagit mycket mer stryk och uppemot 5 ggr mer arbetslöshet

Men men, time will tell!

Fortfarande går inget att säga - men Sverige verkar gå åt rätt än så länge enligt mig

Vi håller inte med om att Sverige går åt rätt håll.
Ser inte den utplaning som Tegnell pratar om, för mig ökar det oavbrutet varje dag
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Flockimunitet blir nog ytterligare en i raden av felaktiga påståenden som den mannen slängt ut sig, kanske lika bra det då det hade krävt många människors liv och lång tid om det nu skulle gå att uppnå.

14 år skulle det ta om vi lyckas hålla smittnivån inom vårdkapaciteten.

Men då kommer många andra dö av inställda operationer osv istället.

Bättre att strypa smittan helt med en månads karantän.
Citera
2020-04-18, 07:13
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du sprider lögner, en massa människor ringde och ville bli testade, men fick bara rådet att stanna hemma om de kände sig sjuka. Man testade en liten bråkdel för man hade inte testkit eller personal. När man smittspårade så testade man inte ens en bråkdel av de man spårade. Det här har de ju erkänt i efterhand. Du tror inte ens på dina egna uppdragsgivare utan sprider de lögner de körde för en månad sedan. Uppdatera dig åtminstone om de dagsaktuella hitte-på-historierna från regeringens propagandister. Jag vet att det är svårt att hänga med för de ändrar sig varje dag men du kan ju inte försvara saker FHM själva erkänt!

Nej, jag korrigerar bara ditt felaktiga påstående om man att måste ha varit i Italien för att få bli testad.

Jag har inte påstått att alla som ville fick bli testade.

Det går inte att föra diskussioner med folk som inte kan hålla en tanke. Hejdå.
Senast redigerad av Richard-III 2020-04-18 kl. 07:17. Anledning: Fel
Citera
2020-04-18, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi håller inte med om att Sverige går åt rätt håll.
Ser inte den utplaning som Tegnell pratar om, för mig ökar det oavbrutet varje dag

Siffrorna ökar inte längre i en stor takt och antal döda sjunker, fältsjukhus monteras ned pga de inte behövs.

Ja, jag säger iallafall att det går åt rätt håll
Citera
2020-04-18, 07:14
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Har du foliehatten på dig?
Time will tell.

Länka gärna till information om att Sverige aktivt skickar folk till sin död?
Såvitt jag ser på platserna här så vårdas många som redan hade foten i graven.

Anledningen till dödsfall är pga de smittade är gamla och sköra, inte för att vården är svag.

En sådan smittad person hade dött i Norge, såväl som Finland.

Har du f.ö läst att både Norge och Finland släpar efter REJÄLT med inrapporterade dödsfall från äldrevården?
Deras statistik är inte så fin.

Hallå det jag säger är det ingen som disputerar ens, att prioriteringar görs är det enda man kan göra när vårdplatserna tar slut. Sverige ligger i botten när det kommer till respiratorplatser/miljon invånare tex av alla EU länder näst sist efter portugal har jag för mig det va.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/larm-om-att-patienter-bortprioriteras

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/lAyePy/dokument-visar-de-prioriteras-bort-fran-intensivvard
Citat:
personer med en biologisk ålder över 80 år ska prioriteras bort i intensivvården under coronakrisen.

Detsamma gäller de mellan 70 och 80 år som har signifikant svikt i mer än ett organsystem.

Det framgår av dokument som Karolinska universitetssjukhuset har skickat ut till ansvariga läkare.

https://samnytt.se/dokument-personer-over-80-ar-bortprioriteras-fran-intensivvard/

Citat:
Inledd vård får avbrytas
Det framgår även att det handlar om ”biologisk ålder”, till skillnad från den faktiska, kronologiska åldern. Det innebär att en allvarligt sjuk person kan ha en högre biologisk ålder än den faktiska, och vice versa.

Enligt en uppgiftslämnare är det en ”gummiparagraf” då det handlar om att bortprioritera vissa patienter för att få IVA-platserna att räcka till.

Biologisk ålder säger något om hur långt du är i din åldrandeprocess. Men det finns olika sätt att mäta, och en sådan bedömning svår att utföra.

https://www.svegot.se/2020/04/09/sjukhusen-har-fatt-instruktioner-om-hur-de-ska-prioritera-patienter-i-coronatider/

Citat:
Sjukhusen har fått instruktioner om hur de ska prioritera patienter i coronatider

Sveriges intensivvårdplatser börjar ta slut. Detta tvingar sjukvården att införa triage. Man kommer således bortprioritera vissa grupper från vård.

Orkar inte klippa och klistra mer, det har redan börjat att låta folk dö utanför sjukhusen, ingen hemlighet alls.
Citera
2020-04-18, 07:14
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har man testat dem nu?

Ja, det har man tydligen gjort.

https://www.nsd.se/nyheter/lulea/anders-nystedt-nara-men-ingen-cigarr-nm5341281.aspx
Citera
2020-04-18, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Brukar inte du säga att Sverige är corona nästan ofarligt. Snart är "vi " alla flockimmuna. Men i USA där styr Trump och då är det en helt annan sak.
Jag sjunger FHM:s lov, ja.

Jag har konsekvent sagt att det kommer dö mellan 600-1500 per miljon invånare. Alltså uppemot en promille av befolkningen. 6000+ döda i Sverige, på sikt.

Stockholm är halvvägs dit, och borde se effekter av flockimmunitet. Likaså Belgien, Italien och Spanien som helhet. Länder som Frankrike och UK närmar sig.

600 döda per 1M av USA:s befolkning är 200.000 människor. Det är alltså min snällprognos.

Att tro att 60.000 ska dö i USA är en drömprognos. NY ligger redan nu på 800+ döda per 1M.
Citera
2020-04-18, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
14 år skulle det ta om vi lyckas hålla smittnivån inom vårdkapaciteten.

Men då kommer många andra dö av inställda operationer osv istället.

Bättre att strypa smittan helt med en månads karantän.

Vad är det för idiotisk uträkning, 14 år?

Allt talar ju för att (om man blir immun) Stockholm är på väg dit efter några månader.

Strypa smittan på en månad som Italien har gjort verkar funka. Hörde att de öppnat upp och återgått till det normala nu så det blir gött med fullsatta Serie A-matcher i veckan eftersom de strypt smittan.
Citera
2020-04-18, 07:16
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vet du om de testat för att se om de har antikroppar?

Ja, som jag förstod det så hade man det.

Endast en hade det, men den personen hade nyligen varit sjuk (igen). Kort artikel nedan.

https://www.nsd.se/nyheter/lulea/anders-nystedt-nara-men-ingen-cigarr-nm5341281.aspx
Citera
2020-04-18, 07:18
Medlem
Citat:
Så tidigt som möjligt, sedan om det blir några bieffekter som upptäcks senare så kommer man skylla på tegnell då också.

Precis, blir mörkrädd när så pass många inväntar ett "mirakelmedel", skrämsel samt panik tillstånd är det bästa säljargumentet. Folk tappar all form av helhetsperspektiv, samt av given anledning följer man inte upp bieffekterna lika nitiskt som influensan/virusets effekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in