Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
N*a är som sagt myndig, men förstår hur du tänker. I SDs frisläppande tror jag tingsrätten har Kaj Linna i bakhuvudet, vilket jag absolut begriper, men detta är ett hån mot familjen W. Alla normala vet att han är skyldig, men juridiken hindrar. Fritt fram för mördare att begå mord numera. Bara man ser till att planera väl.
Planering, sure. Men SD hade ju en osannolik tur med polisens inkompetens/oflyt. Ingen respons på skrik-larmet, sena fyndet av kroppen, Springares utredningsledning...m m.
Utan dessa faktorer tror jag att han redan suttit i fängelse nu.
Domen blir iaf intressant att läsa. Efter att ha läst FUP har jag inget som helst tvivel om att SD är den skyldige (enda frågetecknet är graden av HD:s inblandning).
Frågan är dock vad som framkom i rätten. Är inte medlem i "Rättegången" och har därför bara hört de första delarna av SD:s förhör. Vet att flera berömt båda åklagarnas utfrågning av SD, men jag tycker att den första åklagaren (afasi, namnet borta) inte alls imponerar. Långsamt, utdraget, faktiskt menlöst. Inga följdfrågor eller reaktioner när SD exvis plötsligt minns att han inte alls mekade och provkörde cykel.
Bättre fart när ÅH tog vid, och jag antar att det är hon som kör konfrontationerna angående de plötsliga ändringarna.
Men, jag tycker nästan man kan höra hur BL sitter och gäspar och kollar på klockan under den första utfrågningen, och jag förstår honom. Inte imponerande.