2020-04-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant hur Corona attackerar andra organ som njurar, hjärta, lever mm. Undrar hur det är ställt med funktionen hos dessa organ efter patienten tillfrisknat?

Almost half the people hospitalized because of covid-19 have blood or protein in their urine, indicating early damage to their kidneys, said Alan Kliger, a nephrologist at the Yale School of Medicine who co-chairs a task force assisting dialysis patients who have covid-19.

https://www.washingtonpost.com/health/coronavirus-destroys-lungs-but-doctors-are-finding-its-damage-in-kidneys-hearts-and-elsewhere/2020/04/14/7ff71ee0-7db1-11ea-a3ee-13e1ae0a3571_story.html

Vill bara säga att vad jag förstått så kan man både ha spår av blod eller protein i blodet, just pga att man har gått igenom en infektion. Det gäller alltså alla infektioner.

Rätta mig gärna om jag är helt ute och cyklar.
Citera
2020-04-17, 21:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Visst har myndigheter och regering underlåtit att skydda oss från Covid19, vilket är ett brott mot svensk lag. Tvärtom har det smittat oss lite då och då under 2-3 veckors intervall.

1 § Samhällets smittskydd skall tillgodose befolkningens behov av skydd mot spridning av smittsamma sjukdomar.

Mello 27 000 besökare
Överfulla SL-bussar
Toalettpappersbrist, spring och köp i trånga mataffärer
Mystiska datahaverier på Arlandas passkontroll
Desinformation om farlighet med virus, smittsamhet
Ingen egen produktion av handsprit
Inga masker, hjälper inte
Skolor öppna till varje pris, ingen fara barn smittar inte
Åk helst inte men om åker tvätta händer
Tidigareöppna uteserveringar
Och så vidare

Redan i januari förstod de flesta att det skulle bli problem och risk för pandemi. Vår regering har inte gjort något för att skydda oss. Näringslivet styr och ekonomin går först. De skiter i sitt "folk".
Siffror och fakta talar tydligare än en massa ord från Tegnell och regering.

Tengele har uppsåtligen jobbat för att coronavirus ska spridas så han får experimentera med flockimmunitet.

Sveriges värste när det gäller hur många dödsfall han åstadkommit med sitt "experiment"
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Wall of text

Jag tycker att du har delvis rätt, men ganska fel också.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jo, och han påstår att eftersläpningen är 2-3 dagar sedan är i princip datan komplett. Det är ju inte sant om man historiskt tittar på det. Att snabbt lägga till fall på folk som dött på sjukhus och sen kommer det fram att många äldreboenden inte ens är med, då tycker jag man kan skämmas lite när man har sagt hur bra systemet är.

Han har en väldigt hög position på en myndighet som just nu handlar om säkerhet för många människors liv. (Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=F602U38BYQE). Inte okej enligt mig. Det känns väldigt oprofessionellt när det här är en myndighet som står och talar.

2-3 dagar har jag missat att han sagt? När? Jag har hört annat. Och länken du skickar med säger han ju "en rätt så stor eftersläpning, särskilt i Stockholm, där flera dödsfall är förra veckan" typ...
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Intressant hur Corona attackerar andra organ som njurar, hjärta, lever mm. Undrar hur det är ställt med funktionen hos dessa organ efter patienten tillfrisknat?

Almost half the people hospitalized because of covid-19 have blood or protein in their urine, indicating early damage to their kidneys, said Alan Kliger, a nephrologist at the Yale School of Medicine who co-chairs a task force assisting dialysis patients who have covid-19.

https://www.washingtonpost.com/health/coronavirus-destroys-lungs-but-doctors-are-finding-its-damage-in-kidneys-hearts-and-elsewhere/2020/04/14/7ff71ee0-7db1-11ea-a3ee-13e1ae0a3571_story.html

Sades tidigt kunna ge livslånga bestående men. Har skrivits och länkats tidigare i tråden.
Citera
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
...
Även Italien hade höga dödstal bland äldre. Frågan är om deras extrema nedstängning var nödvändig, men det såg i alla fall ut som om de gjorde något. Alla länder har väl höga dödstal bland äldre, om de har några äldre att tala om, det vill säga.
Vi har väldigt mycket högre dödstal bland äldre än våra grannländer Norge och Danmark som fick in smittan ungefär samtidigt och som har ungefär samma förutsättningar och åldersfördelning i befolkningen som oss.

