Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Nu är t.ex björn Olsen säkeligen väldigt duktig på sitt forskningsområde som är ( om jag förstått rätt) hur virus går från djur till människa. Det är synnerligen viktigt för att förstå hur en pandemi kan uppkomma. Men den ger ingen som helst kompetens att begripa om det är bästa att stänga barer eller inte. De har ingen som helst kompetens att avgöra om skolor ska stängas eller inte. Och det är det som är problemet med artikeln dom som skrivit under är .och cancerforkasre som överhuvudtaget inte besitter kompetens inom området, Några har kompetens inom virologi eller epidemiologi men inte inom området hur man bekämpar pandemier. Vidar så gnäller dom bara över vad som varit och har ingen som helst aning om vad som behöver göras. kritiken är banal och deras exempel ärtendentiöst selektiva .
FHM har naturligtvis exklusiv rätt att lyssna på de som dom anser mest kompetenta även om sårade oskulder känner sig förorättade
Att FHM och Anders Tegnell skulle ha en kunskap som inte finns någonstans i världen, utom i Sverige, ser jag som mycket otroligt, med tanke på att inget land i världen agerar som vi. I det avseendet tycker jag att kritiken är befogad. Jag förstår var du vill komma, håller dock inte med dig, mitt förtroende för FHM är rätt lågt. Har man djup kunskap om virus och smittspridning så kan man också bidra med sina synpunkter och åsikter, utan att bli direkt avfärdad, tycker debatten mellan FHM och andra forskare verkar vara synnerligen låg.