Citat:
Ursprungligen postat av
svensknorrman
När jag läser en del inlägg i denna tråd blir jag väldigt orolig för landets framtid. Bildningsnivån är skrämmande låg, man hämtar statistik utan att ens kontrollera vem som producerat denna, man skapar sig en uppfattning fån tidningsrubriker och gör den till absolut sanning. Får känslan av att många skribenter här inne är en salig blandning mellan rednecks och WT, ni skulle utan problem platsa i Jerry Springers show om den nu finns kvar.
Det spelar ingen roll vad myndigheterna eller regeringen presenterar för åtgärder, många som sitter här inne och skriver har redan förutspått att covid-19 kommer att få jorden att gå under sen spelar det ingen roll vilka besked som än meddelas. Ni har uppenbarligen ett förakt mot staten och dess företrädare. Somliga här inne tycks lita mer på den kinesiska staten än på regeringen, FoHM, MSB och socialstyrelsen. Ser statistiken bra ut, då mörkar staten, ser statistiken dålig ut då mörkar staten ändå.
Nu hade Löfven, Hallengren och Carlsson en presskonferens där det förtydligades vad som ska ske i framtiden gällande tester, då kommer det klagomål på att Carlsson mumlar och man inte hör vad han säger, vilket jag tycker är märkligt då jag klart och tydligt hörde exakt vad han sa, ni som hör dåligt borde väl kunna använda er av den som teckenspråkstolkar för att förstå? Så istället för att lyssna på vad som sades på presskonferensen lämnar ni synpunkter på hur det uttrycktes.
Ja vi har fått en fruktansvärd sjukdom som tycks drabba hela världen, men slappna av, vi kommer att överleva, visst blir det till priset av att en del kommer att avlida, men i dagsläget är detta oundvikligt, detta skriver jag inte för att jag är kall och saknar känslor, utan för att det är den bistra sanningen. Inget land kommer att gå ur denna kris obemärkt, somliga kommer att drabbas katastrofalt av att ekonomin kraschar, något land kommer att få många som blir sjuka eller kommer att dö, något land väljer en medelväg som Sverige gjort. Innan situationen är över så kommer ingen att veta vilket land som hade bäst strategi.
Personligen anser jag att vår väg är den bästa medelvägen att gå. Men när det hela är över kan jag inse att jag har fel, jag vet inte, ingen annan vet heller.
Nytt konto, mars 2020, som nu kommer in och försvarar och tycker Sveriges väg är rätt att gå.
"Det spelar ingen roll vad myndigheterna eller regeringen presenterar för åtgärder, många som sitter här inne och skriver har redan förutspått att covid-19 kommer att få jorden att gå under sen spelar det ingen roll vilka besked som än meddelas. Ni har uppenbarligen ett förakt mot staten och dess företrädare."
Det spelar absolut roll och det är ju precis det som gör att folk antingen blir upprörda eller instämmer, likt du.
Att mena på att en majoritet är WT och rednecks för att försvara din egna position är svagt och lika dumt som skribenterna som menar att Tegnell är nya Adolf H.
Komigen, du klagar på nivån för att sedan sänka den själv.
Jag är kritisk av den anledning att vi vet för lite och håller för öppet.
Varför ska man då riskera att yngre eller vuxna får viruset när vi inte vet mycket om det?