2020-04-18, 06:13
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Bara sätta i perspektiv hur många äldre som dör hela tiden. Just nu på grund av corona så dör fler äldre vilka är krassliga sedan innan. Därför då viktigt att isolera äldredomshemmen men för helvete inte hela länder då det är nästintill ofarligt för oss övriga. Triljon-trams detta

Visst, det dör flera äldre som kanske dött inom några månader men det dör en jävla massa äldre som kanske skulle haft 10-20 år kvar. Flera i 60 års-åldern har dött, visserligen kanske någon underliggande sjukdom men den underliggande sjukdomen rätt behandlad är inte dödlig. Massor av riskgrupper oavsett ålder lever ett normallångt liv utan besvär av sin sjukdom tills de träffar på corona.
Sluta att förminska allvarligheten i covid 19
Citera
2020-04-18, 06:15
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Lyssnade på intervju med Tegnell på Sveriges radio.
Där seger han, apropå det vi diskuterade här tidigare om att stänga gränser, att det finns en stark övertygelse bland experter att stänga gränser under pandemier är helt verkningslöst och möjligtvis helt destruktivt.
Så nu vet vi det.
Kom och festa i Malmö bara och låt Tyskar köra ut i våra svenska skogs samhällen.

Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tänk om någon reporter skulle kunna tänka sig att fråga honom, vilka det är? eller som vi här på fb snabbt skulle skriva - Källa tack!

Ja jösses!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vb8vkJ/europeiska-kvinnor-flyr-karantanen--for-att-lyxfesta-i-stockholm
Citera
2020-04-18, 06:16
Medlem
IMBILDENs avatar
Står i Aftonbladet att IVA-platserna i princip är slut nu.

De som blir smittade idag behöver vård om cirka 2 veckor. Jag är rädd att vi är på väg mot katastrof. Total katastrof. Förstår inte hur vårdbehovet ska kunna täckas. FHM står på pressträffar och säger att vi kan ha passerat toppen, men det finns väl egentligen inget som tyder på det? Antal sjuka, antal vårdade och antal döda per dygn är i stigande trend.

Är verkligen min rädsla obefogad?
Citera
2020-04-18, 06:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Ja, troligen.

Fast de som varit på Militär-VM i Wuhan i oktober och blivit sjuka visade sig ju inte ha haft corona i alla fall.

Vet du om de testat för att se om de har antikroppar?
Citera
2020-04-18, 06:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Visst, det dör flera äldre som kanske dött inom några månader men det dör en jävla massa äldre som kanske skulle haft 10-20 år kvar. Flera i 60 års-åldern har dött, visserligen kanske någon underliggande sjukdom men den underliggande sjukdomen rätt behandlad är inte dödlig. Massor av riskgrupper oavsett ålder lever ett normallångt liv utan besvär av sin sjukdom tills de träffar på corona.
Sluta att förminska allvarligheten i covid 19

Kan bara hålla med. Vi har mycket riskgrupper i Sverige och det är precis som du säger.
Citera
2020-04-18, 06:19
Medlem
Lite trevlig läsning om immunitet 🙂

https://edition.cnn.com/2020/04/17/health/south-korea-coronavirus-retesting-positive-intl-hnk/index.html
Citera
2020-04-18, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Nu kan det anses utrett hur FHM räknar med att nå flockimmunitet i Stockholm. Allmänna kommunikationer verkar vara vapnet. Förstår då att Tegnell i början var emot att folk skulle jobba hemifrån. Då alla trängs i bussar går smittspridningen snabbare. Nu har 3 busschaffisar dött i c19. Bedrövligt.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=7454861
Ja, så tragiskt..vet att bussbolag börjat stänga av främre delen av bussen,..men det kanske inte hjälper.
Citera
2020-04-18, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Men FHM har sagt att munskydd inte hjälper och att man bara smittar om man har symptom.

Båda dessa saker är fel och är sannolikt anledningen att äldre på boende och som har hemtjänst blivit smittade.

Har FHM sagt det är de inte kloka.
Vi vet ju inte ens vad viruset är och hur det fungerar.

Oavsett om FHM är ett gäng nötter, kan boenden göra egna bedömningar.
Citera
2020-04-18, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

De som blir smittade idag behöver vård om cirka 2 veckor. Jag är rädd att vi är på väg mot katastrof. Total katastrof. Förstår inte hur vårdbehovet ska kunna täckas. FHM står på pressträffar och säger att vi kan ha passerat toppen, men det finns väl egentligen inget som tyder på det? Antal sjuka, antal vårdade och antal döda per dygn är i stigande trend.

https://www.medscinet.com/BelPort/default.aspx?lan=1&avd=5

The day hospitals stopped updating is around when they started to be full.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN

Nej det tror jag inte.

Anledningen till att världen reagerat som den har gjort, är såvitt jag begriper,

att dels blir det många som behöver vård samtidigt pga viruset är så galet smittsamt,

och dels behöver de som är på sjukhus stanna länge,

effekten blir att vårdsystemen snabbt fylls upp och förblir fyllda,

samtidigt som nya patienter behöver vård.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Lite trevlig läsning om immunitet 🙂

https://edition.cnn.com/2020/04/17/health/south-korea-coronavirus-retesting-positive-intl-hnk/index.html

Kanske har de fått annan sträng av viruset?
Citera
2020-04-18, 06:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag finner det otroligt intressant att de som var de största förnekarna i tråden försvinner jämt över helgen, och kommer tillbaka är som mest aktiv mellan 8-16 på vardagarna

Lördag 6.23.

Vilka menar ni är förnekare då? Alla vi som ifrågasätter galna påståenden om att sossarna mörklagt 1 miljon döda, eller att ingen blir immun mot viruset, eller att Sverige är det enda landet i världen där det kan finnas icke verifierade dödsfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in