2020-04-17, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Nej de har de inte, de har presenterat med en matematisk formel på en intervall med 95% säkerhet som rörde sig mellan två siffor, medianvärdet tas sedan. Du kan inte räkna dödlighet IDAG med infekterade IDAG. Beroende på åldersgrupp och riskgrupp så kan det ta från 2-4+ veckor fram tills död.

Och ifall 10% var smittade så är den extrema majoriteten nyinfekterade och fortfarande i inkubationstiden.

Inkubationstid = upp till 30 dagar med medianvärde på 6+
Symptom till förvärrande 9+ dagar
förvärrande - insjuknande på vården till död 2-4+ veckor

Har försökt förklara detta för väldigt många människor. Men dom jag förklarat för fattar inte hur jag menar.
Citera
2020-04-17, 13:16
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Sjukvårdspersonalens nya arbetskläder: regnrockar från Skara Sommarland.

Det råder brist på skyddsutrustning på många sjukhus i Sverige.
Det här har fått oväntade följder för personalen.
– Det här är helt otroligt, säger en sjukvårdsanställd som nu jobbar i en regnponcho från Skara Sommarland.
Sjuksköterskor på bland annat Karolinska sjukhuset i Huddinge går nu runt iklädda regnponchos från Skara Sommarland när de arbetar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AdwV15/sjukvardspersonalens-nya-arbetsklader-regnrockar-fran-skara-sommarlan?fbclid=IwAR2U0SyblL33JRpkbB5MM 2n7Fjdt05FBqKTYKtBFWlKvAbS4KhA-efCsKS0

Och så står bla Hallengren och säger dag för dag att det inte är brist på utrustning längre...

Alltså ingen ingen i hela världen kommer vilja sända sina medarbetare hit till Sverige framöver, finansiärerna kommer fly fältet direkt. Det är en skandal för hela Sverige att personalen står och jobbar i regnrockar. Helt makalöst.

Tycker synd om svenska företag efter det här "experimentet".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Jaha, så du gör samma misstag som alla ni idioter. Sa jag något om nedstängning? Det fanns fakta om hur spridning hände innan vi hade stor smittspridning. Tegnell väljer att ignorera denna fakta och nu har vi det på många ålderdomshem. Ser du nedstängning där?

AT sa redan från början skydda dom äldre och riskgrupper....
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Remdesivir, GS-5734, testas nu på Covid-19 sjuka. Även i Sverige. Togs fram mot Ebola m. fl. men blev överflyglat av andra lösningar. Vissa resultat tyder på att det kan minska virusets reproduktion.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det tror jag inte alls det. Men försök ta in detta:

ATT DÖ I COVID19 ÄR ETT DRAMATISKT FÖRLOPPP SOM ÄR UTDRAGET DÄR DU I PRINCIP DRUKNAR INIFRÅN SAMTIDIGT SOM DU TRASAS SÖNDER TILL ATT BÖRJA MED I LUNGORNA. MAN KAN INTE SÖVA EN PATIENT UNDER TILLRÄCKLIG TID FÖR ATT EFFEKTIVT LINDRA PLÅGORNA UTAN ATT MAN HAR TILLGÅNG TILL RESPIRATOR.

Dessutom så har bevisligen även äldre tillfrisknat efter respiratorbehandling i andra länder.

Så idag står vi i följande situation p.g.a. FHM:s icke-agerande. Noll beredskap, explosiv smittspridning på äldreboenden, i hemtjänsten med ASIH samt nu också på LSS-boenden.

En Anders Tegnell som står där som en fårskalle och inte vill förstå hur detta kan ha hänt.

Jag har full förståelse för belastningen på våra sjukhus och att man måste prioritera. Men det är nivåerna på detta jag vänder mig emot. Detta hade kunnat mildrats med resoluta åtgärder tidigt och inte hålla på tjafsa om saker som flockimmunitet.

Och varför man ska bromsa förloppet med alla till buds stående medel även om det innebär ingrepp i folks frihet och stora ekonomiska förluster för samhället kanske man kan förstå här:

Ebolamedicin ser ut att funka mot corona – nu ska svenskar testas

https://www.expressen.se/nyheter/cor...enskar-testas/

Jag vet också att det inom närmaste tiden kommer att publiceras fler studier kring hur man behandlar mot denna fruktansvärda sjukdom och som kommer att leda till att fler räddas. Varje dag man kan undertrycka spridning kommer att betala sig rejält i människoliv och lidande.
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Kan du ge någon källa för påståendet att död med covid19 (med morfin) är som att drunkna och trasas sönder inifrån?

Hoppas verkligen människor får syrgas som de behöver -mig och mina närmaste inkluderat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Eftersom viruset inte är så utbrett i Sverige ännu, så är det inte möjligt att en miljon är smittade. Vi skulle haft en bredare fördelning av dödsfall över landet i så fall.
Finns inget i världen som talar för att dödligheten är så låg med hög andel smittade.

