2020-04-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Du är inte mycket bättre...

10400000 * 0,82 * 0,005 = 42640

Så nu är det 82% som gäller för flockimmunitet? Intressant, det som hela tiden har varit 60%.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det säger sig självt att det gallras väldigt ordentligt innan man lägger in någon på iva då överlevnaden numera är 80% på iva i Stockholm. Det måste innebära att man mest tar in ganska friska patienter. Dessutom är det väl dokumenterat att hundratals gamlingar dör på sina boenden utan syrgas ens. Så gallringen börjar redan där med att alla inte ens blir bedömda på sjukhus. Sedan blir det ett tunnare och tunnare nålsöga man måste passera för att till slut komma ifråga för iva. Sedan vet jag inte hur fort de drar ur pluggen ur respiratorn. Från vad jag har hört kan det krävas några veckor i respirator vid covid-infektion. Redan efter en vecka kliar det nog ordentligt i iva-personalens fingrar att slå av strömmen för att frigöra en sängplats.

Tror att den verkliga siffran låg på 29 procent. De räknade bara de som skrevs, avlidna och friska, ut och tog inte hänsyn till de som fortfarande vårdades. Men som du skriver så gallras det sannolikt även hårt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Tegnell i Aktuellt: Det är väldigt farligt att tro att skyddsutrustning hindrar någonting.

Mannen är verkligen galen. Finspång kommer döma hårt.

Den svenska oberedskapen är århundradets megaskandal som så många främst äldre nu får lida för när det saknas skyddsutrustning så kommuner mfl väljer att skyddsutrustning bara ska användas för konstaterat smittade. Den svenska oberedskapen har mycket att säga till var och en som vill tänka efter vad det är för önskedrömmar och värderingar som fått rota sig hos den nya adeln.Det saknas så mycket sunt förnuft i detta land.
Citera
2020-04-16, 19:40
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Återigen. Dom uppskattar att 9,11% är smittade (presens).

Jävla skillnad...

Det betyder att 950000 svenskar springer omkring med viruset as we speak.

Enligt senaste studien uppnås "flockimmunitet" vid 82%, inte 50-60%.

Följaktligen, 10400000*0,82*0,0013=11086 döda.

Tänk på hur många döda vi har per dag. Känns det rimligt att tolka texten som att en miljon svenskar har viruset just nu? Eller är det kanske mer rimligt att tolka det som att det är hur många som hittills haft viruset?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
En dåraktig desertörs försvarstal.

Var du tacksam för att det finns män och kvinnor som ställer upp i kris och krig, istället för att inbilla dig att det finaste som finns är att gömma sig så fort det blåser upp till storm.

Det är ok att du inte fixar mer, men det blir lite larvigt att du försöker få din feghet att låta som en styrka och de som tar risker för andras skull för oansvariga.

Om du hade haft lite mod i dig hade också du anmält dig till region och kommun för att stötta den hårt belastade sjukvården och äldrevården. Det är bara en knapptryckning på deras hemsida bort. Du kan också stötta ensamma riskgrupper genom att göra ärenden åt dem.

Om inte , kan du i alla fall ge oss som gör det lite respekt genom att hålla käften!

Det säger en del om dig att du tror att jag tänker på mig själv...JAG är inte rädd. Det är våra gamla och svaga jag är orolig för.
Din inställning kommer döda de alla genom att bara låta viruset skölja över befolkningen- inte min. Det är orealistiskt att tro att vi kan isolera alla riskgrupper(1/3 av befolkningen) tills vi andra nått flockimmunitet om ett halvår.
Finns en anledning till att vi som enda land i världen kör den idiotiska strategin.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så enligt dig har han hela tiden rätt när han säger att det har planat ut, fast det hela tiden stiger?
Okay... jag tror inte vi kommer längre än så.

