Citat:
Ursprungligen postat av
naturtvål
Jag kan inte välja något annat ord än massmord för det som skeri Sverige idag.
Det var medvetet att man valde att ta bort beredskspen för landet att möta katastrofer och krig.
Att en pandemi skulle komma för eller senare visste berörda myndigheter och ändå lät man ekonomin styra besluten, detta var helt kalkylerarade och medvetna beslut som togs.
Valet av strategin med flockimmunitet gjordes med berått mod, man fattade mycket väl att i en sådan strategin ingår det att ett stort antal kommer att dö, när man släpper smitta fri i det svenska samhället.
Det var denna strategi som avgjorde underlåtenheten i att vidta åtgärder att hindra smittans spridning i samhället.
Därför stoppades inga flyg, tillät skidresor till smittoländer, inte toppa folksamlingar som t.ex. mellot, ingen lock down och så vidare.
Om jag medvetet förleder dig och vidtar handlingar som slutligen leder till din död så talar vi mord och det är just det som gjorts och görs mot den Svenska befolkningen...
Nix, det är inte mord. Du har fel och genom att använda felaktiga benämningar och överdrifter så kan dina ord bara viftas bort som osakliga.
Det går inte idag att göra bokslut över hur Sverige har klarat detta och då menar jag med avseende på hela samhället och om det överhuvudtaget blir någon överdödlighet på årsbasis.
Att vissa i tråden har egna bilder om att det väljs bort patienter och att det mörkas med hur det ser ut är ju bara precis som det är när någon med alla medel vill kompromettera utan intresse att försöka se sakligt på frågan.