2020-04-18, 20:23
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Tyskland har tydligen fått kontroll på sin smittspridning, detta var omöjligt enligt flockimmunförespråkarna.

Vet man med säkerhet att de har fått ner smittspridningen i Tyskland?
Citera
2020-04-18, 20:24
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Tegnell sköter sitt arbete klanderfritt och står upp för linjen.

Källa på det?
Citera
2020-04-18, 20:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hon har varit utan smak- och luktsinne i flera veckor. Kan hon vara en av de som sprider utan att själv bli speciellt sjuk?
Det jäkligaste är att hon inte kan få testa sig någonstans i dagsläget.
Hmm, ja, kanske är det så? Jag har inte hört någon säga hur länge man kan vara utan lukt-och smaksinnet?
Citera
2020-04-18, 20:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
För er information har Tegnell ca 499 kollegor på FHM där ca 500 är anställda.
Tegnell har en chef i Johan Carlsson. Ytterst ansvarig för myndigheten och samtliga beslut som tas.
Tegnell sköter sitt arbete klanderfritt och står upp för linjen. All cred. Vilket nätmissfoster som helst på inte minst denna sida hade krupit till mamma per omgående och fortsatt håva in sin A-kassa pga undermåliga studier.

Älskar Nobelpristagarna i pandemiforskning här.
Ni är fantastiska att lyssna på
De 499 kollegorna vet heller inte mer än vad andra forskare vet. Så hela ditt resonemang faller. Om de så var femtusen på FHM ökar inte kunskapen.

Fullständigt ologiskt svammel från din sida. Anders Tegnell-nivå.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Du sa de som vill stänga ner är vänster. Det borde då innebära enligt dina egna definitioner att vi har en högerregering eftersom regeringen inte stängt ner.
Jag säger att höger inte går med på en kommenderande överhet.

En kommenderande överhet kan bestämma sig för såväl lockdown som inte lockdown.

En kommenderande överhet som inte kommenderar lockdown är fortfarande en kommenderande överhet. Något som höger inte accepterar.

Citat:
Vår regering är liberaler = höger
Du kan komma med det när skattekvoten är 10%.

Alla riksdagsparter är vänsterpartier. Sedan kan dom i sig vara mer eller mindre vänster. Desto mer omfördelning och folkhem desto mer vänster.
Citera
Medlem
Angelripper4s avatar
Citat:
Du sa de som vill stänga ner är vänster. Det borde då innebära enligt dina egna definitioner att vi har en högerregering eftersom regeringen inte stängt ner.

Vår regering är liberaler = höger

Nej, vi har en socialdemokratisk regering.
Dvs de har inte bestämt sig vad väljarna vill att de ska göra än.
Citera
2020-04-18, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Källa på det?

Källa? Är du korkad?
Det var inget uttryck för ett källpåstående. Det var av personligt tycke.

Har du någon källa på motsatsen mer än allmänt tycke från enskilda individer i debattkolumner? Sådant hade jag också kunnat använda som källa, men det är ju just ingen källa pga det personliga tyckandet.
Citera
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Jag frågade om du ville ha en laglös arbetsmarknad eftersom du antydde det;
Den är inte laglös för det. Avtalsrätten sa jag inte att jag skulle ta bort.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostkupan
De är de riktiga hjältarna och all vårdpersonal som kämpar i alla länder. De har min stora respekt.
Ja, jag håller med. Beundransvärt även om det ju är ett yrke som de valt. Det måste ju vara skrämmande att gå till ett arbete och veta att man ska vara så nära smittade patienter.
Citera
2020-04-18, 20:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Du tror på allvar att folk fortsätter som vanligt när så många blir allvarligt sjuka?

Oavsett Tengele så har ju många Skåningar ändrat sina vanor o gör kraftigare åtgärder än FHM rekommenderar.

Så resturanger, resebransch mm kommer gå åt pipan oavsett om man har Tengele som vill sprida smittan eller humana regeringar som vill rädda liv.
¨

Det blir fler och fler med munskydd för varje dag också. Om Sverige klarar sig utan Italiens skräcksiffror ur den här krisen så är det inte tack vare regeringen och Tengele - utan trots den.
Nu tar folk till egna åtgärder och skiter i vad Dr Tengele och FMH säger. Tror att det kommer att fortsätta så och till slut kommer de att bli helt irrelevanta. Ingen kommer längre att titta på deras förljugna presskonferenser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Man kan verkligen föreställa sig Tengeles aspieuttryck när han fick veta det. Fy fan vilken misshandelsvänlig nuna det kräket har.
Kan du inte utveckla lite?
Citera
Medlem
Krakems avatar
Nu är det en plus länk men verkar som att massmördaren Tengele är positivt inställd till Kinas grymma djurmarknad. En sann psykopat.

https://www.friatider.se/tegnell-vill-inte-stanga-kinas-djurmarknader-skulle-hota-deras-kultur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in