2020-04-16, 15:33
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Att Hanna har vetskap i detta skede kan hon aldrig slingra sig ur.
Det vet hon, hennes kollegor och alla i grannskapet.
Kan Hanna hantera detta i längden?

Det hoppas jag verkligen inte att hon kan!!
Citera
2020-04-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Tycker du verkligen att man med ledning av det du radar upp med all säkerhet kan avgöra att det var just SD som var mördaren (och inte någon som stod SD nära, alt någon annan arg pojkvän)?

Jag har aldrig sagt att SD är oskyldig. Vad jag sa var att jag tyckte bevisunderlaget är lite svagt. Men jag skulle inte heller bli förvånad om han döms. Underligare saker har skett.
Förnuftmässigt ser alla normala människor, inkl jurister, att SD är den skyldige och det är 100% säkert. Tyvärr går inte förnuft och juridik hand i hand speciellt ofta - och det blir svårt att skriva en juridiskt hållbar fällande dom. Och det är synd. Jag hoppas att Hovrätten kommer se det annorlunda och verkligen kunna se att detta faktiskt är hållbart. Då är det tre juristdomare och två nämndemän som kommer döma, inte en domare, en domare under utbildning och fyra lekmän som det var i TR. De kanske ser annorlunda på det hela. Vi får hoppas det.
Senast redigerad av Picasso2 2020-04-16 kl. 15:43.
Citera
2020-04-16, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
jag tror ändå på möjligheten att han är släppt pga överfullt häkte. Jag säger inte att det är så, men det är EN möjlighet. Häktet i Örebro har problem och häktade får dela cell enligt SVT/Örebro 24 mars. Det gynnar ingen att tränga ihop folk i delade celler i dessa coronatider.

SVT/Örebro 24 mars
Kriminalvården stoppar besök till fångar på samtliga anstalter och häkten med omedelbar verkan. Även fångarnas permissioner ställs in, och egna inställelser i anstalterna skjuts upp.

– Här är man frihetsberövad och har inte möjlighet att själv påverka sin situation. Vi har också en allvarlig överbeläggningssituation där man många gånger får dela cell med en cellkamrat, säger Lennart Palmgren, direktör för anstalt, häkte och frivård, som fattat beslutet.

Nej. Det är inte en möjlighet. Inte en Piggelins chans i h-lvete.
Om man nu skulle börja frisläppa fångar pga corona så skulle man nog inte välja de som sitter misstänkta för mord.
Citera
2020-04-16, 15:42
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
FUP visar att allt negativt som skrivits
om LW har varit sant och att verkligheten
var ännu mycket värre.

Barnen får stå ut med att sanningen om
deras mamma nu blivit offentlig. Det är
givetvis inte roligt för dem men ansvaret
för det lidandet ligger på LW. Det är
hennes liv, hennes val som nu offentliggörs.

Barnen får stå ut med att FUPen om deras pappa och i viss mån deras mamma nu blivit offentlig.
Det är givetvis oerhört tragiskt för barnen, men ansvaret för det lidandet ligger på deras föräldrar.
Fd makarna Davidssons liv är nu offentliggjort.

Alla inblandade barn är offer också, tillsammans med brottsoffret.

Stefan, Hanna och Jelly cashar vidare i livet..
Kanske....
Citera
2020-04-16, 15:44
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
LWs son uppmanar alla att läsa FUP.
Seriöst tror jag han tycker det ger en bättre bild än t ex dina utvalda delar.

Denna son visar ett enastående mod och signalerar en enorm styrka.

Oerhört många följer hans råd.
Citera
2020-04-16, 15:51
Medlem
Föreslår att ni lyssnar/tittar på den absolut sista filen i rättegången.
Citera
2020-04-16, 15:52
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fortfarande lika övertygad?
Om hans skuld är jag övertygad. Om han haft hjälp av Hanna och Jerry skulle det inte förvåna mig.

Jag vet att det är möjligt och lutar mot att han frias nu i Tingsrätten men, min uppfattning efter att ha tagit del av en jävla massa av fallet, är att det inte finns något rimligt tvivel om att åtminstone Stefan var inblandad i mordet. Jag tror även man gjort tillräckligt för att utesluta random annan mördare. Tycker det är ett klassiskt relationsmord i grunden, dock kryddat till tusen. Han borde fanimej torska.

Vi får se..

Framförallt känner jag med LW’s anhöriga men även barnen Davidsson. Det är så hemskt. Han är en väldigt väldigt farlig man den där Stefan Davidsson.
Citera
2020-04-16, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Att Hanna har vetskap i detta skede kan hon aldrig slingra sig ur.
Det vet hon, hennes kollegor och alla i grannskapet.
Kan Hanna hantera detta i längden?

Hanna The Queen Out of Memory vet nog att hon riskerar råka ut för en klätterolycka med dödlig utgång om hon ens yppar tankar om att berätta det hon vet eller hjälpt till med.