Jag tänkte att jag lägger upp bilder så du verkligen inte struntar i att titta på det.

https://imgur.com/a/rPP7fTZ

https://imgur.com/a/dGMI2z2

Ser du verkligen inte en avtagande trend? Fan det är t o m en svagt sjunkande trend om man är positiv.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Svara på frågan istället. Jag tycker det är allvarligt att Regeringen ljuger i CNN.

Alla länders slutmål är flockimmunitet. Jag finner det därför komiskt att somliga ser folkimmunitet som en ouppnålig utopi, ett hittepå från Tegnell. Okunskapen i tråden är monumental.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Han sa ordagrant: Igår rapporterade vi det högsta antalet avlidna på ett dygn. Då var det 85 personer som gått bort i förtid. Idag rapporterar vi 94 avlidna.

Han sa också: Behovet av vård ökar. Ökningstakten är inte lika stor som tidigare men det ökar.

1. Gå till källan och tro inte på vad en journalist skriver. Journalisten jobb är att (o)medvetet feltolka citat.

2. Björn Eriksson låter som många här inne. Bortser helt från underrapportering under helg. Säger sedan att "som ni ser, trenden är mycket tydlig" och visar ett diagram men ackumulerade värden. En ackumulerad graf har bara en väg att gå, uppåt...

https://youtu.be/1AVFxI1WmrQ

Jag svarade Onlyplaydanuts - https://www.flashback.org/sp71219144
Citera
2020-04-16, 19:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Fan, jag borjar bli orolig over min familj i Sverige (jag bor i Kanada)
Hos mig har skolorna och samhallet varit stangt i snart en manad.
Det har faktiskt fungerat valdigt bra, undervisning pa distans etc. och stodpaket till folk som blir av med jobbet.
De provinser som fick smittan sist har plattat ut kurvan rejalt.

Det som skrammer mig ar siffrorna fran Sverige.
Kanada har en befolkning som ar nastan 4 ggr storre an Sveriges (med flera storstader som Toronto, Vancouer och Monreal).
Idag har vi i Kanada mer an dubbelt sa manga Corona-fall som Sverige har.

Trots detta sa har Kanada farre doda i absoluta tal an Sverige!
Nu verkar det springa ivag mer, Sverige hade 130 doda idag och Kanada hade 38.
Igar var det 178 vs 40 tror jag.

Var Chief health officer gick ut och sa att smittspridningen minskar.
Vi sag en fordubbling av fall var tredje dag i Mars, nu ser vi en fordubbling var 10:e dag istallet.

Det ar ratt intressant att jamfora, Kanada paminner mycket om Sverige.
Folk som lyssnar pa staten, valdigt glesbefolkat etc.

Fan, hoppas att det verkligen inte sticker i vag hemma i Stockholm.
Spyr nar jag ser den dar javla Tegnell som alltid sager att Sverige ar bast i varlden pa allt fran dodstatistik till krishantering.
Fuck off. Vi har personnummer pa vara ”health cards” och ”social insurance numbers” I Kanada med. Hatar den har javla svenska sjalvgodheten. Tror svenskar inte att andra lander ocksa har epidemiologer och virologer?

Skrammande att Tegnell malas upp som nagon hjalte, nar han haft helt fel i precis alla tidigare analyser. Men, men kan man vanta sig av ett folk vars fortroende for Lovfen skjuter i hojden.

Jag ar inte den enda utlandsvensken som ar rejalt nervos..

Kanada saknar i princip invånare, folktätheten är nära noll. Går inte att jämföra med Sverige. Kanada kan jämöras med Antarktis, Sibirien, Arktis.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Så nu är det 82% som gäller för flockimmunitet? Intressant, det som hela tiden har varit 60%.

Eller hur? Och en flockimmunitet strategi som Sverige inte har, enligt Regeringen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det finns ingen privat sjukvård i Sverige eftersom det inte tillåts.

Vad är Capio då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
Alla, inkl FHM, som inte tar hänsyn till okänd men sannolik nylig eftersläpning är ju helt från vettet.

Gör man så flackar kurvan alltid av!

Schmack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in