2020-04-18, 01:50
Medlem
STABILO99s avatar
Finns det någon som tror på Kinas 3000 döda? Så fult gjort att man försöker beskylla amerikans militär. Helt rätt gjort av Trump att kalla det kinaviruset.

Ingen som såg klippet där journalisten försöker framställa Trump som rasist för att han kallar det Kinaviruset men Trump stänger ned henne totalt? Hysteriskt roligt.

https://www.youtube.com/watch?v=7zatCqqRY_I
Citera
2020-04-18, 02:09
Medlem
nabplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm

Tror du du på den där sagan själv eller? Att det var någon som åt flygande mussoppa på en marknad i Wuhan när viruset plötsligt hoppade.

Ja. Som alla andra zoonoser.
Citera
2020-04-18, 02:16
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Du vet nog inte riktigt vad du pratar om. Fyra bitar finns i sekvensen som är homologer till HIV. Men det är inga långa homologer och dessutom är dom HVR:er som finns i många andra organismer. Sen, extra? Vadå "extra"?

Här kan du läsa lite: https://theprepared.com/blog/no-the-2019-ncov-genome-doesnt-actually-seem-engineered-from-hiv/

Vill du läsa mer detaljerat finns där lite fler artiklar på tex ncbi.

Säg inte att viruset är identiskt om du inte ens vet hur sekvenser är uppbyggda.

Extrafråga: är SARS-CoV-2 ett DNA- eller ett RNA-virus? Googla inte.

Jag har ingen utbildning inom området, så jag kanske inte använder de korrekta fackbegreppen. Men jag tror du är onödigt dryg, din dryge fan. Jag har läst hela den ursprungliga, sedermera refuserade, rapporten, för att bilda mig en uppfattning om den. Så jag har sett sekvenserna jag pratar om, i "bokstavsform". Vad en sekvens är vet jag givetvis. Förstår jag koden i sekvenserna? Nej. Men det gör inte du heller. Varför du påpekar att sekvenserna finns även i andra virus är obegripligt, eftersom jag skrev just det. Din sista fråga var bara tramsig. Huruvida jag vet om detta är ett RNA-virus eller inte är knappast trådens ämne. Med extra menar jag givetvis att de har lagts till, att de inte fanns där innan.
Citera
2020-04-18, 02:24
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Det är så här att man inte får ifrågasätta ursprunget till smittan. Man blir bannad från div sociala medier och blir paria. Säkert inget du märkt av men många håller nog tand för tunga även om det börjar spricka upp. Jag tycker du ska stå fast vid din övertygelse och ignorera "fakemedia". Du behöver inte citera mig mer och jag kan lova att jag kommer ignorera en totalidiot som du.

Precis så som du skriver är det.

CCP har suttit och rensat för fullt på hemmaplan åtminstone.
Många kineser kallar det CCP-virus och inte C-19 eller SARS-Covid-19.
Just för att markera.

Skulle inte förvåna mig om det finns ett dussintal mullvader här på FB för att skademinimera.
Läst så mycket idioti sista tiden att jag häpnar över folks perspektiv på verkligheten och kognitiva dissonans.

Självklart är det skapat. Följt detta sedan början av januari liksom tidigare pandemier.

Biologisk krigsföring är förövrigt inget nytt.
Spanjorerna gav smittade föremål till aztekerna liksom brittiska kolonialister gav pälsar med smittkoppor till nordamerikanska stammar.

Önskar att folk var mer kritiska och såg verkligheten för vad den är. Då hade möjligen inte eliten lyckas köra med oss så som de gör och alltid gjort.

Problemet är inte att folk saknar kunskap. Problemet är att folk inte ifrågasätter vad de blivit indoktrinerade till att tro.
Citera
2020-04-18, 02:27
Medlem
vinlands avatar
Ja, Covid-19 kom från Wuhan-labbet, men allt pekar på en general-fuckup i labbet i oktober, som i sin tur smittade personal samt besökare, som smittade olika militärer m.fl i Wuhan Olympic games, och när 3st i labbet var körda annonserade labbet efter nya medarbetare, då hade militären och de andra redan hunnit åka hem och tagit med sig smittan som blev våg 1. Sen vet vi resten med våg nr 2 med tilläget att Wuhan-borna var i lockdown från resten av Kina, men fick flyga utomlands utan problem, tack för det Kina !!

