2020-04-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
VIKTIGT.

Här är en av anledningarna till att Stefan är frisläppt, och Hiding inte överklagar avspärrningarna.
Det gäller att peta in tvivel, och det gjorde Stefan på egen hand.

Nu har vi nåt att prata om i helgen.

Varse go, vänner !!!

https://docdro.id/eANls3r

(Kan det vara Stefan som skyddar Hanna?? Hon som inte minns nåt??)
Japp, jag tror din historia (som jag snodde) är sann. HD kan vara den verkliga mördaren, men att SD var med i bakgrunden.
Citera
2020-04-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Apropå det (eller inte), hade ÅH kungjort på vägen att HD inte längre var misstänkt, eller står misstanken kvar?

Avskrivet.
Citera
2020-04-17, 16:58
Medlem
Citat:
VIKTIGT.

Här är en av anledningarna till att Stefan är frisläppt, och Hiding inte överklagar avspärrningarna.

Varse go, vänner !!!

Är detta ett brev som rätten fått efter att rättegången är avslutad så är det en skandal om rätten mot bakgrund av brevet har släppt honom. När det gäller brottmål finns omedelbarhets principen dvs bara sådant som läggs fram inför sittande rätt får ligga till grund för en dom. Det andra beslutet som rör frisläppandet är däremot inte svårt att tolka det står klart och tydligt att rätten efter fortsatta förhandlingar beslutat att släppa honom ur häktet samt häva avspärrningarna.
Citera
2020-04-17, 17:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Har du orkar ta dig igenom alla konversationer mellan LW och SD?
Jag fick migrän efter ett par hundra sidor och insåg snabbt att de har samma samtal om och om igen.
Hur orkar man hålla på sådär? Helt ofattbart. Trodde jag chattade mycket på msn i 20 års åldern men det där är helt bisarrt.
Sen tillkommer chattar med alla andra också

Det visar hur destruktiv relationen är.
Jag har också svårt att orka läsa deras konversationer.
Det handlar om en maktkamp.

Med andra pratar de inte på det viset. De har nästan som ett eget språk, som bara de förstår.
Citera
2020-04-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Eller hundhår.

Javisst. Men jag tänkte på att SDs barn har ju kaniner.
Citera
2020-04-17, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Är detta ett brev som rätten fått efter att rättegången är avslutad så är det en skandal om rätten mot bakgrund av brevet har släppt honom. När det gäller brottmål finns omedelbarhets principen dvs bara sådant som läggs fram inför sittande rätt får ligga till grund för en dom. Det andra beslutet som rör frisläppandet är däremot inte svårt att tolka det står klart och tydligt att rätten efter fortsatta förhandlingar beslutat att släppa honom ur häktet samt häva avspärrningarna.
Vad SD gjort här är att så tvivel. Stora tvivel. Därför släppte de honom. Som Krmkr mycket riktigt sagt många gånger i tråden är att HD HATADE LW. Han säger också att det övervåld som skett inte rimmar på en mans dödande. Jag tvivlar i och för sig fortfarande att han inte är mördaren. Men nu står jag verkligen och väger mer mot att HD är den som dödade Hanna. Och att SD skyddar henne. Inte tvärtom. Vilket jävla par.

Jag anser att Hiding och polisen bör granska HD. Det lär inte gå att inhämta bevis från Hannas kläder, skor etc. Dessa är brända sedan mycket länge. Det lär inte finnas något alls att inhämta.

Fan! Ärendet avslutat troligen och ingen jävel kommer sys in för dådet. Jag tror SDs inlaga satte punkt. Vilka pajaser till advokater som inte tog upp detta under rättegången.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-17 kl. 17:10.
Citera
2020-04-17, 17:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s

Givetvis har det här brevet från MGM ingen som helst betydelse för beslutet att släppa honom fri, ingen lagman i den position som Björn Lindén har tar någon som helst intryck av ett brev som den tilltalade skickar till rätten efter rättegångens slut.

Deras beslut grundas på det som framkom i rätten inget annat och det kommer vi att få se när domen kommer och vi kan ta del av domskälen.
Citera
2020-04-17, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Härligt att se dig aktiv här igen, LimeTime!

Är det något som denna rättegång har lärt oss är väl i alla fall att även HD är inblandad upp över öronen. Detta mord har de sannolikt planerat ihop.

Jag kan förstår att åklagaren inte lägger en massa energi på att överklaga just nu. Det är ju den/de som tagit beslutet som får ansvara för om något sker. Åklagaren däremot måste ha en kommande dom att referera till i en eventuell överklagan till HR. Vi hoppas och tror att det blir en sådan överklagan. Hiding verkar inte vara typen som lägger sig platt och ger upp.

Lider med familjen W, grannar och kollegor!

#TeamÅsaHiding

Har de 2 planerat mordet tillsammans - då är HD fast i SDs grepp forever..
Citera
2020-04-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Givetvis har det här brevet från MGM ingen som helst betydelse för beslutet att släppa honom fri, ingen lagman i den position som Björn Lindén har tar någon som helst intryck av ett brev som den tilltalade skickar till rätten efter rättegångens slut.

Deras beslut grundas på det som framkom i rätten inget annat och det kommer vi att få se när domen kommer och vi kan ta del av domskälen.

Exakt! Herregud nu får vissa lugna ner sig lite och tänka till en smula.
Citera
2020-04-17, 17:12
Medlem
Citat:

ja det är ju därför man har rätt att överklaga för att få en chans till att påpeka sådant som man inte tycker att man fått framföra tillräckligt tydligt i första instans. I de fall där någon har blivit dömd och senare fått resning har det ju i många fall visat sig att omständigheter som talat för den misstänkte har gömts undan i slasken och således inte tagits upp i rättegångarna skulle vara intressant att ta del av slasken i det här fallet och se vad som inte har tagits med i förundersökningen
Citera
2020-04-17, 17:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
VIKTIGT.

Varse go, vänner !!!

Där ser man. Tack. Lite drygt att ta sig igenom...

Vem är mannen som LW ringt polisen om (hemifrån) rörande våld el motsv och som inte har alibi.

Ingen av de varvardet 16 killarna hade visst alibi heller.
Citera
2020-04-17, 17:13
Medlem
Citat:

Ja så måste det ju vara. BL m.fl ska väl inte ens ha läst detta brev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in