2020-04-17, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Frågan är då vilka var/kom de andra två hårstråna ifrån, att de hittade djurhår har framkommit?
De andra två hårstråna var troligen i sämre skick och lämpade sig inte för dna-utvinning. Läs gärna rapporten. Så de är säkert Lenas de med.
Citera
2020-04-17, 11:03
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
N*a är som sagt myndig, men förstår hur du tänker. I SDs frisläppande tror jag tingsrätten har Kaj Linna i bakhuvudet, vilket jag absolut begriper, men detta är ett hån mot familjen W. Alla normala vet att han är skyldig, men juridiken hindrar. Fritt fram för mördare att begå mord numera. Bara man ser till att planera väl.

Planering, sure. Men SD hade ju en osannolik tur med polisens inkompetens/oflyt. Ingen respons på skrik-larmet, sena fyndet av kroppen, Springares utredningsledning...m m.
Utan dessa faktorer tror jag att han redan suttit i fängelse nu.

Domen blir iaf intressant att läsa. Efter att ha läst FUP har jag inget som helst tvivel om att SD är den skyldige (enda frågetecknet är graden av HD:s inblandning).
Frågan är dock vad som framkom i rätten. Är inte medlem i "Rättegången" och har därför bara hört de första delarna av SD:s förhör. Vet att flera berömt båda åklagarnas utfrågning av SD, men jag tycker att den första åklagaren (afasi, namnet borta) inte alls imponerar. Långsamt, utdraget, faktiskt menlöst. Inga följdfrågor eller reaktioner när SD exvis plötsligt minns att han inte alls mekade och provkörde cykel.
Bättre fart när ÅH tog vid, och jag antar att det är hon som kör konfrontationerna angående de plötsliga ändringarna.
Men, jag tycker nästan man kan höra hur BL sitter och gäspar och kollar på klockan under den första utfrågningen, och jag förstår honom. Inte imponerande.
Citera
2020-04-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack! Jag kommer nog hoppa in här lite då och då 😉

Jag tycker det märks rätt tydligt när SD slirar på sanningen. På vissa av åklagarens frågor som SD svarar nej på hörs det väl (min uppfattning). Det tydligaste nejet från SD som låter som en lögn är när åklagaren frågar SD om det stämmer att han sökt information angående hur han skulle kunna få en kvävning av hans dotter (med svår kolik) att se ut som plötslig spädbarnsdöd.
På andra frågor broderar han ut svaret mycket mer än nödvändigt, exempelvis mailet till jobbet under mordnatten.
Det är väldigt märkligt att hans minnesförlust är så selektiv... Det mesta minns han inte men det han påstår sig minnas beskriver han in i minsta detalj.

Exakt. Det har jag oxå lagt märke till. Hela SD:s beteende och agerande (såsom minnesförlusten och att inte hålla sig till fakta utan att ändra sin story, den ena märkligare än den andra) under förhör och rättegång tyder på att en annan GM än SD inte är trolig.

Jag håller med dig om att det var stor skillnad att lyssna till UW:s berättelse om Lena.
Citera
2020-04-17, 11:07
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Även om man inte har dna så kunde man kanske se på strukturen gm mikroskop att hårstråna KW hade i handen var hennes egna. Det är ju inte lika säkert som dna, men kanske ändå en hög säkerhet?

Spikrakt hår vanligt hos personer med asiatiskt ursprung. Ang strukturen.
Senast redigerad av Smhf 2020-04-17 kl. 11:10.
Citera
2020-04-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Planering, sure. Men SD hade ju en osannolik tur med polisens inkompetens/oflyt. Ingen respons på skrik-larmet, sena fyndet av kroppen, Springares utredningsledning...m m.
Utan dessa faktorer tror jag att han redan suttit i fängelse nu.

Domen blir iaf intressant att läsa. Efter att ha läst FUP har jag inget som helst tvivel om att SD är den skyldige (enda frågetecknet är graden av HD:s inblandning).
Frågan är dock vad som framkom i rätten. Är inte medlem i "Rättegången" och har därför bara hört de första delarna av SD:s förhör. Vet att flera berömt båda åklagarnas utfrågning av SD, men jag tycker att den första åklagaren (afasi, namnet borta) inte alls imponerar. Långsamt, utdraget, faktiskt menlöst. Inga följdfrågor eller reaktioner när SD exvis plötsligt minns att han inte alls mekade och provkörde cykel.
Bättre fart när ÅH tog vid, och jag antar att det är hon som kör konfrontationerna angående de plötsliga ändringarna.
Men, jag tycker nästan man kan höra hur BL sitter och gäspar och kollar på klockan under den första utfrågningen, och jag förstår honom. Inte imponerande.

