Citat:
Ännu ett svar från din sida som börjar med en oförskämdhet, är det din taktik för att försöka tysta ner alla de i tråden som har någorlunda kritiskt tänkande och förståelse för utvecklingen och som kan se propagandan som pågår.
I ditt svar så ger du mig dessutom rätt, "dom rapporterar bara", precis dom rapporterar bara det som kommer in och deras egen eftersläpning är en bidragande faktor. Att de lägger på fler o fler döda längre o längre bak har de ett egenintresse av, just av tex. de skäl som jag beskrev.
Nej, jag behöver inte dagsfärska siffror, och Ja, det kan finnas skillnader mellan länderna siffror. Om dessa skillnader är till den höga grad som FHM vill göra gällande är en helt annan sak.
I ditt svar så ger du mig dessutom rätt, "dom rapporterar bara", precis dom rapporterar bara det som kommer in och deras egen eftersläpning är en bidragande faktor. Att de lägger på fler o fler döda längre o längre bak har de ett egenintresse av, just av tex. de skäl som jag beskrev.
Nej, jag behöver inte dagsfärska siffror, och Ja, det kan finnas skillnader mellan länderna siffror. Om dessa skillnader är till den höga grad som FHM vill göra gällande är en helt annan sak.
FHM rapporterar de fall som kommer in till dom. De placeras på det angivna dödsdatumet.
Vi kan beskylla FHM för senfärdighet med åtgärder, för mesiga åtgärder osv. Där håller jag helt med.
Men är så satans trött på snacket om mörkning. Dom kan ju inte rapportera dödsfall de ännu inte fått kännedom om, och jag tycker att det är bra när fallen hamnar på rätt dagar, då det det ger en mer riktig bild.
Det kan framstå som märkligt för vissa med rapportering bakåt, men vilken glädje skulle man ha av att bara redovisa allt i en klump? Jag vill hellre veta hur många som dog i Stockholm den 12e april. Siffran som kom från regionen den dagen var ju 5 st. Den säger ju absolut ingenting om vart det är på väg.