2020-04-16, 23:01
Medlem
LukeRhineharts avatar
Det är ett intressant fenomen att jag-är-här-typer, batikhäxor och andra PK:iter i så hög utsträckning ställer sig bakom Tegnells linje. Givet deras ståndpunkter i andra frågor hade man kunnat förvänta sig ett större fokus på att rädda liv och hälsa, och därför också ett mer kritiskt förhållningssätt till den svenska strategin. Det sorgliga slutsatsen är att deras moraliska kompass inte utgår från egna värderingar, utan kalibreras helt och hållet efter vad som anses vara rätt i den svenska regimens ögon.
Citera
2020-04-16, 23:02
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad är känslomässiga slag i luften? I ett krig får man samhällspåverkan oavsett om man vill eller ej. Enda fördelen mot ett regelrätt krig är att vi nu har en kvarvarande infrastruktur och företag. En tidig lockdown i mars, så hade vi också kunnat börja komma igång nu. Istället sitter vi här som får och blir slaktade.
Nej.. Viruset lär inte försvinna förens vi har ett vaccin alternativt global flockimmunitet eller att det muterar till en mildare variant, lockdown eller inte.
Med det scenariot är vår väg den enda vettiga strategin. Snabbt igenom, snabbt igång.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det svenska testet kan inte användas för att speciellt säkert uppskatta antal smittade idag, men det kan användas till att beräkna ungefär dödlighet vilket var vad jag just gjorde.

Givetvis är fler än så smittade, och som du ser har också många fler dött. Många fler kommer också att dö, i bästa fall runt 1% av alla som smittas.

Det enda sättet att få ned dödligheten i % är att skydda riskgrupper, gamla, gravida, överviktiga, rökare osv. Jag kan inte se att vi gör det.

Jag tycker det finns anledning att tro att dödligheten är lägre än 1%. Jag uppskattade den tidigare till 0.5 - 1.5%.

Detta beror på hur stort mörkertalet är. Det har inkommit uppgifter om att viruset skulle vara luftburet, det kan innebära ett stort mörkertal.
Citera
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag angav antalet dödsfall som rapporterats idag enligt Worldometer. Vänligen specificera de fel du hittade.

Att antal rapporterade dödsfall är inte samma sak som dödsfall per dag. Det säger sig själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ingen säger att det inte är så.

Du påstod att massa barn ligger på iva samt att de flesta på iva är under 59 år.
Det var enligt mig felaktiga uppgifter.
Iva registret säger median på 61, dvs de flesta är inte under 59.
Samma register säger 2 barn under 20 år. Nu kan det säkert finnas ett visst eftersläp, så låt oss säga 3-4 st worst case.
Det är 4 för många för min smak, men det är inte ”massa barn”

Jag förstår att din fru på KRY får höra en jävla massa vidrigheter, men försök att bara förmedla sanningen utan att förstärka. Verkligheten är illa nog.

Big fucking deal om han säger att hälften är under 59 och sedan visar det sig att hälften är under 61 istället. 61 är inte direkt lastgammalt heller.
Citera
2020-04-16, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LukeRhinehart
Det är ett intressant fenomen att jag-är-här-typer, batikhäxor och andra PK:iter i så hög utsträckning ställer sig bakom Tegnells linje. Givet deras ståndpunkter i andra frågor hade man kunnat förvänta sig ett större fokus på att rädda liv och hälsa, och därför också ett mer kritiskt förhållningssätt till den svenska strategin. Det sorgliga slutsatsen är att deras moraliska kompass inte utgår från egna värderingar, utan kalibreras helt och hållet efter vad som anses vara rätt i den svenska regimens ögon.

Vänd på det.
Intressant att så många som inte vill hjälpa flyktingar helt plötsligt ska vara superhumana och rädda varje liv.
Citera
2020-04-16, 23:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Japp, således överrapportering i Sverige och underrapportering i Norge. Siffrorna är därför inte jämförbara
BS, Sverige har i realtid en hyfsat stor underrapportering, betydligt mindre testning och betydligt fler dödsfall.
Sverige är ett skämt.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Hej.

Förstår att du lagt mycket tid på inlägget och jag ber om ursäkt att jag inte orkar läsa det.