Vad det beror på borde vara extremt intressant att studera och debattera. Och FHM och regeringen borde få stå till svars på varenda presskonferens varför vi har så mycket högre dödstal bland äldre än våra grannländer.

Vad svaret på frågan är vet jag inte själv. Kanske är det nedstängningen i grannländerna som minskade samhällsspridningen som gjorde att färre äldre blev smittade. Kanske beror det på mycket sämre tillgång till skyddsutrustning i Sverige. Kanske beror det på otur. Jag vet inte svaret på frågan men jag är förfärad att detta misslyckande får fortgå.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxer123
Jag tror det spelar roll i ekvationen.
Ja, vi har många faktorer på vår sida för detta (icke-)handlande
Men då tycker jag också att man ska kommunicera det.
Citera
2020-04-17, 22:00
Medlem
Gahans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag hoppas verkligen du har rätt. Men det finns stora risker. Nu har vi ett väldigt uppdelat land med olika kulturer och åsikter som går helt isär. Hanteringen av denna pandemi är förskräcklig, men trots det blir regimen allt mer populär. Det är som stockholmssyndromet i nationell skala.
Jag har lite svårt att se hur det skall kunna sluta lyckligt. Kanske är Sverige på väg att bli något sort inverterat Nordkorea. Vi blir helt isolerade av omvärlden. Det är redan på gång med grannländerna.
Ja du har rätt, det är sannolikt att vi kommer att bli väldigt isolerade om vi fortsätter som vi gör just nu som bara bygger på förhoppningar om gruppimunitet som vi inte har några vetenskapliga belägg för att vi kommer att få inom en överskådlig framtid. Det vi ser just nu är någon form av hopp som hålls uppe av att nya fall verkar plana ut baserat på aldeles för få mätningar samt hårt triage på ålderdomshemmen för att inte överbelasta IVA. Jag tror att detta kommer att vara allt för uppenbart inom en snar framtid så vi kommer att tvingas att byta strategi. Låt oss innerligt hoppas att vi denna gången väljer en strategi baserat på vetenskapliga belägg och att vi inser att rädda liv inte står i kontras till att rädda ekonomin utan snarare tvärt om.
Citera
2020-04-17, 22:00
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Tengele har uppsåtligen jobbat för att coronavirus ska spridas så han får experimentera med flockimmunitet.

Sveriges värste när det gäller hur många dödsfall han åstadkommit med sitt "experiment"
Redan efter Pandemrix skulle han ha få foten ...
Citera
2020-04-17, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Tacksam för uppmärksamma läkare.
SVT skriver att 80% av de som intensivvårdas överlever (Karolinska).
Men det var 80% av de som intensivvårdats och på ett eller annat sätt inte är kvar.

Någon som har en idé varför detta inte tydligt framgick av SVT?
175 personer som man kollade, 62 skrevs ut.
48 av 62 levde = 80%
113 forfarande i intensivvård.

https://www.facebook.com/551555262/posts/10163208084550263/?d=n

Ja vi har ju som sagt fler och fler liknande propaganda-exempel som bara ackumuleras. Snart kan man få upp en lista som är lika lång som Tegnells felsägningar.

Media och myndigheterna går alltså kontinuerligt ut med påstående som saknar bevis och är en förvrängd bild av verkligheten.

Det man vill göra är att skydda sig dels mot den delen av befolkningen som inte tänker passivt acceptera mördarexperimentet. Och dels mot resten av världen som aldrig som nu granskar detta land.
För båda dessa grupper MÅSTE det framkomma att det ser trots omständigheterna ganska bra ut.

Benito Mussolini var en jävel på att styra folktes åsikt på samma vis som man nu gör i Sverige.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Enligt en dansk undersökning så smittas inte vårdpersonal mer än vanligt folk.

Citat:
Selvom de ansatte i det danske sundhedsvæsen kæmper i frontlinjen mod coronavirussen, er andelen af smittede her omtrent på niveau med resten af befolkningen.

Det viser de foreløbige resultater af en screening blandt 20.000 medarbejdere i Region Hovedstaden, hvor 4,1 procent af de ansatte er testet positive for covid-19-antistoffer, oplyser regionen i en pressemeddelelse.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/laeger-og-sygeplejersker-smittes-paa-niveau-med-resten-af-danskerne/8093678
Citera
Medlem
Jag är inte så insatt i det här med Corona längre, men hur ser läget ut just nu?

Håller Corona på att gå över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in