2020-04-17, 01:13
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle35
Sami och Mergim är lätt dom roligaste i huset dom klickar mer och mer, dom borde hänga ännu mer
Ja jävlar vad Mergim har lyft sig senaste veckorna. Och Sami verkar trivas med honom också.
2020-04-17, 01:13
Medlem
Hahaha fyfan vad kul att titta på! Värd att sova minimalt för detta.
När konflikträdda Lennie blev irriterad ”Ursäkta mig Amilia men världen kretsar inte kring dig!”
Hon blev tyst flera gånger och tänkte för fullt hur hon skulle formulera sig bra så hon framstår som klok och han framstår som oförstående. Tyvärr har hon grävt sin egen grav. Hennes beteende gentemot Lennie idag har varit helt sinnessjukt. Från att skrika ”Håll käften din fucking idiot, bara gå härifrån!” (pga hon inte fick sitt hår borstat) till att ligga skrika ”NEJ!” åt allt Lennie säger nu under deras samtal samt förnekar hans känslor totalt och lägger ord i munnen på honom. Jag tycker han är mesig MEN idag tyckte jag fan synd om honom, för man såg hur sjukt obekväm han känner sig. Han tycker ju hon är jobbig när hon lägger sig över honom på fyllan. Stör mig dock på att han högt skulle dementera att det rör sig om sexuellt ofredande för det gör det faktiskt.
Sedan räknade jag under 5 minuters tid nämnde hon Mergims namn minst tio gånger. Hur svartsjuk kan hon vara? Fattar hon inte Lennie vill vara i Mergims närhet, eftersom han aldrig skulle lagt sig över honom och hålla fast hans ansikte på det sätt hon gör?

Nåväl det bästa av allt var när de ”vuxna” stormade in, borstade tänderna och Sami sjöng Blinka Lilla Stjärna medan Amilia grät
2020-04-17, 01:14
Medlem
__Alez__s avatar
BB måste säga till snart.
Två st kan inte bara smita undan för att snacka i en evighet.
Bikta sig ja men inte detta.
2020-04-17, 01:14
Medlem
Summerof69Recklesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatestmaddaeff
Jag tycker att du lägger för mycket skuld på Lennie! Han ska inte behöva förklara varför han inte vill sova nära henne eller umgås med henne. Han är en lugn och skön person som inte vill någon illa och det vet hon, men väljer att ställa honom i svåra positioner!
Jag menar om någon inte vill umgås med mig så struntar jag i personen i fråga inte börjar lipa och ge personen skuldkänslor. Men det kanske bara är jag 🤔
Jag känner att du menar rätt men jag tycker att man i Lennies situation inte skall låta saker gå för långt.
Vi vet att de har haft rajtantajtan under täcket som skulle klassas som nästintill en penetrering. Amelia har sedan dess kärat ner sig i Lennie och han har gång på gång låtit bli att sätta en gräns. Han sätter ju ingen gräns för Mergim och helt plötsligt drar han till att han känner att Amelia är närgången. "Men inte på ett sexuellt sätt"- lägger han till. Jag blir själv ett fån av ett sådant svar; hur kan man inte bli närgången om inte sexuellt. På vänskapsnivå? Hur är man för närgången då? Lennie är mycket märklig på flera plan bl.a. Det begåvade. Han tror naturligtvis att Amelia vill fråga chans på honom för jag tror inte han kan tänka som vuxen. Annars skulle han vara ett kräk om han medvetet låtit Amelia tro att han är intresserad.
2020-04-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kbyair
Jag håller generellt med dig! Jag tog bara in i beräkningen av att hur det måste vara att vara instängd sådär. Och faktiskt inte ha någon precis som hon säger. Hon och Frida är ju dom mest utsatta i huset för dom har ingen.
Så när Lennie beter så trots att dom har bråkat om det tidigare tycker jag att det är förståeligt att det är frustrerande för han säger ju en sak men menar något annat, det vet vi, det vet han och det vet förmodligen hon också.
Men hon vill gärna tro det han faktiskt säger istället för det han visar för det är en bättre verklighet. Synd det är en lögn bara.

Önskar han bara kunde dra en gräns, skulle inte skada deras vänskap speciellt mycket ändå tror jag. Amilia vill bara ha raka svar lixom, och vrider och vänder för att försöka få ur han det han egentligen menar. Men det skadar bara henne själv hur hon än gör det 😥

Jag tycker också han borde dra en gräns, men tyvärr har inte stackaren stake nog för det! Men hon ljuger för sig själv och för honom när hon säger att hon inte är kär osv! Verkar snarare som att hon är dödskär i killen och hon är inte hans typ verkar det som?

Det är svårt att ignorera varandra därinne med tanke på utrymmet men hoppas att de löser det, kanske genom att hon får lämna på måndag?