Tyvärr.

Det beror nog på hur du räknar. Ingen har sagt att det är ett exakt tal för hela Sverige. Min förhoppning är att det är kanske 20% i Stockholm, 15 i Östergötland och ex 2% i Skåne.

20% i Stockholm betyder ju 500.000 bara där..
Men som sagt, bara en förhoppning från min sida
Citera
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Vad har hänt i Kina? Någon som ätit en ny fladdermus?

Vet att dom ljuger om sina siffror men brukar vara 1-6 döda/ dag

Och nu idag 1200+

Wuhan (China), the epicenter of the pandemic, today reported 1,290 additional deaths that had not been previously counted and reported, bringing the total number of deaths in Wuhan from 2,579 to 3,869, an increase of 50%, as the result of a revision by the Wuhan New Coronary Pneumonia Epidemic Prevention and Control. As part of this revision, 325 additional cases in Wuhan were also added. Separately, China's National Health Commission (NHC) reported 26 new cases (and no deaths) in its daily report
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast om de gör sitt jobb så har de nog inget jobb kvar, efter att de har gjort sitt jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Då får tysken dra dit sina kollegor som kan ge exempel på hur journalister i en demokrati ska sköta sitt jobb.
Nej varför bita den hand som föder dig.
Våra medier är så korrupta så de blir löjligt.
Måste va jobbigt för en journalist att inte få göra de jobb dom drömt om vid sin utbildning.
Citera
2020-04-17, 13:17
Medlem
Budbarares avatar
Citat:
Har försökt förklara detta för väldigt många människor. Men dom jag förklarat för fattar inte hur jag menar.

Svensken vill inte förstå, och de som hävdar att allt är chill i båten är folk som är drabbade av den svenska folksjukan stockholm syndrome eller är anställda av statliga organ för desinformation.

på 4 jävla månader har jag sett 3 personer med ansiktsmask. 3 blattar.......
Citera
2020-04-17, 13:17
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Vad har hänt i Kina? Någon som ätit en ny fladdermus?

Vet att dom ljuger om sina siffror men brukar vara 1-6 döda/ dag

Och nu idag 1200+
De plussade på dem de mörkat.
Citera
2020-04-17, 13:18
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja men du måste väl ändå förstå att väldigt många av de som har smittats fortfarande är sjuka. Viruset har en inkubationstid på 5 dagar till 2 veckor. Sedan tar det minst en vecka tills man blir så sjuk så att man behöver sjukhusvård. Det är först då man kommer in i statistiken som konstaterat fall.
Sedan dröjer det kanske ytterligare någon vecka tills man dör.
Så naturligtvis är 1333 döda som står idag långt ifrån en slutsiffra. Bara på de som redan är smittade kan dödstalet tiodubblas och smittspridningen fortsätter.
5 dagar är inte den nedre gränsen för inkubationstiden utan medianen. Inkubationstiden brukar anges som 2-14 dagar. Dessutom finns en större studie som anger medianen till bara 3 dagar. Om det stämmer är alltså inkubationstiden högst 3 dagar för hälften av de som smittas.

The incubation period (time from exposure to the development of symptoms) of the virus is estimated to be between 2 and 14 days based on the following sources:

The World Health Organization (WHO) reported an incubation period for COVID-19 between 2 and 10 days. [1]

China’s National Health Commission (NHC) had initially estimated an incubation period from 10 to 14 days [2].

The United States' CDC estimates the incubation period for COVID-19 to be between 2 and 14 days [3].

DXY.cn, a leading Chinese online community for physicians and health care professionals, is reporting an incubation period of "3 to 7 days, up to 14 days".

Mean incubation period observed:

3.0 days (0 - 24 days range, study based on 1,324 cases)

5.2 days (4.1 - 7.0 days range, based on 425 cases).

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-incubation-period/
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-17 kl. 13:21.
Citera
2020-04-17, 13:19
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Londons borgmästare Sadiq Khan vill ha en rekommendation om att människor ska bära munskydd i kollektivtrafiken och i butiker, säger han i en intervju med BBC.

– Jag lobbar på våra regeringsexperter och gentemot regeringen om att ändra råden. Om du verkligen inte kan stanna hemma, om du verkligen måste använda kollektivtrafik och du inte kan hålla avstånd, använd då ett icke-medicinskt munskydd, säger han till BBC, enligt CNN.

Borgmästaren menar att Storbritannien ligger efter andra länder när man inte rekommenderar munskydd, eller motsvarande, på offentliga platser.

Regeringens riktlinjer i Storbritannien handlar framförallt om att hålla avstånd, och följer i övrigt Världshälsoorganisationens riktlinjer till allmänheten om att endast bära munskydd vid sjukdom, eller vid omsorg för någon som är sjuk, rapporterar CNN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in