2020-04-16, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Ännu ett svar från din sida som börjar med en oförskämdhet, är det din taktik för att försöka tysta ner alla de i tråden som har någorlunda kritiskt tänkande och förståelse för utvecklingen och som kan se propagandan som pågår.

I ditt svar så ger du mig dessutom rätt, "dom rapporterar bara", precis dom rapporterar bara det som kommer in och deras egen eftersläpning är en bidragande faktor. Att de lägger på fler o fler döda längre o längre bak har de ett egenintresse av, just av tex. de skäl som jag beskrev.

Nej, jag behöver inte dagsfärska siffror, och Ja, det kan finnas skillnader mellan länderna siffror. Om dessa skillnader är till den höga grad som FHM vill göra gällande är en helt annan sak.

FHM rapporterar de fall som kommer in till dom. De placeras på det angivna dödsdatumet.
Vi kan beskylla FHM för senfärdighet med åtgärder, för mesiga åtgärder osv. Där håller jag helt med.
Men är så satans trött på snacket om mörkning. Dom kan ju inte rapportera dödsfall de ännu inte fått kännedom om, och jag tycker att det är bra när fallen hamnar på rätt dagar, då det det ger en mer riktig bild.
Det kan framstå som märkligt för vissa med rapportering bakåt, men vilken glädje skulle man ha av att bara redovisa allt i en klump? Jag vill hellre veta hur många som dog i Stockholm den 12e april. Siffran som kom från regionen den dagen var ju 5 st. Den säger ju absolut ingenting om vart det är på väg.
Citera
Medlem
I spåren av coronavirusets framfart världen över har en konspirationsteori fått allt större uppmärksamhet i dagarna: att 5G-master möjliggör spridning av det nya coronaviruset. Filmer och bilder på brinnande master spridits och kändisar har på sina plattformar delat med sig av de här teorierna.
The culture secretary is to order social media companies to be more aggressive in their response to conspiracy theories linking 5G networks to the coronavirus pandemic.
https://www.bbc.com/news/technology-52172570
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Den fråga ni båda snarare behöver ställa er är om det faktiskt skapas en långvarig immunitet.
Hittills verkar det inte så (enl. utländska forskare, dr Tengele klarar jag inte ens av se längre) en relativt liten del utvecklar anti-kroppar mot viruset och de stannar inte i kroppen mer än ett par månader.

Sverige styrs av makteliten (industrialisterna) vars ekonomiska intressen går långt före folkhälsan.
Därav vår taktik.

Dax att något görs åt detta, det är ett pågående folkmord vi låter ske.

Det här ställer mycket på sin spets.

Ser inte makten något oss som något annat än skuldslavar de kan skicka till döden?

Att dr Tengele förvränger och far med osanning behöver en inte ens lyssna på honom för, stäng av ljudet och titta på hans kroppsspråk. Mer sanning i det än hans ord. Och igår, då ljög han mycket :-) var rätt obekvämt med 21 andra forskare som idiotförklarar honom...
Jag tillstyrker din fråga. Ifrågasatte enbart den kommentaren, och där hävdades 50 % (”mer eller mindre”, hur man nu kan vara mer eller mindre immun ...)) immunitet som skäl för att vi kan räcka långfingret åt norrmännen vid Svinesundsbron.
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Stämmer det att vi uppnår snart flockimmunitet som Tengill säger?? Hur vet han det att folk blivit immuna????
Tror han utgår från att man blir immun tills ev motsatsen bevisats. Sen att det kommit lite uppgifter från Syd-Korea att folk på något vis blivit covid-positiva på nytt efter att ha tillfrisknat verkar man tillsvidare bortse från.
Citera
2020-04-16, 19:10
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Jag läste att i Frankrike ska alla som uppvisar symptom testas för corona från och med den 11 maj 2020. Varför gör inte Sverige likadant? Dyrt?

För att då får vi "bara" en ögonblicksbild. Enligt förnekare. Antalet smittade är helt ointressant menar förnekarna
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
EU går ut med en ursäkt från hela Europa till Italien. För hjälpen var så sen

Läste det där.
De är rädda nu för de fattar att kolossen EU är hotad.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Med tanke på att Tegnell har haft 100% hittills så är det inte utan att man drar egna slutsatser.

De nya rapporterna från världens främsta forskare pekar däremot på att ett framtida vaccin endast kommer att fungera för de som ännu inte blivit smittade.

Det måste väl i så fall innebära att viruset ligger kvar latent i kroppen? Särskilt mycket bevis för det har jag inte sett.

Dessutom är det väl inget som tidigare observerats hos andra coronavirus?
Citera
2020-04-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
EU går ut med en ursäkt från hela Europa till Italien. För hjälpen var så sen

Hoppas att EU splittras upp efter det här. Ett jävla skämt hur dåligt det fungerar.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Han är en rockstjärna och det är bara att acceptera det. Folk släcker övervåningen med tänder på nedervåningen, och så är det med det.

Och förresten är han objektivt sett iskall som vågar göra det han gör. Om han har rätt eller fel återstår att se. Det vore ju roligt om Sverige kunde göra rätt och alla andra fel som omväxling...

Nöj dig med att det är frivilligt att delta i flockimmuniteten om du ser igenom spelet.

Frivilligt att delta? Är du helt från vettet?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Den fråga ni båda snarare behöver ställa er är om det faktiskt skapas en långvarig immunitet.
Hittills verkar det inte så (enl. utländska forskare, dr Tengele klarar jag inte ens av se längre) en relativt liten del utvecklar anti-kroppar mot viruset och de stannar inte i kroppen mer än ett par månader.

Sverige styrs av makteliten (industrialisterna) vars ekonomiska intressen går långt före folkhälsan.
Därav vår taktik.

Dax att något görs åt detta, det är ett pågående folkmord vi låter ske.

Det här ställer mycket på sin spets.

Ser inte makten något oss som något annat än skuldslavar de kan skicka till döden?

Att dr Tengele förvränger och far med osanning behöver en inte ens lyssna på honom för, stäng av ljudet och titta på hans kroppsspråk. Mer sanning i det än hans ord. Och igår, då ljög han mycket :-) var rätt obekvämt med 21 andra forskare som idiotförklarar honom...

Eh, i Sydkorea är det 98% av dom tillfrisknade som påvisat antikroppar. Är det en liten del?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Dom rapporterade 94 fall idag. Det dog inte 94 st.
Tror du det dog 5 st den 12e och 15st den 13e också?

Visst är Sveriges redovisning förvirrande. Bäst i världen, säger Tegnell
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Och Sverige? Tror du det kan finnas underrapportering här också?

Jag ser på graferna från euromomo. Det går att jämföra länderna mellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in