Citat:
Nu tänkte jag iofs inte kommentera mer i denna tråden... Men är det inte ett riktigt lågvattenmärke att säga att ett frikännande av SD beror på jäv? Att SD skulle ha "kompisar" som skulle manipulera bevis..
Det finns ju faktiskt inga bevis utan det är ett svagt indiciemål. Det har åklagaren försökt kompensera genom en gigantiskt FUP.
Visst ville jag liksom ni andra få reda på SD:s och LW:s förhållande. Men är det bara jag som känner att jag fått reda på allt för mycket om LW. Hade det funnits bevisning så hade inte hela Lenas liv behövts visas upp på detta sätt som ett sista minne för de anhöriga.
Detta förundersökningsprotokoll är något av det mest bedrövliga jag läst. Lena hängs obarmhärtigt ut, privata chattar som inte handlar om SD överhuvudtaget blir offentliga, varför?
En läsare skrev till NA efter ÅH:s sakframställan "vad är motivet"? På något vis tycker jag det sammanfattar allt så bra. Vad skulle motivet vara? Hur kunde mordvapnet bara försvinna? Med tanke på att SD var misstänkt från början varför tog det nästan två år till rättegång utan några bevis.
Framförallt vem var mannen som sågs gå på motorvägen samma natt?
Det finns ju faktiskt inga bevis utan det är ett svagt indiciemål. Det har åklagaren försökt kompensera genom en gigantiskt FUP.
Visst ville jag liksom ni andra få reda på SD:s och LW:s förhållande. Men är det bara jag som känner att jag fått reda på allt för mycket om LW. Hade det funnits bevisning så hade inte hela Lenas liv behövts visas upp på detta sätt som ett sista minne för de anhöriga.
Detta förundersökningsprotokoll är något av det mest bedrövliga jag läst. Lena hängs obarmhärtigt ut, privata chattar som inte handlar om SD överhuvudtaget blir offentliga, varför?
En läsare skrev till NA efter ÅH:s sakframställan "vad är motivet"? På något vis tycker jag det sammanfattar allt så bra. Vad skulle motivet vara? Hur kunde mordvapnet bara försvinna? Med tanke på att SD var misstänkt från början varför tog det nästan två år till rättegång utan några bevis.
Framförallt vem var mannen som sågs gå på motorvägen samma natt?
Desperationen når oanade höjder ibland och det där med jäv angående de poliser som var/är vänner med MGM så har ju båda klart talat om innan de började jobba med fallet hur det låg till så att misstänka att de inte gjort sitt jobb professionellt är ju bara löjligt.
Precis som du skriver, det är ett väldigt svagt indiciemål utan några reella bevis, inget mordvapen ingen knytning till brottsplatsen och så vidare, hela FUP är byggd på vad man i normalt tal kallar "skvaller".
Frågan som läsaren ställde är fullt berättigad och har tyvärr inte fått något svar, om man nu bygger hela åtalet på indicier så måste man ju ha ett mycket trovärdigt motiv i botten och det saknas ju helt.
Backman/Olsson tog ju upp den oidentifierade mannen i sin slutplädering och vi lär nog få läsa om honom i de domskäl som kommer.