2020-04-17, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Först och främst tack ska du ha för att du länkade detta.
Ingen orsak haha. Kändes som en viktig pusselbit som jag blev förvånad över att ingen nämnde. Tror verkligen inte att det var ett sammanträffande att han blev dumpad på en kyrkogård med tanke på historiken

Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Mordet på Joaquin december 2017 tog Östberga ledningen. När mördarna blev friade så sågs det även som att Östberga vann hela gängkriget.
Här har du nog tyvärr fel. Även om de plocka Joaquin så har vi både ett par högt uppsatta från Bandidos som växt upp i samma trakter som fortfarande var fria och aktiva, samt flera ur Bredäng som vi inte får höra om som var hämndlystna. Sist men inte minst så har vi släkt och andra anhöriga till de mördade som söker hämnd. De är även allierade med tynnereds nätverket bland annat. Och som grädde på moset så har vi Bandidos anhängare från hela landet som vill visa framfötterna nu och ta del av framgångsvågen som avdelningen i sthlm haft de senaste åren nu.

Och på motståndarsidan har vi flera nätverk som är allierade med kurderna. Utan o nämna namn. De som är insatta vet vilka det är. Ett av dessa nätverk gjorde en 30-40 miljoner på ett omskrivet bedrägeri för nåt år sedan ihop med medlemmar i Östberga enligt artiklarna som skrev om det (nån som pillar får gräva i arkivet) Så kapital lär finnas. Om de investerats rätt de vill säga.

Sen glöm ej de fiender som Bandidos dragit på sig genom åren. Nu är det perfekt tid för dessa att gäng ihop sig till en väldigt kapabel styrka som blir en ordentlig huvudvärk för Manolo, Evy, turken och grabbarna.

Alla dessa kommer dock vara ute ur leken inom 5 år med stor sannolikhet.
Citera
2020-04-17, 09:41
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Nästan varje gång det är en större tillställning där så är det svarta människor som samlas har jag märkt. Förmodligen därför den platsen valdes? GM har varit där på bröllop/dop/begravning och tyckte väl det var en bra och avskild plats.

Annars fattar jag inte kopplingen alls...

Jag vet inte om det finns någon koppling, men förr om åren var det ett tillhåll på den sidan av gravplatsen (östra sidan). Jag vet inte hur det ser ut idag, men då fanns det iaf inga gravar på den sidan. Det var bara träd och gräs. Antagligen har man när man byggt förberett för att det så småningom ska bli gravar hela vägen bort. Hela området på östra sidan var lite av en dumpningsplats och en avskild plats för diverse skumheter. Om den traditionen levt vidare till idag vet jag inte.
Nordväst om kyrkogården låg på den tiden en stor bilskrot, och intill den ett gammalt sandtag där folk körde med krosshojar och liknande. Det var rätt ruffigt i kontrast till den vackra natur som sträcker sig nordost ner mot havet. Numera verkar man ha röjt bort bilskroten och byggt upp ett bostadsområde på västra sidan, så jag antar att risken för upptäckt är betydligt större på den sidan, än om man åker in under Tyresövägen på östra sidan.
Citera
2020-04-17, 10:21
Medlem
Är det en mörk historia som har en serie om östbergakonflikten?

Vem var BO som ligger begraven på den kyrkogården?
Citera
2020-04-17, 10:50
Medlem
Älta ligger ju mitt ute i ingenstans så det verkar vara en väl vald plats för att dumpa
en död kropp. Men att åka långt med en sådan är förstås chansartat.
Citera
2020-04-17, 10:51
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Är det en mörk historia som har en serie om östbergakonflikten?

Vem var BO som ligger begraven på den kyrkogården?
Vad jag förstått Laith som sköts på Birger Jarlsgatan, någon som kan bekräfta?

(FB) Skottlossning i centrala Stockholm, en skadad, 2020-03-27 (man avliden)
Citera
2020-04-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Vad jag förstått Laith som sköts på Birger Jarlsgatan, någon som kan bekräfta?

(FB) Skottlossning i centrala Stockholm, en skadad, 2020-03-27 (man avliden)

Och det var väl hans bror som sköt honom? Eller var det fel uppgift?
Citera
2020-04-17, 11:09
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Och det var väl hans bror som sköt honom? Eller var det fel uppgift?
Verkar inte så med tanke på vad som står i artikeln.

