2020-04-17, 14:55
Medlem
Agphyss avatar
sverige är bara en labb råtta till vissa andra länder, varför man vill uppnå flockimmunitet förstår jag inte.
Citera
2020-04-17, 14:55
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ingen fara. Vi har bara 10 ggr högre dödlighet än Norge nu...

Du glömde en nolla på Ryssland. Eller två..
Citera
2020-04-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Så stockholm har inte lagt ut nya siffror för idag ens right?....................

https://www.sll.se/
Lite eftersläpning bara
Citera
2020-04-17, 14:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Fast det vet du ju ingenting om än.

Inte du heller. Därför kan du inte ännu säga att Finlands strategi är bättre än Sveriges. Det enda vi VET är att den gör mer skada på ekonomin.
Citera
2020-04-17, 14:57
Medlem
Norge, Finland och Danmark valde en annan strategi än Sverige därför har de färre döda i Convid-19.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Var är vi på väg ner, i Stockholm? Jag tittade på grafer hos worldometers och jämförde kurvor över döda mellan olika länder. Vi har en skarpare linjär uppgång än Italien och tävlar där med USA. Norge planar ut och Danmark har en avmattning efter sina åtgärder.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Man kan inte göra annat numera än att skaratta åt er, vad får ni allt ifrån och det är inte konstigt att det är bara prat i maktens korridorer och lite verkstad med stödet ni ger.

Sverige: 1400 döda
Danmark: 336 döda
Norge : 158 döda
Finland: 75 döda

Sug på siffrorna och kurvor men det är ingen mening att du svarar för du klarar inte av att tolka verkligheten eller agera precis som våra dysfunktionella myndigheter inte klarar det.
Prova att tolka riktiga siffror istället så kanske du får till det.
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
https://adamaltmejd.se/covid/
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Någon som hängde med när Tegmark Wisell försökte svara på engelska?

Inte hennes dag idag helt klart
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Jag kan inte välja något annat ord än massmord för det som skeri Sverige idag.

Det var medvetet att man valde att ta bort beredskspen för landet att möta katastrofer och krig.

Att en pandemi skulle komma för eller senare visste berörda myndigheter och ändå lät man ekonomin styra besluten, detta var helt kalkylerarade och medvetna beslut som togs.

Valet av strategin med flockimmunitet gjordes med berått mod, man fattade mycket väl att i en sådan strategin ingår det att ett stort antal kommer att dö, när man släpper smitta fri i det svenska samhället.

Det var denna strategi som avgjorde underlåtenheten i att vidta åtgärder att hindra smittans spridning i samhället.
Därför stoppades inga flyg, tillät skidresor till smittoländer, inte toppa folksamlingar som t.ex. mellot, ingen lock down och så vidare.

Om jag medvetet förleder dig och vidtar handlingar som slutligen leder till din död så talar vi mord och det är just det som gjorts och görs mot den Svenska befolkningen...

Nix, det är inte mord. Du har fel och genom att använda felaktiga benämningar och överdrifter så kan dina ord bara viftas bort som osakliga.

Det går inte idag att göra bokslut över hur Sverige har klarat detta och då menar jag med avseende på hela samhället och om det överhuvudtaget blir någon överdödlighet på årsbasis.

Att vissa i tråden har egna bilder om att det väljs bort patienter och att det mörkas med hur det ser ut är ju bara precis som det är när någon med alla medel vill kompromettera utan intresse att försöka se sakligt på frågan.
Senast redigerad av HerrGickhan 2020-04-17 kl. 15:00.
Citera
2020-04-17, 14:58
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Läs inlägget ovanför det jag citerade.
67 döda. På en dag. Finland har också 67. Sammanlagt!
Och tittar man på nya fall så ligger våra nordiska grannländer bra till även i den jämförelse.

Sverige idag 676 nya fall...
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Du glömde en nolla på Ryssland. Eller två..
Ryssland har jag inte koll på. Men de har väl runt 15 gånger så stor befolkning som Sverige, så det skulle väl behöva dö ca 1000 per dag där för att komma upp i Sveriges nivåer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agphys
sverige är bara en labb råtta till vissa andra länder, varför man vill uppnå flockimmunitet förstår jag inte.
Vill o vill, de har valt linjen för att de tror att det är oundvikligt i det långa loppet.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ingen fara. Vi har bara 10 ggr högre dödlighet än Norge nu...

Norge kör med karantän, har en lägre populationsmängd samt annat geografiskt läge, skulle skiten slå ner i någon av deras byar i Nordnorge så skulle det bli katastrof för dem, titta bara på hur en del av byarna norr om Stjørdal ligger och ser ut eller för den delen hur Hell (gränsar till Stjørdal) norrbaggarna ska vara glada över att de har skiten under kontroll för skulle det ske en spridning så är risken stor att de skulle tappa kontrollen väldigt snabbt i de byar som skulle drabbas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in