2020-04-17, 13:45
Medlem
mscatzys avatar
Skulle inte förvåna mig om de ändrar tillbaka till att man ska rädda någon denna vecka. Nu har jag bombat frågor till Amilia på Insta. Bl a "Är du svartsjuk på Mergim?" "Har du undanhållit något för Jasmine?"

Till Martin: "Hade du och Amilia varit ett par i huset om inte Jasmine hade varit där?"
2020-04-17, 13:45
Medlem
Summerof69Recklesss avatar
Om Big Fat Mama bestämmer att vi skall rösta på att rädda någon får Julia min röst alla dagar i veckan. Trevligast med råge av alla som är nominerade.
2020-04-17, 13:46
Medlem
Lobbaaans avatar
Men fy fan vad dåligt de har klippt i appen med bråket från inatt! Trodde det var stört omöjligt att vinkla det till amilias fördel men det är precis vad de har försökt göra. Klippet avslutas med att lennie ber om ursäkt. När han tryckte tillbaka henne i skorna finns naturligtvis INTE med.
2020-04-17, 13:47
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Vi får rädda Julia då. Sen rädda Martin alt rösta ut Amilia på måndag.
Amilia blir inte räddat före Jassa eller Julia.

ja fast jag tror det blir "vem vill du rädda" så som förra veckan när Sami och Mergim räddades.
Då blir det för utspritt mellan martin, jass, julia och då vinner Amolia
2020-04-17, 13:48
Medlem
denemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydraulslang
Men om det är så jävligt att produktionen/Amilia ändrar tillbaka till att vi får rädda nån, hur fan gör vi då?

Jag kommer då att taktikrösta på Martin. Av de 5 är den enda jag mest vill ha kvar Julia men jag tror att hon kommer att få så pass många röster att hon klarar sig. Martin står sig nog dåligt hos oss i publiken och eftersom det uppenbarligen finns en grupp trollare där ute som har uppskattningsvis 15% av rösterna så kan deras 15% vara tillräckligt för att få ut Martin om Martin inte kommer över 20%.

Jag tänker såhär. Om vi ska rädda någon och vi måste välja mellan alla 5 så innebär detta att så fort en av de 5 får över 20% av rösterna så sitter de säkert. Den/de som riskerar att åka ut är de som får under 20%. Exempelvis, om Julia får 30%, Merghim 30% och Jasse 20% så återstår 20% att delas mellan Martin och Amilia. Om trollarna då lägger sina 15% på Amilia så får Martin bara 5% och åker ut.

Men om vi omfördelar rösterna (vilket vi såklart gör i blindo eftersom vi inte har ett kontinuerligt live-resultat) så att Julia kanske får 25%, Merghim 20% och Jasse 20% då finns det 35% kvar att dela mellan Martin och Amilia. Så även om trollarna lägger 15% av rösterna på Amilia så får fortfarande Martin 20% och då blir säker.

Det här är ju såklart vanskligt eftersom jag gör ett antagande att de som inte sitter och funderar på det här lika mycket som vi inte kommer att taktikrösta utan rösta på dem de verkligen vill ha kvar. Om alla taktikröstar på Martin så kommer det ju gå åt pipan ändå. Men jag utgår ifrån att det bara är jag (och några få till) som övertänker det här så pass mycket när det gäller röstningen

TL;DR: Taktikrösta på Martin så borde det vara en bra chans att få ut Amilia.
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord2Moyne
Arbetsveckan är precis slut, och man längtar redan efter måndagen! Det händer inte ofta. Svängde in till bolaget och handlade en Taittinger 🍾 som jag ska fira med när fröken Stapenfeldt fraktas tillbaka till skansens akvarium efter måndagsfinalen! Nu MÅSTE det ske !

Jag köpte precis huset Ruinart. Så på måndag när hon åker ut, så står det fyra tankbilar med skumpa här utanför. Ska förse hela kvarteret med Champange när hon försvinner 😂🍾🎉🎊
Medlem
Proselyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Bråket inatt uppe:
https://www.tv4play.se/program/big-brother-sverige/12581271

Varför kallar de det för Lennies bråk med amilia..... twisted
2020-04-17, 13:49
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbaaan
Varför är amilia så jävla glad? Måste ju ha fått knulla med lennie i bikten inatt

Lennie krälade i stoftet imorse och bar om ursäkt för att han gjorde henne så ledsen. Att han absolut inte tycker om att se henne så ledsen. Hon var tämligen tyst och låg innan dess. Sen fick hon komma ut ur barnrummet och Lennie kom snart efter.
2020-04-17, 13:49
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Men fy fan vad dåligt de har klippt i appen med bråket från inatt! Trodde det var stört omöjligt att vinkla det till amilias fördel men det är precis vad de har försökt göra. Klippet avslutas med att lennie ber om ursäkt. När han tryckte tillbaka henne i skorna finns naturligtvis INTE med.

precis min tanke ...
så här gick det inte till....... vi som såg liven vet. men tittarna luras här.

https://www.tv4play.se/program/big-brother-sverige/12581271
2020-04-17, 13:52
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denemo
Jag kommer då att taktikrösta på Martin. Av de 5 är den enda jag mest vill ha kvar Julia men jag tror att hon kommer att få så pass många röster att hon klarar sig. Martin står sig nog dåligt hos oss i publiken och eftersom det uppenbarligen finns en grupp trollare där ute som har uppskattningsvis 15% av rösterna så kan deras 15% vara tillräckligt för att få ut Martin om Martin inte kommer över 20%.

Jag tänker såhär. Om vi ska rädda någon och vi måste välja mellan alla 5 så innebär detta att så fort en av de 5 får över 20% av rösterna så sitter de säkert. Den/de som riskerar att åka ut är de som får under 20%. Exempelvis, om Julia får 30%, Merghim 30% och Jasse 20% så återstår 20% att delas mellan Martin och Amilia. Om trollarna då lägger sina 15% på Amilia så får Martin bara 5% och åker ut.

Men om vi omfördelar rösterna (vilket vi såklart gör i blindo eftersom vi inte har ett kontinuerligt live-resultat) så att Julia kanske får 25%, Merghim 20% och Jasse 20% då finns det 35% kvar att dela mellan Martin och Amilia. Så även om trollarna lägger 15% av rösterna på Amilia så får fortfarande Martin 20% och då blir säker.

Det här är ju såklart vanskligt eftersom jag gör ett antagande att de som inte sitter och funderar på det här lika mycket som vi inte kommer att taktikrösta utan rösta på dem de verkligen vill ha kvar. Om alla taktikröstar på Martin så kommer det ju gå åt pipan ändå. Men jag utgår ifrån att det bara är jag (och några få till) som övertänker det här så pass mycket när det gäller röstningen

TL;DR: Taktikrösta på Martin så borde det vara en bra chans att få ut Amilia.

Har tänkt precis samma tanke och kommer absolut lägga min röst på Martin om man röstar kvar. Men jag tror inte BB skulle våga ändra i de här omröstningen.
Sen har jag fått för mig att i finalspelen så röstar man bara UT.

Hoppas innerligt att jag har rätt.
2020-04-17, 13:53
Medlem
denemos avatar
Ta inte ut segern i förskott. Ni kommer jinxa skiten
2020-04-17, 13:54
Medlem
Hydraulslangs avatar
Citat:
Ja, trippelsuck man blir så trött, så jävla jävla trött!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in