Citat:
Ursprungligen postat av
Lex.L
Jag tror att du missförstod min text. Den person som blev dumpad på liknande sätt för ett par månader sen, i en kyrkogård, tillhörde Bredängsnätverket.
https://www.expressen.se/nyheter/person-hittad-dod-utomhus-polisen-utreder-mord-/
Först och främst tack ska du ha för att du länkade detta.
Jag har varit insatt i Bredäng/Östberga konflikten. Läst och följt gängkriget bland annat på Expressen, här på Flashback och Svensson en hemsida som brukar skriva om gängkrig och lägger upp gängmedlemmars namn.
Mordet på Joaquin december 2017 tog Östberga ledningen. När mördarna blev friade så sågs det även som att Östberga vann hela gängkriget. Evy en av dem starkaste i Bredäng nätverket var under hela 2018 i Spanien enligt flashbackare. Sen skjuter Östberga ihjäl en ytterligare högt uppsat medlem inom Bredäng nätverket som var nära vän med Evy, enligt Expressens artikel. Alltså 4- 2 till Östberga.
Nu i år kommer Bredäng nätverket starkt tillbaka och skjuter ihjäl en på bigger jarl gatan som var delägare för ett företag tillsammans med en Östberga medlem. Och nu bakbinder dem Ali 25 åringen som umgicks med Östbergas ledare enligt Expressen.
Så 4-4 i mord om man ska säga så. Ni får gärna rätta mig om jag har fel.