2020-04-16, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
En kvalificerad gissning antagligen.

Flockimmunitet är enda sättet att stoppa smittan (om du inte planerar låsa in alla medborgare tills det kommer ett vaccin 2022ish).

Flockimmunitet uppstår genom smittspridning och att tillräckligt många får immunitet och/eller bred vaccinering.

Jag vet vad flockimmunitet är det du säger här är bara mumbojumbo i sammanhanget och förklarar ingenting om Tegnells uttalande om att han ser TENDENSER till flockimmunitet.
Citera
2020-04-16, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vi är inte ens i början än. Idioterna som babblar ikapp på presskonferensen säger att vi närmar oss flockimmunitet. 13000 fall och flockimmunitet. Det skulle krävas sju miljoner. Och trots att allt fler forskare är överens om att immunitet mot covid-19 inte existerar. Fler döda på en enda dag än någon dag tidigare. "Kurvan har planat ut." Jovisst, och Rödluvans mormor åt upp vargen. De kan inte ens berätta sin saga trovärdigt längre.

Nu säger verkligen inte de flesta forskare det utan möjligen en liten obskyr minoritet. Men ponera att denna lilla grupp skulle ha rätt, vad tror du att det skulle innebära för mänskligheten?
Citera
2020-04-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det verkar inte omsorgspersonalens chefrar bryr sig om räcker med se kvällens aktuellt.
ja, jag såg de..det är för dj--ligt!
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Du tycker alltså detr rimligt att vi stänger ner hela samhället, eller hur tänker du att vi skulle göra?
Stängt ner of course! Likt Frankrike, Tyskland, USA, kina...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Smittan kom in på tre äldreboenden för någon vecka sedan.

När myndigheterna säger att munskydd inte fungerar och att man inte smittar om man inte har symptom så är det väl vad man kunnat förvänta.
Citera
2020-04-16, 21:20
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vi är inte ens i början än. Idioterna som babblar ikapp på presskonferensen säger att vi närmar oss flockimmunitet. 13000 fall och flockimmunitet. Det skulle krävas sju miljoner. Och trots att allt fler forskare är överens om att immunitet mot covid-19 inte existerar. Fler döda på en enda dag än någon dag tidigare. "Kurvan har planat ut." Jovisst, och Rödluvans mormor åt upp vargen. De kan inte ens berätta sin saga trovärdigt längre.
Jag ska inte säga något om flockimmunitet för därom vet jag inte mkt. Men regionalt tror jag nog att man kan se resultatet av sådant redan vid 20-30% smittade.

Jag tycker min region är intressant att kika på.. Östergötland har legat som värst drabbat nästan hela tiden sett till befolkningsmängd. Vi har ändå klarat vården bra, och jag vet av personliga erfarenheter att folk på 70+ och multisjuka ändå får vård. Och som det ser ut nu har kurvan över intensivvårdade och sjulhusinlagda planat ut eller till och med minskat
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Det är precis det som saknas i Sverige idag , KÄNSLOR och MEDMÄNSKLIGHET!! Hade vi haft mer känslor så hade fler människor varit vid liv idag och inte offrats på ekonomins altare.

Du har inte förstått att det är en god ekonomi som räddar liv?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Flertalet var äldre och hade förmodligen också underliggande sjukdomar och just därför borde dödstalet vara i överkant på den båten och därför kan man kanske tänka sig att dödligheten i övriga samhället iallafall inte blir högre än på Diamond Princess.
Medelålder: 58 år
Antal smittade: 778 (om jag minns rätt)
Döda just nu i %: 1.7
Ännu ej tillfrisknade: 60
Citera
2020-04-16, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Då ska du gissa på hjärt-kärlsjukdom, cancer, suicid mm. Covid kommer låångt ner på listan för en 65-åring.

Vet inte om du driver med mig men troligtvis så är du betald för att skademinimera och förminska lavinen som är i rullning. Visst kan Fredrik Hyland avlidit av det du räknade upp, men under corona-tider dör folk i mängder av just detta.

Min fru jobbar som läkare på ett WEB-företag. Det ringer hela tiden patienter med andnöd och folk som nekas fysisk vård. Det är inte bara i Stockholm. Eskilstuna är en riktig bomb som håller på att gå åt skogen. Västra Götaland nekas mängder med patienter att komma in på sjukhusen för att deras syresättning ligger över en viss nivå. De skickas hem med andnöd och misstänkt corona, de testas inte ens utan får diagnosen "OKÄNT VIRUS" eller " VIRUS I ÖVRE LUFTVÄGARNA" COVID-19 får UTTRYCKLIGEN inte skrivas in i journalen.

Sitt NI era betalda skithögar och förminska det hela, men viruset går inte att stoppa utan här växer det exponetiellt, i alla fall något ditåt - måhända är det linjärt, troligtvis inte. Men hursomhelst är det en katastrof det som sker. Ni betalda skribenter som sitter i skift och skriver borde skämmas, men er skiter jag i innerst inne.

Det är ni högre upp som har utformat och fått en produkt av människor som har blivit en blandning av kommunist-liberaler utan nåt riktigt mål. Svenskarna tycker att ickefrågor som: genus, feminism, miljö, HBTQ där ickefrågan - könsbyte - har blivit en huvudfråga. Här har huvudsaker bytts ut mot bisaker. Nöjen och kort njutning har lyfts fram som något positiv, långsiktiga mål som familj,barn och långsiktig trygghet har kastats åt sidan.

Nu sitter vi här med tömda lador, inga reserver för kristider och hoppas på att lögner ska kompensera för idiotin. Det tycks som om "låt gå mentaliteten" är den enda planen som finns eftersom det det är den enda planen som finns att tillgå!
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Stängt ner of course! Likt Frankrike, Tyskland, USA, kina...

Helt vansinnigt. Tur att du inte beslutar om sånt

Stödet för regeringenr starkare än någonsin visar enkäter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Semantiken ÄR superviktigt.

Jävla skillnad på om 1 miljon svenskar har Corona eller om en miljon svenskar har haft Corona.

Enda anledningen till att du försöker påstå att det inte är relevant är för att det inte passar din agenda.

Trist när det blir jobbigt att trolla eller hur? Kanske skall ta tag i ditt liv istället?

Nu pratar du runt igen å innehållet lika tunt, som vanligt. Har som sagt även själv uppmärksammat det som uttrycks och lätt att utläsa vad som åsyftas. Sen att andra kan hålla två bollar i luften och även uppmärksamma att den finns annat man kanske bör diskutera tolkningsutrymmet för i en sak DU länkat och DU creddat:

” Tidigare studier hade för optimistisk syn på hur smittsamt viruset var.

Nu har det kommit mer data och således säkrare...”

Fann det alltså tämligen lustigt att du väljer att diskutera semantik när det i själva studien finns ytterst mycket tolkningsutrymme för det du först lyfter studien för enligt ovan...

Å ja hur var det nu med invektiv och personangrepp? Är ytterst nöjd med underhållningen här som du och andra bjuder på så tackar som frågar men jag är allt nöjd med mitt liv 😘
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Nej det är ju det som är det senaste!

https://www.aljazeera.com/news/2020/04/200413110301074.html

https://www.usnews.com/news/world-report/articles/2020-04-10/south-korea-says-recovered-coronavirus-patients-test-positive-again

Knepigt virus. Oroande är att antalet som testas positivt igen, stiger i ganska rask takt. Dock utgör dom i Syd Korea fortfarande mindre än 1,5 %.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in