2020-04-18, 00:03
Medlem
Gontars avatar
Ständigt dessa konspirationsteorier. Antar att TS har sin rubbade uppfattning klar för sig om allt från fejkad månlandning till att CIA drog ner WTC.
Citera
2020-04-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asskisser
Men nu har nobelpristagaren som upptäckte Hiv-viruset förklarat att det är gjort i labb. Blev det mycket att läsa?

Haha, jag ser du skriver det, det betyder inte att det är så. Andra forskare säger nåt annat.

Blev det mycket för dig att läsa vad övriga forskare säger ?
Citera
2020-04-18, 00:05
Medlem
sherms avatar
Tucker Carlson på Fox med ny intervju.

Author Steven Mosher argues the COVID-19 Virus was Spread from a Wuhan Lab and not from a Wet Market
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=-AspX0jlspM
Citera
2020-04-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Han och Winston är reko killar, har följt dem i flera år. De har tidigare bl.a berättat om så kallade Wumao som trollar internet på olika språk för kinas kommunistpartis räkning. Ni hao & välkommen.

Jag antar att du inte har något att anmärka på angående sakfrågorna i hans film?

Jag har också följt de,men av följde pga av deras proganda,då kan man lika gärna läsa aftonbladet. Det jag saknar från de är de endast lifter allt negativt. Jag saknar deras objektiv omdöme..
Citera
2020-04-18, 00:07
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
Ständigt dessa konspirationsteorier. Antar att TS har sin rubbade uppfattning klar för sig om allt från fejkad månlandning till att CIA drog ner WTC.

Det finns ett viruslabb mindre än 300 meter från djurmarknaden. I detta viruslabb forskades på coronavirus. På djurmarknaden såldes inte fladdermöss.

Ockhams rakkniv ger att viruset sannolikt härstammar från labbet och inte djurmarknaden.

Det är djurmarknaden som är konspirationsteorin.
Citera
2020-04-18, 00:13
Medlem
Amerikanskt finansierat labb, med amerikansk personal och amerikanska forskare... i Kina. Det var en amerikansk diplomat som beskyllde Kina, och nu är det amerikanska presidenten med stab som beskyller Kina. Undrar hur mycket amerikanerna har betalat till den här franska professorn för att gå ut med uppgifterna?

Det är uppenbart amerikanerna, och just amerikanerna och fram tills nu varit endast amerikanerna, som beskyllt Kina. Det är ju så genomskinligt att dom vill skuldbelägga Kina till varje pris.
Citera
2020-04-18, 00:17
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Amerikanskt finansierat labb, med amerikansk personal och amerikanska forskare... i Kina. Det var en amerikansk diplomat som beskyllde Kina, och nu är det amerikanska presidenten med stab som beskyller Kina.
Personalen var mestadels kinesisk.
Citat:
Undrar hur mycket amerikanerna har betalat till den här franska professorn för att gå ut med uppgifterna?
Ja de har betalat honom för att gå ut med det i en fransk podcast.

Citat:
Det är uppenbart amerikanerna, och just amerikanerna och fram tills nu varit endast amerikanerna, som beskyllt Kina. Det är ju så genomskinligt att dom vill skuldbelägga Kina till varje pris.

Alla har vetat att det är kinas fel, men Europa håller käften eftersom det "kan anses rasistiskt" att anklaga dem.
Citera
2020-04-18, 00:17
Medlem
asskissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetman
Haha, jag ser du skriver det, det betyder inte att det är så. Andra forskare säger nåt annat.

Blev det mycket för dig att läsa vad övriga forskare säger ?
Vilka är dessa andra nobelpristagare som forskat i HIV och virus?
Citera
2020-04-18, 00:18
Medlem
nabplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Tucker Carlson på Fox med ny intervju.

Author Steven Mosher argues the COVID-19 Virus was Spread from a Wuhan Lab and not from a Wet Market
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=-AspX0jlspM

Antropolog. Behövs någon med mer auktoritet inom rätt område.
Citera
2020-04-18, 00:31
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabplayer
Antropolog. Behövs någon med mer auktoritet inom rätt område.
Ad hominem skiter jag i fullständigt. Det han säger är rakt på.
Citera
2020-04-18, 00:43
Medlem
nabplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ad hominem skiter jag i fullständigt. Det han säger är rakt på.

Det går ju inte och bemöta hans argument eftersom allt är spekulationer... I det fallet får jag gå på hur trovärdig han är som källa. Det finns vissa hål i hans resonemang också. Använder ett populärvetenskapligt språk.
Citera
2020-04-18, 00:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AndersTengell
nej tvärtom, vi behöver fler källor för att folk inte ska kunna bortförklara det

jag tycker det är bra vad som kommit ut! men precis som du säger lyssnar majoriteten på SVT eller aftonbladet och just därför behöver vi fler källor än en fransk podd. ingen kommer röra i det ens med tång

lyssna bara på folk här i tråden "det kan inte vara sant för då hade världssamfunden gått ut med det och riktat sin ilska mot kina" osv

Det är mer än bara en podcast. Han kanske sa det först där, men han har sen varit på åtminstone en TV-platå (C-News) och sagt samma sak (finns på youtube). Det har varit förstanyheten på den franska TV-station jag kollat på ikväll (BFMTV, vilken är vänster), och det talas alltså väldigt mycket om i franska nyheter. Detta till stor del också för att Macron gick ut och i princip stödde teorin* genom att i en intervju nämna att typ "det är uppenbart att det hänt saker där (i Kina) vi inte känner till". Citatet handlar inte explicit om virusets uppkomst, men många läser det som att det uppenbart refererar till det. (Hursomhelst säger han att han tror att Kina döljer saker).

Bara googla på killens namn eller "prix nobel wuhan corona" så får man hur många träffar som helst. Även förstås i amerikanska medier.

* Som påpekats ovan ska dock noteras att vad de flesta säger mycket väl kan stämma är att viruset kom från det där labbet, men inte att det för den skull behöver vara "man-made". Och inte heller släppts lös av avsikt, i syfte att ta över världsekonomin, eller nåt. Utan genom en olyckshändelse. Så det finns så att säga lite olika graderingar av denna teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in