2020-04-16, 17:58
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Föreslår att ni lyssnar/tittar på den absolut sista filen i rättegången.

Vart hittar jag den?
Citera
2020-04-16, 17:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det har ju i och för sig gjorts flera. Du får läsa i fupen.

Hur kan du då veta / påstå att
storstädningen gjordes innan den tekniska
undersökningen?

Citat:
Nej, stortstädningen gjordes den 25 maj.
Citera
2020-04-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ok, jag har ju Youtubes - men även om inte märkning finns så kanske du kan hitta mapp nr 47? Eller testa sista filen som radats upp. Jag kan inte ge dig nån länk, du lär inte komma in då jag är prenumerant på "Rättegång".

Aha..Ja då får jag vänta tills någon annan ger info om vilken fil det kan tänkas vara.
Förresten, du har inte total speltid på den? Då kan jag nog trassla mig fram till vad den heter på Juttacloud!
Citera
2020-04-16, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hur kan du då veta / påstå att
storstädningen gjordes innan den tekniska
undersökningen?

Jag hittade datumet på den första. Men jag kommer inte ens svara dig. No more.
Du kan själv läsa i fupen.
Citera
2020-04-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Sitter du och ljuger rakt av eller är du bara okunnig.

NFCs expert kunde inte avgöra om DNAt på skon kom från
blod saliv eller sekret.

https://embed.scribblelive.com/Embed/v7.aspx?Id=2919445&Page=43&overlay=false

Gör dig inte dummare än vad du är.

Var god se Aktbilaga 157 och delen B gällande sidan 340.

Blodet på SD:s sko = under plösen, blodet på undersidan hos den sinisträra skons plös.

Även så också fodret innanför skon.

Mvh/ "Kurt Jokern Olsson"
Citera
2020-04-16, 18:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Ja, det är onekligen så att SD inte hyser några starkare känslor för HD (eller för någon egentligen?). Annars skulle han inte säga att t.ex. HD har bättre motiv än han själv för att mörda LW.
Har sagt tidigare att HD ligger risigt till om hon skyddar SD och han går fri. Två kan bevara en hemlighet om den ene är död. Personligen tror jag att det bara är en tidsfråga innan HD, das Vergessliche, råkar ut för en olycka.

Du är inte klok är inte det förtal så vet i fan.
Citera
2020-04-16, 18:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Tror ju denna tråden gjort så SDs skadestånd kommer att höjas avsevärt. Bara den visar ju vilken ofantligt skada en människa kan drabbas av genom att bli uthängd och dömd av massan.
Håller med dig, men min erfarenhet är att Heidenborg håller hårt i slantarna. Tror inte han får mer än praxis.
Citera
2020-04-16, 18:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag hittade datumet på den första. Men jag kommer inte ens svara dig. No more.
Du kan själv läsa i fupen.

Hade du fel?
Är det därför du inte vill svara?

Citat:
Länka gärna för verifiering/källa. Annars blir det bara skvaller.

Citat:
Skvaller alltså. Allt man inte verifierar i ett uttalande - som verkar suspekt - ser åtminstone jag som skvaller.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-16 kl. 18:17.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Kan du få ersättning för den tid som du satt häktad?

Jag läste någonstans om ett belopp på 20.000-30 000 kr i månaden. I Sds fall skulle det då bli 160 000-240 000 kr för senaste häktningen. Det finns massor att läsa och googla på. Men en liten länk:

https://www.jk.se/skadestand/frihetsberovande/

Detta är ju under förutsättning att han verkligen får en dom på att han är OSKYLDIGT anklagad. Eller kan det också bli om han är friad i "brist på bevis"? Eller har det samma betydelse?

Frågorna är många - åtminstone för mig. Många andra verkar tvärsäkra på allt de skriver. Jag är det inte. Jag har inte tillräckligt med kunskap.
Praxis är 1000:-/dygn för lidande och sedan för förlorad arbetsinkomst och andra kostnader. Det är skitsvårt att få ut mer för lidande. Omöjligt skulle jag vilja säga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Aha..Ja då får jag vänta tills någon annan ger info om vilken fil det kan tänkas vara.
Förresten, du har inte total speltid på den? Då kan jag nog trassla mig fram till vad den heter på Juttacloud!
DET har jag: 2.09:35 :-)
Citera
2020-04-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Tycker du verkligen att man med ledning av det du radar upp med all säkerhet kan avgöra att det var just SD som var mördaren (och inte någon som stod SD nära, alt någon annan arg pojkvän)?

Jag har aldrig sagt att SD är oskyldig. Vad jag sa var att jag tyckte bevisunderlaget är lite svagt. Men jag skulle inte heller bli förvånad om han döms. Underligare saker har skett.

Nej, bara den som var på plats kan säga något med säkerhet. Som alltid.

Det här är ett indiciemål och svaren på frågorna jag ställde gör det mycket sannolikt att det handlar om en bekant till LW som hade en infekterad konflikt med henne. Som hon ändå skulle följa till baksidan av planket mitt i natten.

Sedan tillkommer åtskilligt i FUP som pekar i samma riktning, eller åtminstone mot två personer. Den ena har man dock avskrivit från misstankar, sannolikt beroende på uppgifter i de hemliga bilagorna.

Därutöver har man gått igenom LWs hela bekantskapskrets, hennes omfattande mail- och messkorrespondens och hennes anteckningar. Utan att få misstankar åt annat håll. Utan att hitta någon konflikt med någon som saknar alibi eller något annat som ger anledning till misstanke.

För att fälla krävs att man kan säga att det är bortom rimligt tvivel att han är skyldig, inte att man med säkerhet kan säga att han är skyldig. Eftersom beviskraven i Sverige blivit oerhört höga har jag hela tiden trott att han skulle frias. Viktiga bevis man normalt kräver saknas.

Det ska bli väldigt intressant att se hur rätten formulerar sig.
Citera
2020-04-16, 18:18
Medlem
Citat:
DET har jag: 2.09:35 :-)

Fack..det finns ingen fil som stämmer överens med det heller. Inte ens i närheten (om man tänker sig lite reklamavbrott).
Blev ju ännu mer intressant nu..!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in