SD har berättat tidigare (budskap till LW då?) med bild på en död fågel att "Geocacing är farligt" och att "Döden fanns i vår närhet".

Vi har också fått veta att SD tidigare har pratat om att döda sin fru, vidimerat av HD i förhör, "av barmhärtighetsskäl" tror vännen JellyGray... Frågan är om JG ens vågar tänka tanken att cacha med SD igen?
Citera
2020-04-16, 15:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag tycker att UWs vittnesmål i Tingsrätten beskriver Lena väl och hur hennes mående och beteende förändrades över tid. Han gav en väldigt tydlig bild av hur hon sakta men säkert bröts ner och hur mycket skam hon bar på. LW berättade själv att hon skämdes över sina val och att hon inte klarade av att stå upp för sig själv. Flera vänner hade vänt henne ryggen och JG hade utmålat henne som en hora. När hoten från SD ökade och hon blev mer rädd så började hon be om hjälp, med en stor rädsla för att inte bli trodd eller tas på allvar. Jag är glad att hon inte kan se vad vissa skriver om henne härinne 😔😔.

Normaliseringsprocessen ger en förklaring till hur destruktiva relationer utvecklas och varför det är så jävla svårt att ta sig ur dom, det är inte att bara lämna och gå vidare. Samtidigt är det när kvinnan börjar frigöra sig och mannen förlorar viss kontroll som mannen blir som farligast.
Vi har sett det förr, vi ser det nu och tyvärr kommer vi få se det igen. Historien med män som dödar kvinnor återupprepar sig.

Om dom döda talar man väl..vågar bestämt påstå Lena omgavs med en osund närmiljö där hennes prolbem av flera skäl negkigligerades. Vad som framkommit i drygt två år i tråden är att hennes närmaste kände henne allra minst. UW var enligt uppgifer i FUP rädd för konflikter med Lena och var i högsta grad medberoende efersom han hjälpte henne ur knipor hon hade behövt ta ansvar för själv. Framförallt gällande misskötsel av barnen.. Hon hölls ansvarslös i endysfukntiondll miljö..

Det var sån här förljugen gallimatias som gjorde att hon inte tog emot den hjälp hon erbjöd från flera håll. Medberoende som vilseförde henne att tro männen (SD) var hennes problem. Centrum för våld i nära i relationer bla, annat. Kuratorer och terapeuter även från kyrkan hade hon stöd men nobbade då dom krävde hon måste lämna SD. Hon sökte sig istället till medberoende på nätet som lurade att hon gjorde alldeles rätt. Det vittnar stora delar av FUP om

Den rosenskimrade bild av Lena du har bortser helt från dom problem som gjorde att hon gav fingret till ett bra liv för att söka stöd att riva i sina trauman.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-16 kl. 16:47.
Citera
2020-04-16, 15:58
Medlem
Varför väntar man med att offentliggöra domen till den 6/5 om han nu är frigiven just för att han inte kommer bli dömd för mordet?
Citera
2020-04-16, 16:03
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hanna The Queen Out of Memory vet nog att hon riskerar råka ut för en klätterolycka med dödlig utgång om hon ens yppar tankar om att berätta det hon vet eller hjälpt till med.

SD har berättat tidigare (budskap till LW då?) med bild på en död fågel att "Geocacing är farligt" och att "Döden fanns i vår närhet".

Vi har också fått veta att SD tidigare har pratat om att döda sin fru, vidimerat av HD i förhör, "av barmhärtighetsskäl" tror vännen JellyGray... Frågan är om JG ens vågar tänka tanken att cacha med SD igen?

Jerry vet innerst inne att han borde hålla sig undan Stefan, men har inte stake nog att säga ifrån.
Stefan Har också troligen nån delikat hållhake på honom.

Jag antar i nuläget att deras geolekar kan bli rätt infekterade i skenet av att så många i den kretsen nu inser vad som hänt och att mördaren StefanDavidsson gått fri, med allt vad det nu innebär för alla som normalt rört sig kring honom.
Känslor av osäkerhet är väl en underdrift kan jag tro.
Citera
2020-04-16, 16:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej. Det är inte en möjlighet. Inte en Piggelins chans i h-lvete.
Om man nu skulle börja frisläppa fångar pga corona så skulle man nog inte välja de som sitter misstänkta för mord.

Börjar nästan bli komiskt med alla dessa som greppar efter halmstrån för att inte drunkna, jag tror ju att många skulle göra som Martin Saliba om de fick en sådan gyllene chans att bli frisläppt i väntan på en morddom.

Men hoppet är ju det sista som överger människan och just nu ser vi hur många hoppas på att ett mirakel ska ske vilket tråkigt nog inte kommer att hända den här gången heller.

MGM kommer att få åtalet ogillat och det som är intressant är hur domskälen kommer att formuleras och om alla var eniga i beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in