2020-04-16, 20:48
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskars
Fy fan vad äckligt. Som gammal Älta-bo i många år har man ju joggat däromkring otaliga gånger. Hatade alltid den där biten vid krematoriet nattetid (finns väl inte mer än ett i området?). Har cyklat hem från en polare där en gång och totalkraschat in i vad jag trodde var en jävla grav.

Nu är det säkert tjugo år sedan jag var där sist, men jag håller med. Det kändes inte som en fridfull plats efter skymningen, och då brukar jag ändå gilla kyrkogårdar rent allmänt.
Citera
2020-04-16, 21:10
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Nu är det säkert tjugo år sedan jag var där sist, men jag håller med. Det kändes inte som en fridfull plats efter skymningen, och då brukar jag ändå gilla kyrkogårdar rent allmänt.

Nästan varje gång det är en större tillställning där så är det svarta människor som samlas har jag märkt. Förmodligen därför den platsen valdes? GM har varit där på bröllop/dop/begravning och tyckte väl det var en bra och avskild plats.

Annars fattar jag inte kopplingen alls...
Citera
2020-04-16, 21:12
Medlem
Pannknackarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
https://maps.app.goo.gl/jnz6cbwYtYdmHCmK9

Vet inte exakt vilken gravplats det gäller men efter den vägen du ser där ligger många gravar, kolla med satellit så ser du var man avverkat skog. På andra sidan gravarna går en mur längs alla gravplatser och en av användarna säger att det är på andra sidan muren. Ser inte ut att finnas gravar så långt bort som till Tyresövägen men det kan ju ha utökats sen Googles bilder.

Edit: Den andra användaren menar säkert strax före den korsande stigen som går ner mot Tyresövägen och det är ungefär där, enligt satellitbilderna, som gravplatserna börjar.

Tack snälla, nu förstår jag bättre.
Jösses va det vad dom avverkat!
Citera
2020-04-16, 21:16
Medlem
En tongivande medlem ur Bredängsnätverket blev ju dumpad på en kyrkogård för någon månad sen. Ser ut som att Bredäng gjorde samma sak i retur? Eller så kanske det är en intern konflikt vad vet jag.

Känns bara som att det liksom måste mycket till för att man ska lyckas få med motståndarlagets spelare mot sin vilja . Då måste man verkligen vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Han kanske blivit lurad in i en fälla inomhus? Men palla ta risken o ta med kroppen o dumpa den?Mycket enklare att bara skjuta o dra isåfall?
Citera
2020-04-16, 21:24
Medlem
Pannknackarns avatar
Här kommer länken.
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/ny-valdsvag-i-stockholm-bombattack-och-tva-mord/

"Ett bombdåd i centrala Stockholm, ett mord på Birger Jarlsgatan och nu en mördad och bakbunden man på en kyrkogård.

Han hittades några hundra meter från det andra mordoffrets grav – och var själv utsatt för bombdådet.

En serie av våldsdåd den senaste månaden kopplas nu ihop och allt talar för att en ny blodig gängkonflikt har tagit fart i Stockholms undre värld."
Citera
2020-04-16, 21:33
Medlem
Lalalikeits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
En tongivande medlem ur Bredängsnätverket blev ju dumpad på en kyrkogård för någon månad sen. Ser ut som att Bredäng gjorde samma sak i retur? Eller så kanske det är en intern konflikt vad vet jag.

Enligt Efterlyst så hade BO kopplingar till Östberganätverket.
Citera
2020-04-16, 22:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Här kommer länken.
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/ny-valdsvag-i-stockholm-bombattack-och-tva-mord/

"Ett bombdåd i centrala Stockholm, ett mord på Birger Jarlsgatan och nu en mördad och bakbunden man på en kyrkogård.

Han hittades några hundra meter från det andra mordoffrets grav – och var själv utsatt för bombdådet.

En serie av våldsdåd den senaste månaden kopplas nu ihop och allt talar för att en ny blodig gängkonflikt har tagit fart i Stockholms undre värld."

Åklagaren är någon som heter Marina Chirakova och verkar bo på Ryska ambassaden. Skumt!
Citera
2020-04-16, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalalikeit
Enligt Efterlyst så hade BO kopplingar till Östberganätverket.
Jag tror att du missförstod min text. Den person som blev dumpad på liknande sätt för ett par månader sen, i en kyrkogård, tillhörde Bredängsnätverket.

https://www.expressen.se/nyheter/person-hittad-dod-utomhus-polisen-utreder-mord-/
Citera
2020-04-16, 22:30
Medlem
Shit vad länge dom har pratat om den där konflikten... Bredäng fattar jag får ett nätverka . Stor område med många små becknare man kan kasta cola och weed på . Samt en högstadie skola vilket är alltid bra om man vill rekrytera . Men vad fan är ens Östberga , har aldrig hört talas om det innan konflikten
Citera
2020-04-16, 22:35
Medlem
Ur expressen artikeln:
Mordoffret från Birger Jarlsgatan begravdes nyligen på en kyrkogård i Älta. Det var en stor begravning med många gäster och på graven finns nu hälsningar från hans vänner.
På samma kyrkogård hittades en mördad man på onsdagen. Enligt Aftonbladet var han skjuten och hans händer var bakbundna.
Den mördade och bakbundna mannen är samma man som utsattes för kafébombdådet och som bytte namn efter det.
Han hittades mördad bara några hundra meter från graven med mordoffret från Birger Jarlsgatan.

Borde väl vara tillräckligt att få fram ett namn på BO?
Citera
2020-04-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lex.L
Jag tror att du missförstod min text. Den person som blev dumpad på liknande sätt för ett par månader sen, i en kyrkogård, tillhörde Bredängsnätverket.

https://www.expressen.se/nyheter/person-hittad-dod-utomhus-polisen-utreder-mord-/

Först och främst tack ska du ha för att du länkade detta.

Jag har varit insatt i Bredäng/Östberga konflikten. Läst och följt gängkriget bland annat på Expressen, här på Flashback och Svensson en hemsida som brukar skriva om gängkrig och lägger upp gängmedlemmars namn.

Mordet på Joaquin december 2017 tog Östberga ledningen. När mördarna blev friade så sågs det även som att Östberga vann hela gängkriget. Evy en av dem starkaste i Bredäng nätverket var under hela 2018 i Spanien enligt flashbackare. Sen skjuter Östberga ihjäl en ytterligare högt uppsat medlem inom Bredäng nätverket som var nära vän med Evy, enligt Expressens artikel. Alltså 4- 2 till Östberga.

Nu i år kommer Bredäng nätverket starkt tillbaka och skjuter ihjäl en på bigger jarl gatan som var delägare för ett företag tillsammans med en Östberga medlem. Och nu bakbinder dem Ali 25 åringen som umgicks med Östbergas ledare enligt Expressen.

Så 4-4 i mord om man ska säga så. Ni får gärna rätta mig om jag har fel.
Citera
2020-04-16, 23:28
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det här är ju som taget ur Sopranos eller the Wire..läskigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in