Citat:
Ursprungligen postat av
susanna.s
Är detta ett brev som rätten fått efter att rättegången är avslutad så är det en skandal om rätten mot bakgrund av brevet har släppt honom. När det gäller brottmål finns omedelbarhets principen dvs bara sådant som läggs fram inför sittande rätt får ligga till grund för en dom. Det andra beslutet som rör frisläppandet är däremot inte svårt att tolka det står klart och tydligt att rätten efter fortsatta förhandlingar beslutat att släppa honom ur häktet samt häva avspärrningarna.
Vad SD gjort här är att så tvivel. Stora tvivel. Därför släppte de honom. Som Krmkr mycket riktigt sagt många gånger i tråden är att HD HATADE LW. Han säger också att det övervåld som skett inte rimmar på en mans dödande. Jag tvivlar i och för sig fortfarande att han inte är mördaren. Men nu står jag verkligen och väger mer mot att HD är den som dödade Hanna. Och att SD skyddar henne. Inte tvärtom. Vilket jävla par.
Jag anser att Hiding och polisen bör granska HD. Det lär inte gå att inhämta bevis från Hannas kläder, skor etc. Dessa är brända sedan mycket länge. Det lär inte finnas något alls att inhämta.
Fan! Ärendet avslutat troligen och ingen jävel kommer sys in för dådet. Jag tror SDs inlaga satte punkt. Vilka pajaser till advokater som inte tog upp detta under rättegången.