2020-04-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Ja hur låg italien till 37 dagar efter sitt första dödsfall ?

Räknar man om Sveriges siffror så motsvarar det 9269 döda. (dagens siffror x 6,5 (andel större befolkning i Italien.

Så Sveriges siffror är alarmerande på flera sätt trots att långt ifrån alla covid-19 döda räknas av våra myndigheter.

Edit: 37 dagar efter sitt första dödsfall hade Italien 6077 döda

Så Sverige har mer än 30% fler döda än Italien vid samma tidpunkt Så Tegnells skitsnaack om att Sverige aldrig blir som Italien är nu oficiellt upplöst i atomer.

Så Sverige ligger "bra till" att bli det mest drabbade landet i världen om man ser till antalet döda. Detta TROTS att det inte registreras många över 70+ längre då de lämnas att dö helt utan vård och registrering av corona som dödsorsak.

Jag säger inte att du har fel. Nu verkar det som om dödligheten blossar upp på flera ställen, bl a i Örebro. På Söndag kommer nog siffrorna att hållas nere men i morgon lördag kan man inte manipulera bort 1426 (c19.se) och bör väl totalt redovisa 1460 enligt min beräkning. Mycket svårt att sia om utvecklingen nästa vecka.
Citera
2020-04-17, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag delar också den här oron att man börjar säga "så, nu är det klappat och klart", medans det i själva verket verkar ha varit väldigt nyligen som det ju blivit stor spridning på äldreboendena. Så om kanske tio dar eller så, så finns ju risken att man får se många fler avlidna på äldreboendena. Min anhörige sa att det är bara nu senaste veckan som de fått in smittan där hon jobbar, till några av de boende.

Ja, det vore ju konstigt med att det helt stannar av vid några få konstaterade fall varav nåt dödsfall per avdelning/enhet. Har just läst om att utsatt personal, alltså som vårdat personer inom hemtjänst, som senare visat sig vara sjuka i c-19, inte får testa sig i förebyggande syfte, utan verkar få fortsätta jobba tills de känner "minsta symptom". Då sprider de ju med stor sannolikhet smittan vidare till både personal och vårdtagare, som asymptomatiska. Och de har väl inte ens munskydd i förebyggande syfte.
Citera
2020-04-17, 17:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jag hoppas inte någon dör av viruset.

Då är du naiv. Varför hoppas på något som är totalt omöjligt? Du misslyckades totalt med ditt lama försök till att blanda korten.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Eftersläpningen är alltså så BRUTAL att 50-100 pers läggs på dag efter dag i nu 2 veckor? Tillåt mig gapskratta

Bara 67 döda idag och kurvan har stagnerat. Gapskrattar du än?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det blir fler och fler för varje dag nu som anser att Sverige sköter det här sanslöst dåligt:

https://www.friatider.se/forskarens-losning-pa-krisen-finns-bara-ett-satt-avsatt-regeringen

Det var väl väntat. Hade du förväntat dig stordåd?
Citera
2020-04-17, 17:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Enl denna artikel har CDC kommit fram till att det kan krävas ända upp till 85% för flockimmunitet. Förklaras också varför man inte kan undanta vissa grupper från flockimmunitet. Dvs smittan måste spridas överallt för att nya kluster inte ska poppa upp.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/apr/17/herd-immunity-is-a-fatal-strategy-we-should-avoid-at-all-costs#maincontent
Citera
2020-04-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Då är du naiv. Varför hoppas på något som är totalt omöjligt? Du misslyckades totalt med ditt lama försök till att blanda korten.

Man hoppas alltid på det bästa. Eller hur många hoppas du ska dö i Corona sjukan?
Citera
2020-04-17, 17:07
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men inser du inte att det faktum att han eventuellt hade gått ner i vikt den senaste tiden behöver inte ha botat hans eventuella underliggande sjukdomar?

Man blir ju sjuk av mycket övervikt. Det vet alla. När man väl har fått olika sjukdomar då har man exponerat sig för Corona mer än nödvändigt.

Edward Blom sitter inte i självvald isolering för inget. Även om han skulle lyckas gå ner i vikt så har han sin diabetes kvar - troligtvis.

Citat:
Jag heter Edward Blom och arbetar med mat, dryck och kulturhistoria i olika kombinationer

Det fanns som sagt en tid INNAN coronan, och en EFTER....

Fast egentligen inte, det har alltid varit farligt att vara tjockis.
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Fast det jag menade var att var tråkigt om det var så att ingen journalist eller mediekanal som var på dagens presskonferensen tog SR:s rapportering om underrapportering av covid-dödsfall på äldreboenden vidare.
Svensk MSM är regimtrogna så frågor med kritik ställs inte, vilket vi sett på tramskonferanserna sedan dom började med detta propagandaspektakel.
Men jag håller med dig om att det var tråkigt att ingen ställde frågan, och normalt sätt borde frågan+följdfrågor varit i sin ordning med tanke på allmänintresset men även för god journalistiks skull.
Nu tassar journalisterna runt viktiga frågor som oftast är kritiska på ett sätt som är löjeväckande och stärker bilden av regimen Sverige som ett udda och märkligt land, vilket det är på väldigt många sätt.
Man kan utan att överdriva säga att Sverige är en demokratur som inget annat land på jorden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Ja det är inte lätt att förstå sin inkompetens. Det tycker jag alla förnekare ska läsa och ta till sig.

Du kommer troligtvis också förstå en dag. Håll ut.
Detta handlar inte om mig; jag och de andra "förnekarna" är väl medvetna om att vi inte vet bättre än den samlade medicinska kunskapen och kompetensen på FHM och andra myndigheter. Detta handlar om dig, ganglere2 och andra som på riktigt inbillar er att ni hade klarat detta bättre på egen hand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Bara 67 döda idag och kurvan har stagnerat. Gapskrattar du än?

Bara? En är en för mycket. Dagen är inte slut ännu.
Citera
2020-04-17, 17:08
Medlem
Hahaha! Mmm, visst. Och tillsätta en "Bolsonaro" som inte ens tror på smittan?
Riksdag och regering har skött det här bra hittills.
Att länka till Fria Tider är att säga att man är höger-nationalist...eller worse.

Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det blir fler och fler för varje dag nu som anser att Sverige sköter det här sanslöst dåligt:

https://www.friatider.se/forskarens-losning-pa-krisen-finns-bara-ett-satt-avsatt-regeringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in