Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det tror jag inte alls det. Men försök ta in detta:
ATT DÖ I COVID19 ÄR ETT DRAMATISKT FÖRLOPPP SOM ÄR UTDRAGET DÄR DU I PRINCIP DRUKNAR INIFRÅN SAMTIDIGT SOM DU TRASAS SÖNDER TILL ATT BÖRJA MED I LUNGORNA. MAN KAN INTE SÖVA EN PATIENT UNDER TILLRÄCKLIG TID FÖR ATT EFFEKTIVT LINDRA PLÅGORNA UTAN ATT MAN HAR TILLGÅNG TILL RESPIRATOR.
Dessutom så har bevisligen även äldre tillfrisknat efter respiratorbehandling i andra länder.
Så idag står vi i följande situation p.g.a. FHM:s icke-agerande. Noll beredskap, explosiv smittspridning på äldreboenden, i hemtjänsten med ASIH samt nu också på LSS-boenden.
En Anders Tegnell som står där som en fårskalle och inte vill förstå hur detta kan ha hänt.
Jag har full förståelse för belastningen på våra sjukhus och att man måste prioritera. Men det är nivåerna på detta jag vänder mig emot. Detta hade kunnat mildrats med resoluta åtgärder tidigt och inte hålla på tjafsa om saker som flockimmunitet.
Och varför man ska bromsa förloppet med alla till buds stående medel även om det innebär ingrepp i folks frihet och stora ekonomiska förluster för samhället kanske man kan förstå här:
Ebolamedicin ser ut att funka mot corona – nu ska svenskar testas
https://www.expressen.se/nyheter/cor...enskar-testas/
Jag vet också att det inom närmaste tiden kommer att publiceras fler studier kring hur man behandlar mot denna fruktansvärda sjukdom och som kommer att leda till att fler räddas. Varje dag man kan undertrycka spridning kommer att betala sig rejält i människoliv och lidande.
… [ Visa mindre ]
Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Kan du ge någon källa för påståendet att död med covid19 (med morfin) är som att drunkna och trasas sönder inifrån?
Hoppas verkligen människor får syrgas som de behöver -mig och mina närmaste inkluderat.