Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Tack! Jag kommer nog hoppa in här lite då och då 😉
Jag tycker det märks rätt tydligt när SD slirar på sanningen. På vissa av åklagarens frågor som SD svarar nej på hörs det väl (min uppfattning). Det tydligaste nejet från SD som låter som en lögn är när åklagaren frågar SD om det stämmer att han sökt information angående hur han skulle kunna få en kvävning av hans dotter (med svår kolik) att se ut som plötslig spädbarnsdöd.
På andra frågor broderar han ut svaret mycket mer än nödvändigt, exempelvis mailet till jobbet under mordnatten.
Det är väldigt märkligt att hans minnesförlust är så selektiv... Det mesta minns han inte men det han påstår sig minnas beskriver han in i minsta detalj.
Ang det jag fetat:
Det tycker du säkert inte alls, eller hur?
Du, lika väl som de flesta här inne, tror ju att SD är mördaren, så vad annat är att vänta från hans sida?
SD är givetvis fullt medveten om att han riskerar att kunna bli dömd till livstids fängelse, så i ljuset av den insikten är hans selektiva minnesförlust inte förvånande.
Du tror ju att han är mördare. Det är fel att mörda. Det är också fel att ljuga -fast inte lika fel, sett i allmänhetens ögon. Så varför bryr du dig ens om att han kanske ljuger?
Vi lever i en tid som för många är ytterst påfrestande. Corona -sjukdom o död, permitteringar, isolering, reserestriktioner och annat, och som om det globala eländet inte räckte, så har till råga på allt SD släppts på fri fot.
För dem i tråden som lagt stora delar av sitt vakna liv på att hetsa mot SD, måste frisläppandet av honom ha kommit som en chock. En av dessa skrev f ö att det var precis vad h*n upplevde. Arma människa!
Det är därför skönt att trots rådande orostider, vi ser att rättssamhället i Sverige tycks fungera: Finns det rimligt tvivel om någons skuld, skall denne
inte dömas!
Att t ex en postare här lagt närmare 10k inlägg för att få SD dömd, har uppenbarligen inte tingsrätten brytt sig om.
Det känns tryggt!
Edit:
#TeamÖrebroTingsrätt