• 1
  • 2
2020-04-16, 17:38
Medlem
Har testat dom flesta medicinera man kan tänka sig men ingenting har hjälpt särskilt mycket helt ärligt.

När jag röker så blir jag mer kreativ, får mer saker gjorda och mår allmänt bra. Jag får inte den där ”slöa” effekten där jag inte får saker gjorda osv. Utan det blir helt tvärtom. Kan dock tillägga att jag ibland kan få overklighetstankar som kan ställa till det för mig ibland, men annars så mår jag bra.

Hur ser ni på saken?
Citera
2020-04-16, 17:47
Medlem
TheJackets avatar
Röker du varje dag länge så kommer det kreativa och "får saker gjorda" att försvinna.
Citera
2020-04-16, 17:58
Medlem
kyrkstockens avatar
Ja jättebra ide. Knarka varje dag är precis vad ett psykfall behöver

Ibland får man bara en sådan där positiv känsla av folk och man förstår hur ljus deras framtid kommer att bli.
Citera
2020-04-16, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Röker du varje dag länge så kommer det kreativa och "får saker gjorda" att försvinna.

Talar du utifrån erfarenhet då eller?
Citera
2020-04-16, 18:35
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkerz
Talar du utifrån erfarenhet då eller?

Det tror jag nog, kan vara personen ifråga som är problemet också. Men enligt min erfarenhet så stämmer det inte.

Edit: För att besvara frågan i tråden så tror jag att det kan bli problem att röka väldigt mycket om man är bipolär.
Senast redigerad av smutsomir 2020-04-16 kl. 18:39.
Citera
2020-04-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Ibland får man bara en sådan där positiv känsla av folk och man förstår hur ljus deras framtid kommer att bli.

Psykfall? Nu tar du i allt för mycket haha, är cannabis verkligen knark? Medicinerna som jag tar känns mer som knark jämfört med en naturlig planta
Citera
2020-04-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket

Är du själv bipolär?
Citera
2020-04-16, 20:29
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken

Är du måhända ett psykfall med?
låter så.

Ts:

Mja, det är som att dricka kaffe, effekterna försvinner efter ett tag, varför tror du snoop dogg röker som ett troll ?
typ 80 blunts per dag

men många bipolära röker det, då det lugnar ner dom, vilket kan ha en bra effekt under deras maniska perioder.
men, ingen vet hur det funkar för dig, alla människor är olika på ett sätt eller annat, så det är upp till dig, eller upp till lagens långa arm
Citera
2020-04-16, 21:30
Medlem
Jag skulle ta det lungt med samtliga rusmedel.

Jag har stor respekt för allt psykadeliskt /semi-psykadeliskt.
Är man sedan innan sårbar och gränspsykotisk kan det måhända trigga i gång en psykos.
Jag vet inte om du är typ 1 eller typ 2, men båda dessa tenderar att bli psykotiska vid triggers av olika slag, (sömnbrist, stress, slarv med medicinenring ex)

(Talar från egen samt arbetsrelaterad erfarenhet)
Citera
2020-04-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot87
Jag skulle ta det lungt med samtliga rusmedel.

Jag har stor respekt för allt psykadeliskt /semi-psykadeliskt.
Är man sedan innan sårbar och gränspsykotisk kan det måhända trigga i gång en psykos.
Jag vet inte om du är typ 1 eller typ 2, men båda dessa tenderar att bli psykotiska vid triggers av olika slag, (sömnbrist, stress, slarv med medicinenring ex)

(Talar från egen samt arbetsrelaterad erfarenhet)

Exakt vad jag också tänker. Har också egen erfarenhet av flera personer som har fått psykoser av hasch och detta har triggat deras bipolaritet och även gjort dem mer aggressiva. Just aggressivitet och labilitet verkar vara en bieffekt så fort vana missbrukare av hasch inte röker på.
Citera
2020-04-17, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Är du måhända ett psykfall med?
låter så.

Ts:

Mja, det är som att dricka kaffe, effekterna försvinner efter ett tag, varför tror du snoop dogg röker som ett troll ?
typ 80 blunts per dag

men många bipolära röker det, då det lugnar ner dom, vilket kan ha en bra effekt under deras maniska perioder.
men, ingen vet hur det funkar för dig, alla människor är olika på ett sätt eller annat, så det är upp till dig, eller upp till lagens långa arm

Jo du har faktiskt rätt i det där med att effekten försvinner efter tag pga att kroppen blir så van, så fattar hur du resonerar.

Alltså för mig är det främst för att komma ur min depression och att komma igång med livet. Är trött på att fastna liksom, vill bara tända elden så att säga.

Men problemet som så många bipolära har är att det går över till ett missbruk, jag har det rätt svårt för att bara sluta sådär när jag väl börjat..
Citera
2020-04-17, 01:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Har testat dom flesta medicinera man kan tänka sig men ingenting har hjälpt särskilt mycket helt ärligt.

Som bipolär har du ingen nytta av mediciner över huvud taget.

KBT är mer effektivt för dig.

Citat:
När jag röker så blir jag mer kreativ, får mer saker gjorda och mår allmänt bra.

Återkom 2 år från nu och lägg samma vittnesmål, så KANSKE jag kan tro på dig.

Citat:
Jag får inte den där ”slöa” effekten där jag inte får saker gjorda osv.

Den inträder, ganska snart.

Citat:
Utan det blir helt tvärtom. Kan dock tillägga att jag ibland kan få overklighetstankar som kan ställa till det för mig ibland, men annars så mår jag bra.

Hur ser ni på saken?

Jag tror att du är i början av ditt missbruk, och att du inom 3 månader till ett år kommer att märka av de negativa effekter din dagliga rökning ofelbart kommer att leda till.
Du kommer möjligen att ägna minst 6 månader emellan åt en sorts förnekelsesyndrom, men du kommer innerst inne ALLTID att känna hur rökat hämmar dig i allt från Daglig Energi till Nattdrömmar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in