(FB) Mystiska insjuknanden efter Military World Games i Wuhan 2019
Citera
2020-04-18, 02:33
Medlem
DaChiefs avatar
Detta har redan diskuterats i första tråden om att corona kan vara ett labbmisstag: (FB) Coronaviruset är planerat för längesen enligt 10 år gammal film!

Den 6:e februari skrev jag att det är troligt att corona kan ha varit ett labbskapat virus, min teori var att det var skapat i jakten på ett vaccin mot sars, men läckt ut av en olyckshändelse.

Hur som helst är detta (att det är labbskapat) ett troligt spår anser jag.
Senast redigerad av DaChief 2020-04-18 kl. 02:40.
Citera
2020-04-18, 03:02
Medlem
Lipa mer tomtar.

La upp en bild på viruset dna som jag haft bild på i telef, om jag inte missminner mig, redan i februari. Alla som har koll på virologi har vetat om detta för länge sen....(smådålig kvalla pga screensh) Mvh

https://delafil.se/75c6369258344ca7/Snapchat-989894873.jpg
Citera
2020-04-18, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Precis så som du skriver är det.

CCP har suttit och rensat för fullt på hemmaplan åtminstone.
Många kineser kallar det CCP-virus och inte C-19 eller SARS-Covid-19.
Just för att markera.

Skulle inte förvåna mig om det finns ett dussintal mullvader här på FB för att skademinimera.
Läst så mycket idioti sista tiden att jag häpnar över folks perspektiv på verkligheten och kognitiva dissonans.

Självklart är det skapat. Följt detta sedan början av januari liksom tidigare pandemier.

Biologisk krigsföring är förövrigt inget nytt.
Spanjorerna gav smittade föremål till aztekerna liksom brittiska kolonialister gav pälsar med smittkoppor till nordamerikanska stammar.

Önskar att folk var mer kritiska och såg verkligheten för vad den är. Då hade möjligen inte eliten lyckas köra med oss så som de gör och alltid gjort.

Problemet är inte att folk saknar kunskap. Problemet är att folk inte ifrågasätter vad de blivit indoktrinerade till att tro.
Spot on på "indoktrinerade på att tro".
Citera
2020-04-18, 03:35
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Jag har ingen aning, men tycker det låter konstigt att kineserna skulle lägga möda på HIV och AIDS som fortfarande i första hand är ett problem för bögar, negrer i Afrika och i vissa sprutmissbrukarmiljöer. Varför skulle Kina bry sig om det? Det är nog mer troligt att det handlade om forskning för biologisk krigföring i såna fall.

Har du hört talas om pengar? säger inte att jag tror varken eller men pengar är en väldigt stark källa till motivation.
Citera
2020-04-18, 03:39
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Nej det tror jag definitivt inte att de kommer göra. Det kommer att bli konsekvenser för Kina.

Däremot tror jag inte att underrättelsetjänsterna har känt till så mycket i förväg då samhällsstrukturen i Kina är perfekt för att något sådant här ska hända.

En labassistent som klantar sig håller tyst, för den vill inte ha straff av sina chefer.

Cheferna håller tyst så länge det går, för de vill inte ha straff av lokala myndigheter.

Lokala myndigheter håller tyst så länge det går, för de vill inte ha straff av kommunistpartiet.

Kommunistpartiet håller tyst så länge det går för att inte skämma ut sig inför världen.

En lång kedja av mörkläggning innan omvärlden fattar vad som pågår.

Om vi ponerar att viruset kom från det labbet så är det exakt såhär jag länge föreställt mig händelsen utspela sig. En olyckshändelse.
Citera
2020-04-18, 04:07
Medlem
Det här har jag förstått hela tiden eftersom det inte är första gången det sker. Behöver inte vara så nu, men det lutar onekligen åt det hållet.
Citera
2020-04-18, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Nobelpristagaren som upptäckte HIV, Professor Luc Montagnier, säger att viruset är framställt i labratorie för att hitta ett vaccin till HIV. Han om någon borde veta vad han talar om.

Det vore i så fall inte första gången ett farligt virus uppstår som en konsekvens av vaccinforskning. På tal om HIV:
https://youtu.be/uywzbRLz5zc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in