Att de snackar så pass länge nu får ju säkert henne att tro saker också vilket också kan bli fel! Vi får se vad som händer, den som lever får se 😂
2020-04-17, 01:18
Medlem
Bbbloopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja jävlar vad Mergim har lyft sig senaste veckorna. Och Sami verkar trivas med honom också.

Sådär va.. Sami här pratat sen första veckan att han vill få ut Mergim och han fick ju nominering av honom idag
2020-04-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prop
Mycket bra. Även om alla vi har vetat hur det ligger till kan detta sluta i att Amilia vinner sympati på och Lennie förlorar. Han satt alltså i en timme och sa att det absolut inte hade med henne att göra att han flyttade sängplats innan Amilia drog ur den verkliga orsaken att det faktiskt har med henne att göra. Efter det fick han så dåligt samvete att han försökte komma nära henne igen. Nu i bikten lär han fråga om hon vill att han ska sova bredvid henne. Hon kommer säga nej, han kommer flytta dit och säga att han vill sova med henne. Och imorgon undviker han henne igen.
Jag misstänker starkt att du har rätt!
2020-04-17, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mimmikatten
Fast han har ju inte blivit tvingad att sova i rosa sovrummet. Han har gått med på ormgropen sen start. Om han inte skulle ha velat det, så hade han kunnat bytt sovrum, säng förlänge sen. Nån skrev att han tvingas stå ut med psykfallet. Hon har väl inte hållt fast honom. Bara han bytt umgänge och sovrum när han viljat. Men han valde att vara med rosa och med Amilia
Fel. Har du sett de första avsnitt och liven?
Han blev bästis med Mergim hans andra dag i huset, och kom nära honom och Antonia. Tror han var lite tänd på Antonia faktiskt. Sedan kom Amilia med på köpet bara, han visste inte då hon skulle utnämna honom till hennes närmsta i huset som måste andas i hennes mun och gå tätt ihop med henne alla dygnets vakna timmar.
2020-04-17, 01:21
Medlem
__Alez__s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblover
Tänk er Sami
Kliver in som en fd nazist
Blir först kompis med en Jude
Sen kompis med en svart man (neger)
Sen blir det en homosexuell pojk (bög)

Sami älskar alla idag och har lagt allt gammalt bakom sig.

Också lyckats få två tjejer i huset att bli kära i honom. Plus alla på utsidan från båda könen som fallit för honom.

Sami är fin.
2020-04-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summerof69Reckless
Jag känner att du menar rätt men jag tycker att man i Lennies situation inte skall låta saker gå för långt.
Vi vet att de har haft rajtantajtan under täcket som skulle klassas som nästintill en penetrering. Amelia har sedan dess kärat ner sig i Lennie och han har gång på gång låtit bli att sätta en gräns. Han sätter ju ingen gräns för Mergim och helt plötsligt drar han till att han känner att Amelia är närgången. "Men inte på ett sexuellt sätt"- lägger han till. Jag blir själv ett fån av ett sådant svar; hur kan man inte bli närgången om inte sexuellt. På vänskapsnivå? Hur är man för närgången då? Lennie är mycket märklig på flera plan bl.a. Det begåvade. Han tror naturligtvis att Amelia vill fråga chans på honom för jag tror inte han kan tänka som vuxen. Annars skulle han vara ett kräk om han medvetet låtit Amelia tro att han är intresserad.

Jag håller helt och hållet med dig i att sen dess inte satt någon gräns! Men jag tror att han inte satt gräns för att inte verka elak mot henne utan bara distansera sig lite från henne. Samtidigt har hon fattat tycke för honom fast hon säger att så inte är fallet! Men det är övertydligt.

Jag hoppas att de löser det på bästa sätt utan att sätta sin vänskap på spel bara vara ärliga och tydliga med vad de vill med sin relation 😊
2020-04-17, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __Alez__
Också lyckats få två tjejer i huset att bli kära i honom. Plus alla på utsidan från båda könen som fallit för honom.
Sami är fin.
Sami skulle lätt bli kallad den "mest lämpade" av Darwin.
2020-04-17, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatestmaddaeff
Jag håller helt och hållet med dig i att sen dess inte satt någon gräns! Men jag tror att han inte satt gräns för att inte verka elak mot henne utan bara distansera sig lite från henne. Samtidigt har hon fattat tycke för honom fast hon säger att så inte är fallet! Men det är övertydligt.

Jag hoppas att de löser det på bästa sätt utan att sätta sin vänskap på spel bara vara ärliga och tydliga med vad de vill med sin relation 😊
Ja, det är tydligt att det handlar om olycklig kärlek. Sedan vet jag inte om vänskap är tillräckligt för Amelia. Men hon kanske kommer till sans och förstår att ren vänskap är den enda vägen just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in