2020-04-16, 19:12
Medlem
613 nya fall och 130 döda idag.

enligt mr tegnell så har vi kanske nått toppen? kommer corona viruset att stagnera nu?
kommer man lyfta restriktionerna?

kommer man öppna upp högskolor och universitet, jag hoppas att de inte gör det.

det är typ 2 månader kvar av terminen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammaray68
Fel, det är inte så man räknar summan av säsonginfluensan.
Jag opponerade mig mot en som påstod att det hade dött 2000 pers i influensa 2018.

Professor Johnny Ludvigsson har flera gånger nämnt siffran 2000 och hänvisat till Socialstyrelsen.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag förstår inte detta. Det sitter folk här och hävdar att vi får ta smällen nu och vi når flockimmunitet och sedan får Danmark, Norge och Finland smällen och får fler döda än vi. Hur kan man vara så fruktansvärt säker på att det fungerar så. Det råder ju inte utegångsförbud i Norden överhuvudtaget. Jag tror inte alls på detta. Jag tror att Sverige har varit för slappa, "slapptaskar" nja det är ju en feministisk regering. Ingenting stämmer här. Vart är vi på väg. Den höga dödligheten måste väl ändå drabba regimen till slut.

Undra vad Italien gjorde fel? Fotbollsmatchen där pratas det ju om. Belgien då? Ingen aning. Frankrike vet jag inte heller. Spanien kan inte heller gjort mycket rätt. Storbritannien ändrade ju tidigt strategi. Men ändå katastrof där. Dom måste gjort fel fel fel.

Norge och Finland verkar hittills göra rätt men jag är lite rädd att dom ännu inte "kommit igång" på allvar som vi gjort.

Om ett år kanske vi vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Norge räknar bara de som dör på sjukhus.
Fel av dig!

(2020-04-14)
Av de 54 personer som avlidit den senaste veckan var sju av tio boende på vårdhem, där man befarar att antalet kommer att stiga framöver. Tidigare har ungefär hälften av de rapporterade dödsfallen kommit från sjukhus
https://www.svd.se/fler-coronadoda-pa-norska-vardhem
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2020-04-16 kl. 19:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Eh, i Sydkorea är det 98% av dom tillfrisknade som påvisat antikroppar. Är det en liten del?

Så många??? Källa please
Citera
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Hur kan du vara så säker? Parvovirus upptäcktes for 45 är sedan och det finns fortfarande varken vaccin eller specifik behandling. Däremot är uppemot 80 % av alla vuxna immuna för att de haft infektionen.

Vem är det som vill läsa in hela mänskligheten bara för att det kanske, kanske, kanske kommer att finnas behandling och vaccin för covid-19 om några år? Hur lättlurad är du egentligen?

Jag säger att OM forskarresultaten stämmer så vill man vänta så länge som möjligt med att bli smittad, även om vaccinet aldrig kommer så kommer det snart att finnas effektiva behandlingar och bromsmediciner.

Jag tycker att det är uppenbart varför man då vill gör allt man kan för att skjuta eventuell smitta framåt i tiden. Du håller uppenbart inte med mig och därför ifrågasätter jag om du förstår vad vi pratar om eller om du säger vad som helst för att visa att du tycker rätt.
Citera
2020-04-16, 19:13
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kul att du lyfter fram Italien som ett fördömde i denna kris.
Ja, på vilket sätt skulle de inte vara det?
Visst, precis som alla andra gjorde de en missbedömning. Men de agerade snabbt och resolut och varnade även andra länder (som dock fortsatte att bara stå och titta på). Är det några som sen sparkat liv i EU nu så är det de.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
613 nya fall och 130 döda idag.

enligt mr tegnell så har vi kanske nått toppen? kommer corona viruset att stagnera nu?
kommer man lyfta restriktionerna?

kommer man öppna upp högskolor och universitet, jag hoppas att de inte gör det.

det är typ 2 månader kvar av terminen.

Finns det öht?
I Sverige kör de ju med rekommendationer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
This!

Den bilden borde tatueras in som avskräckande expempel på alla förnekare/troll i den här tråden.
Ja sprid den vidare.

Denna person ska ha tack.
https://twitter.com/SWEREEEEE/status/1250724929596723200
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Helt onödigt enligt FHM.
Det vore ju trist om man kunde hålla ev. sjuka ifrån riskgrupper.

Man skulle masstestat från början.

Istället ger man upp och har inga mål, för då kan man inte heller misslyckas.
Citera
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Visst, jag tycker att sen när han kan pressentera 0 döda per dygn, då har de planat ut.

Med tanke på hans historik ska vi inte hoppas på en sådan presentation av honom.
Citera
2020-04-16, 19:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triumpf-Of-The-Ill
Det vore ju trist om man kunde hålla ev. sjuka ifrån riskgrupper.

Man skulle masstestat från början.

Istället ger man upp och har inga mål, för då kan man inte heller misslyckas.

Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in