Jag har redan svarat dig tidigare och är klar med den diskussionen.

Ha en fin kväll.

- Det där var ett väldigt bekvämt svar för dig. Jag har lagt ner tid på att läsa dina länkar.

Nåväl. Jag har gjort framsteg beträffande att lära mig identifiera troll.

Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Kan man inte ens stava till statistik så skall man kanske inte uttala sig om hur den tolkas.

Åh, du tycker inte likadant som jag, herregud, vad jag skall jag göra? Jag får nog ta och klämma till med att kalla dig sossetroll. Ha, där fick du, minsann.

- Se upp! Windchester har inte ärliga avsikter. Jag tog mig tid att läsa Windchester's länkar, men sedan bryr sig inte Windchester om att läsa min respons beträffande länkarna.
Citera
Medlem
106-åring klarade viruset i UK. Här hade hon fått en spruta.

https://www.swbh.nhs.uk/media/106-year-old-connie-bounces-back-after-beating-virus/
Citera
2020-04-16, 23:05
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ja kanske, jag hoppas du har rätt för liv skulle det onekligen spara.
Men jag är tveksam till att det kommer komma till den punkten så snabbt. Och det gör att jag anser att den svenska strategin är den bästa vägen just nu, med det vi vet idag. Men jag blir väldigt gärna överbevisad i detta i framtiden.

Jag säger inte att jag förstår viruset, ekonomin etc bättre än dig. Men vad är det du egentligen vet idag som gör att du anser att den svenska strategin är bästa vägen? Vad är det du vet som gör dig kompetent nog att ställa dig bakom Anders Tegnell och FHM's strategi?

Den svenska Immunologiprofessorn Cecilia Söderberg-Nauclér tillsammans med 22 andra svenska forskare sätter sina namn på en skrivelse där de vill tvinga fram en stängning av Stockholm och en omedelbar avgång av Anders Tegnell. De riskerar sina tjänster och anseende genom att göra detta.

Vad är det du vet bättre än dem som gör att du vågar anse den svenska strategin som bästa vägen?

De främsta forskarna i världen har haft rätt i sina prognoser sedan i januari och de är samtliga överens om vad vi har med att göra och hur man gör tackla det. 1800 av dess forskare har dessutom tagit sig tid att skriva under en skrivelse som förkastar sveriges strategi.

Anders Tegnell har haft fel i 100% av sina prognoser och har en strategi som går rakt emot världens främsta experter som har haft RÄTT i sina prognoser sedan i januari.

Vad är det som du, Anders och en massa andra svenska medborgare vet som gör att ni kan förkasta dessa experters samlade strategier?
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Siffran visar har haft och har nu, i.e. samlat antal under pandemins gång.

Med så pass många symtomfria eller med milda symtom med behandling hemma så registreras inte dessa som friskförklarade. 550 bör därmed tas med en nypa salt. Så antalet sjuka just nu är omöjligen ~950 000.

Det är den officiella siffran.
Passar den helt plötsligt inte?

Men när den grovt missvisande dödstalssiffran 10 för 16/4 presenteras då är det helt plötsligt sanning och bevis på att kurvan planat ut?!?

Märkligt hur somliga slår knut på sig för att få verkligheten att passa deras världsbild.
Citera
Avslutad
Tegnell går från klarhet till klarhet, från insikt till insikt.

Citat:
Vi har ett arbete tillsammans med smittskydden och Socialstyrelsen och tittar på hur vårdanställda drabbas. Vi tittar på data om riskerna i den gruppen och vi måste komma ihåg att även den gruppen vistas i samhället. Vi ska se om det kan finnas situationer där man kan komma att behöva stärka upp skyddet.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/senaste-nytt-om-corona-i-sverige-folj-presstraffen/

Duktig Tegnell-idiot! 👏👏Ja de anställda i vård och omsorg vistas i samhället! Otroligt smart att inse det. Det är därför man skulle stängt ner dagis o skolor, för att förhindra barn tar att hem smittan och smitta ner sin arbetande föräldrar.

När det här är över kanske Tegnell har lärt sig lite om att bekämpa pandemier??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in