2020-04-16, 17:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Räcker det? Vissa alarmister hävdar ju ett Estonia om dagen (800 pers) . Har även läst nån som skrev 400 000 döda bara i Sverige.

Sen när dödstalen som dom pratar om aldrig kommer så får man höra att inte fakta stämmer eller så ska man vänta 2 veckor till.

Glöm inte bort ledmotivet "De mörkar allt"
Citera
2020-04-16, 17:22
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Inledningsvis var ju den största rädslan att människor skulle fly från norra Italien till södra delen och där sprida smittan vidare till nya utbrott.
Det gjorde de också, de satte sig på tåg, bussar och i bilar på natten innan förbudet trädde ikraft. Jag tror att de flesta snällt fick resa tillbaka efter att de blivit tagna.

Ett äldre par ( 80års åldern) begav sig till sin stuga i Alto A’dige men blev tillbakavisade av polisen. Paret var dessutom smittade om jag minns rätt.
Citera
2020-04-16, 17:23
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det är inte alls töntigt!! Tror mycket på naturens sätt att läka. Ibland mer än traditionell medicin.

<3

Japp så är det ! gambias förre president Yahya Jammeh framställde en naturlig dryck som kunde
bota aids. Naturens krafter är potenta.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/gambias-president-kan-bota-aids
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Hur har Dr. Tegnell kompetensutvecklat sig? Han verkar mycket säkrare nu.
Hybris dagen till ära. 🤷🏼‍♀️🤦🏼‍♀️
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Märkligt att man inte nämner eftersläpningar när siffran är hög? Att det endast var 5 respektive 15 avlidna för några dagar sedan spelar ingen roll.

Registreringar av dödsfall är seriösa grejor som tar tid och kräver resurser. Under påskhelgen var de som gör det till stora delar lediga, därför kom det bara ett fåtal.

Nu är det högtryck och jag skulle tro att dagens och gårdagens takt på 85-95 stycken i region stockholm i Corona är nära nog maxkapacitet i att registrera dödsfall. Så man lär knappt kunna köra ikapp påskens eftersläpning.

Bra att vi har SCB's veckodata där vi ser den faktiska dödligheten i Sverige, dock med ca 2 veckors eftersläpning.
Citera
Medlem
jollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Nu när det verkar se ut som att ett framtida vaccin endast kommer att fungera på de som inte blivit smittade framstår vår kommande våg som katastrofal i dubbla avseenden.

Först bettar vi allt vi har och framtida pensionsfonder mm på att invandringen skulle bli lönsam och nu satsar vi hela befolkningens hälsa på en uppenbart mentalt störd gubbe som lyckats med bedriften att ha 100% fel i samtliga av sina prognoser. Sverige har en ny världsmästare i talanglöshet.

Om man VERKLIGEN hatade ett land och ville förstöra det så mycket som möjligt så skulle man tagit sig in i toppen och exakt som sveriges regering sedan 2015.
Det är väl det normala när det gäller vaccin att man uppnår immunitet först efter ett tag? Inget konstigt med det.
Citera
Medlem
kexapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Hessius är en hysterisk idiot. Tror hon har fattat hur mycket hon gjorde bort sig och har vett att hålla käft vid det här laget.

Hennes fråga var som att ställt Churchill mot väggen 1941 och frågat hur länge han tänkt hålla på och leka krig.

Det var dit jag ville komma och jag hoppas folk förstod ironin i mitt inlägg. Ja, vilken jubelidiot, hur i h-e tänker hon. Hon är visserligen ekonom men som offentlig person får hon tåla att vi vrider om kniven lite extra då hon kommer med sådana frågor, så är det bara. Vore härligt om någon tidning kunde fråga hur hon resonerar idag, hon sitter väl fortfarande med kalendern och bläddrar...
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ni som är i tråden.

Tar ni D-vitamin?

Jag har börjat göra det nu sen 1 månad tillbaka, + zink c-vitamin varje dag. Brukar inte bli sjuk men blev helt knockad av en lunginflammation för cirka 2 år sen. Det var ingenting som jag märkte utan fick hög feber låg och yrade sen kom jag in till sjukhus och var asdålig. Kände nästan ingenting förutom hosta feber och helt helt knockad. Det kändes som jag kan tänka mig corona, var så sjuk så jag inte orkade vända mig i sängen. Totalt helt kraftlös. Hade anhöriga som ringde ambulans.

Japp. Tar D3/K2-kombination (50 ug och 45 ug), zink (25 mg), långsamtverkande C (1000 mg), multi-vitamineral, omega 3, magnesium och Sambucol.
Citera
2020-04-16, 17:24
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Märkligt att man inte nämner eftersläpningar när siffran är hög? Att det endast var 5 respektive 15 avlidna för några dagar sedan spelar ingen roll.
Men även du måste väl hålla med om att det Tegnell säger om att nivån nu ligger stadigt (kanske nedåtgående) på 60 döda per dygn helt enkelt inte stämmer.
Eller?
Vad är poängen med att försöka skönmåla? Ger inget förtroende hos mig i alla fall.
Citera
Avslutad
Region Stockholm 16 April 2020
Lägesrapport

Dagens rapport visar att 216 ytterligare personer har konstaterats ha sjukdomen covid-19, vilket innebär att totalt 5 206 personer är konstaterat smittade i Stockholm. Totalt 795 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit, det är 94 ytterligare dödsfall sedan rapporten igår.

221 patienter med covid-19 vårdas i intensivvård vid akutsjukhus. Förutom de som får intensivvård är det 864 patienter som vårdas på sjukhus med covid-19.

Utav de 5 206 positivt provtagna är 1 134 personer provtagna på Särskilt boende för äldre, SÄBO. Av totalt 313 SÄBO i länet är det 177 som har någon boende med positiv diagnos av covid-19.

Av 795 personer som har avlidit i Region Stockholm av covid-19 så är det 338 personer som är provtagna på ett SÄBO.

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/04/16-april-lagesrapport-om-arbetet-med-det-nya-coronaviruset/
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Har pratat igår och idag med flera vänner och bekanta ang Adams bortgång.
Flera av dem som var mer på förnekarnas spår märkte jag hade börjat tänka om lite, verkar det som.
Är det det här att man kan sätta ett ansikte på en covid-19 död?
Plötsligt känns det som att för några av dem så har polletterna ramlat ner.
När det stod på msm att 30årig dog, hade de inte samma reaktion.
För man har ingen aning vem det är.
Men nu, när han som drabbats är en person som de sett väldigt många gånger på teve, så verkar som de börjat vakna.

Vad händer om (eller när, hoppas vi) Tegnell och Löfven blir smittade?

Det är nästan alltid så, det krävs att en kändis som folk tycker om för att de ska inse allvaret
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nu får du väl ge dig! Vi hade 170 döda igår och 130 döda idag, summa 300 döda totalt på två dygn.

Poängen är att det överstiger t.ex Norges totala siffror med över 3 gånger. Hur vore det om du reflekterade över detta istället för försvara fullblods psykopaten Tegnells floskler?

Du kan omöjligen inneha en tresiffrig IQ. Det har inte dött 300 personer de senaste två dygnen. Det är fakta. Att du inte begriper hur statistik fungerar är beklagligt. Kioskmongo var onekligen ett passande epitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in