Citat:
Ursprungligen postat av
Hydraulslang
Men om det är så jävligt att produktionen/Amilia ändrar tillbaka till att vi får rädda nån, hur fan gör vi då?
Jag kommer då att taktikrösta på Martin. Av de 5 är den enda jag mest vill ha kvar Julia men jag tror att hon kommer att få så pass många röster att hon klarar sig. Martin står sig nog dåligt hos oss i publiken och eftersom det uppenbarligen finns en grupp trollare där ute som har uppskattningsvis 15% av rösterna så kan deras 15% vara tillräckligt för att få ut Martin om Martin inte kommer över 20%.
Jag tänker såhär. Om vi ska rädda någon och vi måste välja mellan alla 5 så innebär detta att så fort en av de 5 får över 20% av rösterna så sitter de säkert. Den/de som riskerar att åka ut är de som får under 20%. Exempelvis, om Julia får 30%, Merghim 30% och Jasse 20% så återstår 20% att delas mellan Martin och Amilia. Om trollarna då lägger sina 15% på Amilia så får Martin bara 5% och åker ut.
Men om vi omfördelar rösterna (vilket vi såklart gör i blindo eftersom vi inte har ett kontinuerligt live-resultat) så att Julia kanske får 25%, Merghim 20% och Jasse 20% då finns det 35% kvar att dela mellan Martin och Amilia. Så även om trollarna lägger 15% av rösterna på Amilia så får fortfarande Martin 20% och då blir säker.
Det här är ju såklart vanskligt eftersom jag gör ett antagande att de som inte sitter och funderar på det här lika mycket som vi inte kommer att taktikrösta utan rösta på dem de verkligen vill ha kvar. Om alla taktikröstar på Martin så kommer det ju gå åt pipan ändå. Men jag utgår ifrån att det bara är jag (och några få till) som övertänker det här så pass mycket när det gäller röstningen
TL;DR: Taktikrösta på Martin så borde det vara en bra chans att få ut Amilia.