2020-04-18, 06:28
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Läskigt?

Tycker synd om er foliehattar, gå runt och oroa sig för så mycket...

Inte ett dugg ovanligt att folk lånar formuleringar från varandra. Det händer hela tiden.

Att tolka det som att staten satt upp en grupp av personer som ska jobba med mörkläggning av en mordkomplott i syfte att döda då många som möjligt med ett virus.

Man ska vara bra sjuk för att dra såna slutsatser.

Var har jag nämnt någonting om en mordkomplott? DINA ord inte mina. Var har jag skrivit att jag är orolig? Läs mitt inlägg en gång till "jag föreställer mig".
Och mörkläggning? ÄN en gång DINA ord inte mina, du jobbar gratis med desinformation märker jag din lilla nyttiga idiot.

Men om du är så godtrogen att du litar på myndigheterna helt och att dom inte utnyttjar internet och media för att styra opnion/lugna ner massorna(fåren i ditt fall) så kan du väl braka ut ett bääää
Citera
2020-04-18, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Har FHM sagt det är de inte kloka.
Vi vet ju inte ens vad viruset är och hur det fungerar.

Oavsett om FHM är ett gäng nötter, kan boenden göra egna bedömningar.

De kan omöjligt trott på det själva utan har sagt så för att sjukvårdspersonal ska jobba.
Citera
2020-04-18, 06:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Står i Aftonbladet att IVA-platserna i princip är slut nu.

De som blir smittade idag behöver vård om cirka 2 veckor. Jag är rädd att vi är på väg mot katastrof. Total katastrof. Förstår inte hur vårdbehovet ska kunna täckas. FHM står på pressträffar och säger att vi kan ha passerat toppen, men det finns väl egentligen inget som tyder på det? Antal sjuka, antal vårdade och antal döda per dygn är i stigande trend.

Är verkligen min rädsla obefogad?

Ständigt dessa två veckor innan katastrofen

Sådär skrev du/ni för två veckor sen också, Och en månad sen, ja mest hela tiden är vi två veckor från den där katastrofen.

Snart kommer väl "om två veckor" att varumärkesskyddas, har ju blivit en riktig klassiker vid det här laget!
Senast redigerad av Snuttis73 2020-04-18 kl. 06:32.
Citera
2020-04-18, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Var har jag nämnt någonting om en mordkomplott? DINA ord inte mina. Var har jag skrivit att jag är orolig? Läs mitt inlägg en gång till "jag föreställer mig"

Men om du är så godtrogen att du litar på myndigheterna helt och att dom inte utnyttjar internet och media för att styra opnion/lugna ner massorna(fåren i ditt fall) så kan du väl braka ut ett bääää

Ha ha

Ja, detta är en manöver där politiker, media och myndigheter alla är med. Att svensken är så lydig är orsaken till att detta fungerar. Och det är bra så faktiskt. Svenskens naivitet och lydighet är i många sammanhang en fördel, såsom här.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Så stockholmarna ska vara flockimmuna redan i maj, enligt Tegnells beräkningar. Kanske har han rätt. En del meddelar från sina karantäner att deras barn och barnens vänner är flockimmuna. Hur de nu vet det.

Tegnell i NRK.

https://www.nrk.no/urix/tegnell_-_-det-kan-bli-flokkimmunitet-i-stockholm-i-mai-1.14984679

Haha vilken idiot Tegnell är. "Fortsätter vi bara som vi göra idag så borde de flesta vara smittade redan i maj!" Säger han ju! Han hymmlar inte ens med det längre, att deras taktik är fullständigt värdelös att stoppa spridningen. Istället försöker han få det till att låta som något bra med att man uppnår "flockimmunitet" då.

Bara en idiot köper sånt skitsnack! Att bli smittad är inget bra. Ju fler som blir smittade, ju sämre är det.

Vilken makalöst moral-fattig idiot!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Visst, det dör flera äldre som kanske dött inom några månader men det dör en jävla massa äldre som kanske skulle haft 10-20 år kvar. Flera i 60 års-åldern har dött, visserligen kanske någon underliggande sjukdom men den underliggande sjukdomen rätt behandlad är inte dödlig. Massor av riskgrupper oavsett ålder lever ett normallångt liv utan besvär av sin sjukdom tills de träffar på corona.
Sluta att förminska allvarligheten i covid 19
Nämen så är det ju. Men tack lov finns nu läkemedel remdesivir från Gilead Sciences Ink
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kanske har de fått annan sträng av viruset?

Möjligt men borde detta inte ha upptäckts? Man testade för säkerhetsskull 2 gånger för att undvika ev brister i testutrustningen.
Citera
2020-04-18, 06:32
Medlem
Citat:
Lördag 6.23.

Vilka menar ni är förnekare då? Alla vi som ifrågasätter galna påståenden om att sossarna mörklagt 1 miljon döda, eller att ingen blir immun mot viruset, eller att Sverige är det enda landet i världen där det kan finnas icke verifierade dödsfall?

Nobody has claimed a million deaths are being hidden, there is no evidence suggesting long-term immunity is or is not granted and everybody knew countries had much higher deaths since Italy and China.
Citera
2020-04-18, 06:33
Medlem
shponglads avatar
Citat:

Sådär skrev du/ni för två veckor sen också, Och en månad sen, ja mest hela tiden är vi två veckor från den där katastrofen.

Snart kommer väl "om två veckor" att varumärkesskyddas, har ju blivit en riktig klassiker vid det här laget!

Du är en riktig pajas, han skrev att dom som blir smittade idag behöver vård om 2 veckor vilket är rimligt, håller du inte med?, isåfall varför?

DU injicerade att katastrofen kommer om 2 veckor etc..

Skäms du inte över att du sitter och häver ur dig skit och lägger ord i folks mun?
Citera
2020-04-18, 06:34
Medlem
Citat:

We’re at the catastrophe warned about two weeks ago.
Citera
2020-04-18, 06:34
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Läskigt?

Tycker synd om er foliehattar, gå runt och oroa sig för så mycket...

Inte ett dugg ovanligt att folk lånar formuleringar från varandra. Det händer hela tiden.

Att tolka det som att staten satt upp en grupp av personer som ska jobba med mörkläggning av en mordkomplott i syfte att döda då många som möjligt med ett virus.

Man ska vara bra sjuk för att dra såna slutsatser.
När det gäller sossarna så har det ju visat sig att de skyr inga som helst medel. Man minns ju mailmannen som skickade ut falska mail inför valrörelsen för 12-15 år sedan, som jobbade direkt under Ulvskog. För att ta ETT exempel.
Citera
2020-04-18, 06:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Nämen så är det ju. Men tack lov finns nu läkemedel remdesivir från Gilead Sciences Ink

Det känns positivt, så skönt att man kan känna sig positiv igen
Hoppas bara att det fungerar så bra som man hoppas och vad jag förstår är det ett läkemedel med få biverkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in