2020-04-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Smittan kom tidigare och från flera länder. Man testade bara Italien-resenärer så det var mest de som blev uppmärksammade. De man inte testar upptäcks inte. Först när de började dö upptäcktes det. Märkligt också att 15 % av de som jobbar i äldrevården är smittade. De hade ju så klart också varit på dyra skidorter i Italienska alperna.
De i äldrevården tror i alla fall jag har smittats av asymptomatiska smittspridare ute i samhället dvs genom samhällssmitta snarare än på semester men man vet ju aldrig
Citera
2020-04-17, 21:20
Medlem
Så stockholmarna ska vara flockimmuna redan i maj, enligt Tegnells beräkningar. Kanske har han rätt. En del meddelar från sina karantäner att deras barn och barnens vänner är flockimmuna. Hur de nu vet det.

Tegnell i NRK.

https://www.nrk.no/urix/tegnell_-_-det-kan-bli-flokkimmunitet-i-stockholm-i-mai-1.14984679
Citera
2020-04-17, 21:21
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Wow, det framgår mer och mer att Regeringen offrar befolkningen för deras ideologi.

Precis som när man brände häxor under medeltiden.
Med en viktig skillnad, i Sverige avrättades ca 400 personer misstänkta för häxeri under loppet av 212 år. Regeringen har offrat desto fler i corona på loppet av knappa två månader.
Citera
Medlem
"Tiotals coronarelaterade dödsfall har inte rapporterats i Finland – informationen om alla dödsfall på vårdhem i Helsingfors har inte nått THL"

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/04/17/tiotals-coronarelaterade-dodsfall-har-inte-rapporterats-i-finland-informationen
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Väldigt bra ledare i DN om regeringens svek

https://www.dn.se/ledare/regeringen-kande-till-bristerna-varfor-bytte-man-inte-strategi/

Intressant artikel

Citat:
Regeringen kände till alla brister men fortsatta på den inslagna vägen utan att bry sig om att riskgrupperna offrades.

Det skulle vara roligt att få höra lite frågor om det under de där annars ganska likartade pressträffarna.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Alla källor kritiska till den svenska regimen är oseriösa?

Jag tror inte det.

Tycker du att Al Jazeeras ”artikel” är seriös och att Norge och Sverige är allmänt kända för att ha idkat rashygien sedan 1946 och fram till kdag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så måste det såklart vara! Alla andra länder som har värre siffror än oss har haft otur, medan Sveriges siffror är ett planerat folkmord.

Det där har jag inte påstått. Men jag tror många betraktar åtminstone både Italiens och Spaniens dödstal som otur då länderna fick stor spridning som inte upptäcktes.

Sverige förde däremot medvetet in smitta från Italien och har låtit det spridas på mello och via hemtjänstpersonal. I ganska kontrollerad takt och rimligen med en god, men ej kommunicerad medvetenhet om vad som skulle ske.
Citera
2020-04-17, 21:22
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
points taken regarding serie b laget..

Men Cremona är geografiskt kanske världens mest potenta region på jordklotet. Du skall väl inte få mig tro att det är nå fattiglappar som bor där.

Dom har vårdresurser som vi enbart kan drömma om.

Nej, det är en av världens rikaste regioner. Men också en av världens äldsta befolkningar och om inte världens så iaf bland västvärldens sämsta luftkvalitet. Tro mig, jag har varit där en hel del och den är riktigt usel, du både ser och känner det...

Njaäe, alltså de har bra vård, men vår är inte så akterseglad så att "vi bara kan drömma" om deras, absolut inte. Vi har lite färre vårdplatser per capita, kvalitetsmässigt är det nog hugget som stucket.
Citera
2020-04-17, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Läs vad jag kommenterade.

Inlägget hävdade att man bara testade de som varit i Italien.

Mina vänner som varit i Italienska alperna testades, troligen bland de sista.

Men när det fanns allmän spridning så fanns det ju begränsat värde i att testa vidare om folk inte behövde vård.

Det är sant, det lät mer som du påstod att de testade alla från italien och andra länder. Och jag kan med säkerhet säga att samhällsspridning av Covid inte fanns när min släkting nekades.

Fakta är att min släkting inte var sjuk men resten av familjen så de påstod t.o.m. att hen kunde åka och jobba. Det gjorde hen inte.
Citera
2020-04-17, 21:23
Medlem
Talespins avatar
Varför är det så många vänsterblivna som vill att Sverige ska strunta i våra gamlingar?
Citera
2020-04-17, 21:23
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Jag vet och känner personligen till sannolikt tidigare fall. Svenskar som varit i kina och svenskar som träffat sjuka kineser i Sverige ”så tidigt” som december -19. Viruset har självklart varit i Sverige före det att Jönköpingstjejen hade det med sig från kina.

Ja, troligen.

Fast de som varit på Militär-VM i Wuhan i oktober och blivit sjuka visade sig ju inte ha haft corona i alla fall.
Citera
2020-04-17, 21:24
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollo
Eugenics är inte samma sak som rashygien. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eugenics
Vi har väl en hel del historia av Eugenics ja.

Tvångssteriliseringar av oönskade till exempel.

Ja, det är vad Norge och Sverige är kända för!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in