Citat:
En skytt klev in på ett företag på exklusiva Birger Jarlsgatan i Stockholm och sköt ihjäl en ung man. Kompanjonen som han drev företaget tillsammans med kopplas till Östberganätverket – och han var på plats vid dödsskjutningen på Birger Jarlsgatan.
Tidigare har kompanjonen varit med om en annan dödsskjutning. Den gången mördades en av ledarna i Östberganätverket i ett garage och kompanjonen blev själv beskjuten.
Citera
2020-04-17, 11:12
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
Älta ligger ju mitt ute i ingenstans så det verkar vara en väl vald plats för att dumpa
Det förmodade brottsoffret var skriven i närheten, i Enskededalen.
Citera
2020-04-17, 12:59
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det förmodade brottsoffret var skriven i närheten, i Enskededalen.

Man når snabbt dumpningsplatsen från hela södra Stockholm.

Enligt Google Maps tar det 13 min att köra från Enskededalen till kyrkogården i Älta.
Citera
2020-04-17, 13:02
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Man når snabbt dumpningsplatsen från hela södra Stockholm.

Enligt Google Maps tar det 13 min att köra från Enskededalen till kyrkogården i Älta.
Jag gissar att han även mördades på fyndplatsen.
Citera
2020-04-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Ingen orsak haha. Kändes som en viktig pusselbit som jag blev förvånad över att ingen nämnde. Tror verkligen inte att det var ett sammanträffande att han blev dumpad på en kyrkogård med tanke på historiken

Här har du nog tyvärr fel. Även om de plocka Joaquin så har vi både ett par högt uppsatta från Bandidos som växt upp i samma trakter som fortfarande var fria och aktiva, samt flera ur Bredäng som vi inte får höra om som var hämndlystna. Sist men inte minst så har vi släkt och andra anhöriga till de mördade som söker hämnd. De är även allierade med tynnereds nätverket bland annat. Och som grädde på moset så har vi Bandidos anhängare från hela landet som vill visa framfötterna nu och ta del av framgångsvågen som avdelningen i sthlm haft de senaste åren nu.

Och på motståndarsidan har vi flera nätverk som är allierade med kurderna. Utan o nämna namn. De som är insatta vet vilka det är. Ett av dessa nätverk gjorde en 30-40 miljoner på ett omskrivet bedrägeri för nåt år sedan ihop med medlemmar i Östberga enligt artiklarna som skrev om det (nån som pillar får gräva i arkivet) Så kapital lär finnas. Om de investerats rätt de vill säga.

Sen glöm ej de fiender som Bandidos dragit på sig genom åren. Nu är det perfekt tid för dessa att gäng ihop sig till en väldigt kapabel styrka som blir en ordentlig huvudvärk för Manolo, Evy, turken och grabbarna.

Alla dessa kommer dock vara ute ur leken inom 5 år med stor sannolikhet.

~~Ja glöm inte bort Aram så kallad Hoshy från Bredäng. Han är också med de och de börjar bli allt icke diskreta. Håller med dig iallafall, bra spekulerat. ~~
Citera
2020-04-17, 14:53
Medlem
Pannknackarns avatar
Så där går det alltid (det tar aldrig slut) - den ska ha en tabbe för den som ska ha en tabbe för den som s... Ja, ni fattar.

Kan ingen sätta ner foten o säga vad fan de e frågan om?! Droger kommer alltid säljas, folk kommer alltid dö i konflikter men Sverige är inte så stort.

De e väl bara att ta över så det blir EN falang för faan!
E alla jämntuffa - en för alla för e en fralla eller..?

Samhället e ändå korrupt.
Tunnbrön. Tragiskt. Tjatigt.
Teamwork finns det?

Som jag ser det så kan inte (de eventuella) topparna styra sina soldater o beslut tas från familjers sorg. Blir inga affärer på det viset. Bara tabbar tagna.

Vem som vinner e ointressant för mig men ge faan i o skjuta varandra så jag blir störd. Denna avrättning va snygg.
Senast redigerad av Pannknackarn 2020-04-17 kl. 15:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in