Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Då ska du gissa på hjärt-kärlsjukdom, cancer, suicid mm. Covid kommer låångt ner på listan för en 65-åring.
Vet inte om du driver med mig men troligtvis så är du betald för att skademinimera och förminska lavinen som är i rullning. Visst kan Fredrik Hyland avlidit av det du räknade upp, men under corona-tider dör folk i mängder av just detta.
Min fru jobbar som läkare på ett WEB-företag. Det ringer hela tiden patienter med andnöd och folk som nekas fysisk vård. Det är inte bara i Stockholm. Eskilstuna är en riktig bomb som håller på att gå åt skogen. Västra Götaland nekas mängder med patienter att komma in på sjukhusen för att deras syresättning ligger över en viss nivå. De skickas hem med andnöd och misstänkt corona, de testas inte ens utan får diagnosen "OKÄNT VIRUS" eller " VIRUS I ÖVRE LUFTVÄGARNA" COVID-19 får UTTRYCKLIGEN inte skrivas in i journalen.
Sitt NI era betalda skithögar och förminska det hela, men viruset går inte att stoppa utan här växer det exponetiellt, i alla fall något ditåt - måhända är det linjärt, troligtvis inte. Men hursomhelst är det en katastrof det som sker. Ni betalda skribenter som sitter i skift och skriver borde skämmas, men er skiter jag i innerst inne.
Det är ni högre upp som har utformat och fått en produkt av människor som har blivit en blandning av kommunist-liberaler utan nåt riktigt mål. Svenskarna tycker att ickefrågor som: genus, feminism, miljö, HBTQ där ickefrågan - könsbyte - har blivit en huvudfråga. Här har huvudsaker bytts ut mot bisaker. Nöjen och kort njutning har lyfts fram som något positiv, långsiktiga mål som familj,barn och långsiktig trygghet har kastats åt sidan.
Nu sitter vi här med tömda lador, inga reserver för kristider och hoppas på att lögner ska kompensera för idiotin. Det tycks som om "låt gå mentaliteten" är den enda planen som finns eftersom det det är den enda planen som finns att tillgå!