Citat:
Ursprungligen postat av
Hobbybonde
Ja kanske, jag hoppas du har rätt för liv skulle det onekligen spara.
Men jag är tveksam till att det kommer komma till den punkten så snabbt. Och det gör att jag anser att den svenska strategin är den bästa vägen just nu, med det vi vet idag. Men jag blir väldigt gärna överbevisad i detta i framtiden.
Jag säger inte att jag förstår viruset, ekonomin etc bättre än dig. Men vad är det du egentligen vet idag som gör att du anser att den svenska strategin är bästa vägen? Vad är det du vet som gör dig kompetent nog att ställa dig bakom Anders Tegnell och FHM's strategi?
Den svenska Immunologiprofessorn Cecilia Söderberg-Nauclér tillsammans med 22 andra svenska forskare sätter sina namn på en skrivelse där de vill tvinga fram en stängning av Stockholm och en omedelbar avgång av Anders Tegnell. De riskerar sina tjänster och anseende genom att göra detta.
Vad är det du vet bättre än dem som gör att du vågar anse den svenska strategin som bästa vägen?
De främsta forskarna i världen har haft rätt i sina prognoser sedan i januari och de är samtliga överens om vad vi har med att göra och hur man gör tackla det. 1800 av dess forskare har dessutom tagit sig tid att skriva under en skrivelse som förkastar sveriges strategi.
Anders Tegnell har haft fel i 100% av sina prognoser och har en strategi som går rakt emot världens främsta experter som har haft RÄTT i sina prognoser sedan i januari.
Vad är det som du, Anders och en massa andra svenska medborgare vet som gör att ni kan förkasta dessa experters samlade strategier?