Håller med, Åklagare 2 är mycket vassare. Det är väl kvinnan som inte har skånsk dialekt?
Citera
2020-04-17, 11:10
Medlem
Jävligt märkligt att SD och HD påstår att Lena blödde jämt och ständigt vid sex. I så fall skulle inte enbart sperma funnits i hennes underkläder utan även spår av blod. Men det finns inget spår av blod i de trosor man undersökt. Jag hatar när folk kommer undan med lögner. Folk som dessutom är mördare. Jag är starkt misstänksam mot HD. Jag börjar undra om hon inte var med vid mordet.
Citera
2020-04-17, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Spikrakt hår vanligt hos personer med asiatiskt ursprung. Ang strukturen.
Jag pratar inte utseendet, utan strukturen inne i hårstrået. Om du kikar på det (googla) så ser man att olika hår har olika strukturer. Jag pratar inte rakt, lockigt, frissigt eller så, utan den inre strukturen, uppbyggnaden inne i hårstrået.
Citera
2020-04-17, 11:15
Medlem
Citat:
Jävligt märkligt att SD och HD påstår att Lena blödde jämt och ständigt vid sex. I så fall skulle inte enbart sperma funnits i hennes underkläder utan även spår av blod. Men det finns inget spår av blod i de trosor man undersökt. Jag hatar när folk kommer undan med lögner. Folk som dessutom är mördare. Jag är starkt misstänksam mot HD. Jag börjar undra om hon inte var med vid mordet.

Tror inte LW berättade för HD att hon blödde heller. Det är skitsnack. Klart att SD sagt till HD vad hon ska säga angående blodet.
(Har dock inte läst hela FUPen så vet inte om det finns belägg för det)
Citera
2020-04-17, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Tror inte LW berättade för HD att hon blödde heller. Det är skitsnack. Klart att SD sagt till HD vad hon ska säga angående blodet.
(Har dock inte läst hela FUPen så vet inte om det finns belägg för det)
Självklart är det så. HD ljuger. SD ljuger. Och de kommer undan med det. Förjävligt.
Citera
2020-04-17, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Åkl kanske framhäver den pipiga mördar rösten är argumentet som avgör i HovR?
Svårt att se det går att vaska fram något mer ur skvaller-FUP som 10-20 pers kämpat med i snart två års tid.
Det är utsikslöst så urlakad den är ner till minsta stavelse. Åkl behöver något nytt som hon inte lyckats finna med hjälp av mycket stora resurser under flera år..

Haha! Ja. De får ta till något om rösten då, eller sättet att blinka? Ögonrörelser brukar vara
utslagsgivande i en del fall, för fortsatt forskande och framsteg! Även hur man andas,
inför hela Sverige som publik, då, förstås.
Visavi hur man andas i enskilda samtal.
Citera
2020-04-17, 11:27
Medlem
Citat:

Blodscenariot är ju enbart ett försök att klara sig undan eventuella spår av blod från Lena. Och det förstår ju alla men svårt att bevisa motsatsen. Så det är smart och ändå ett rimligare påstående än kidnappningsförsöket Mats Alm kom undan med.

Fast visst är det frustrerande!! Och nu väntar förmodligen ett saftigt skadebelopp för SD:s räkning, för psykiskt lidande under häktningstiden.
Citera
2020-04-17, 11:28
Medlem
Citat:
Håller med Dig i ovanstående och inte konstigt att LW:s son och familjen är otroligt besvikna när SD slank ut. De har i rättegången dag efter dag fått utstå hur en MGM sitter och flinar när LW är död!
Och nu ska de behöva se honom 50 meter från sitt hem.

Jag fick reda på via radion att SD var frisläppt. Först hörde jag "den 45-åring som..." hann tänka att nu har han erkänt eller lyckats ta livet av sig.

När det bestämdes att SD skulle stanna i häktet efter rättegången trodde jag i min enfald att det beslutet gällde till den 6/5.

Nu är tydligen lagen sådan, men jag ifrågasatte hur han kunde få läsa FUP innan rättegången och jag tycker det är lika mycket ?-tecken kring det fortfarande.

Har inte lyssnat till förhören men hur mycket kom fram i rättegången ang SD:s diffar från de tidigare förhören? Är det någon som ställer på honom ordentligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in