2020-04-16, 17:07
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Om två veckor som vanligt?

Alltid 2 veckor.
Citera
2020-04-16, 17:08
Medlem
Nu undrar jag lite kring det här med virusets koppling till ACE. KAN det eventuellt vara så att de personer som medicinerar mot hypertoni med ACE-hämmare drabbas hårdare?

Sen såg jag det nämnas att anti-ACE-2-antikroppar kan vara intressant i kampen mot Coronoaviruset. Någon som vet mer om det?
Citera
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Han har hela tiden hävdat att Sveriges taktik är dålig och att Sveriges kurva kommer bli värre än Italiens. Men jag skall ärligt säga att jag inte läst hans inlägg särskilt noga senaste året/åren.

Nu när det verkar se ut som att ett framtida vaccin endast kommer att fungera på de som inte blivit smittade framstår vår kommande våg som katastrofal i dubbla avseenden.

Först bettar vi allt vi har och framtida pensionsfonder mm på att invandringen skulle bli lönsam och nu satsar vi hela befolkningens hälsa på en uppenbart mentalt störd gubbe som lyckats med bedriften att ha 100% fel i samtliga av sina prognoser. Sverige har en ny världsmästare i talanglöshet.

Om man VERKLIGEN hatade ett land och ville förstöra det så mycket som möjligt så skulle man tagit sig in i toppen och exakt som sveriges regering sedan 2015.
Citera
Medlem
Kan någon förklara för mig, för jag får det inte att gå ihop. Björn Eriksson säger att kapaciteten är nådd och att katastrofen är runt hörnet (av vad jag kan utläsa av citaten här i tråden, för jag har inte lyckats hitta pressträffen online) men samtidigt är Älvsjö fältsjukhus fortfarande inte igång???
Citera
2020-04-16, 17:09
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Flera forskare har varit inne på att mörkertalet kan vara så mycket som 100 gånger högre. 12.000 bekräftat smittade kan innebära över en miljon smittade.
Runt 0,1% dödlighet då?
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Döda i Sverige och grannländer 16 april
  • Sverige +130
  • Tyskland +46
  • Ryssland +34
  • Danmark +12
  • Norge +3
  • Finland +3
  • Polen +6
  • Estland +1
  • Litauen 0
  • Lettland 0
  • Island 0

Anledningen till den högre dödligheten är att svensk sjukvård är kaos. Dessutom är antagligen äldreboenden dåliga och inga försök görs till att skydda denna utsatta grupp. Den svenska sjukvården har inga resurser alls och alla resurser går åt till massinvandringen, ett kommunistiskt mål. Får mig att minnas barnhem i öststater där de lever i misär utan några resurser alls, kommuniststat i sin linda och Sverige har nu fullbordat sin resa in i kommunismens misär. Ha det så trevligt.
Citera
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag såg på 60-minutes om corona i Australien där dom har drönare som flyger runt och säger att folk ska gå in och sätta sig i sina hus eller bli arresterade..
så helt plötsligt i slutet av reportaget så visar dom Sverige och förklarar att i Sverige så har man accepterat att fler ska dö av corona än i andra länder.. eftersom i Sverige där vill man att viruset ska spridas bland människor i den friska delen av befolkningen.. för att utveckla ett försvar i svenskarnas kroppar, mot coronaviruset.

Så Sverige är alltså där corona kommer att få problem.. eftersom ett försvar utvecklas när alla friska har blivit smittade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AtomicWayne
Ja det sätter verkligen Sverige i en katastrofal sits. Tack för siffrorna.
Men helt ärligt med Sthlms sjukvård var det väntat! Var ju artiklar varje dag innan Corona kom om hur ohållbart läget var. Sthlm sjukvårdspersonal gör en enorm insats men hur bra kan det bli med de förutsättningarna som var?
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Exakt. Dödstalen, även om de också mörkas i den mån det är möjligt, följer kurvan och vi kommer att se minst 150 döda per dag i Sverige. Troligtvis ännu mer med tanke på vårt extremt passiva agerande.

antal smittade blev ju ganska ointressant när bara inlagda på sjukhus blev testade.

antal döda blev ju ointressant när det blev klart att enbart dom som fått diagnos ( testade )
fick dödsorsak covid-19.

Alla gamla som dör på äldreboenden som inte blivit testade får dödsorsak;
Lunginflammation
Citera
2020-04-16, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ni som är i tråden.

Tar ni D-vitamin?

Jag har börjat göra det nu sen 1 månad tillbaka, + zink c-vitamin varje dag. Brukar inte bli sjuk men blev helt knockad av en lunginflammation för cirka 2 år sen. Det var ingenting som jag märkte utan fick hög feber låg och yrade sen kom jag in till sjukhus och var asdålig. Kände nästan ingenting förutom hosta feber och helt helt knockad. Det kändes som jag kan tänka mig corona, var så sjuk så jag inte orkade vända mig i sängen. Totalt helt kraftlös. Hade anhöriga som ringde ambulans.

Kör kombo på D-vitamin, zink, C-vitamin och B12-vitamin. Addera magnesium för stressen eller om du tränar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ni som är i tråden.

Tar ni D-vitamin?

Jag har börjat göra det nu sen 1 månad tillbaka, + zink c-vitamin varje dag. Brukar inte bli sjuk men blev helt knockad av en lunginflammation för cirka 2 år sen. Det var ingenting som jag märkte utan fick hög feber låg och yrade sen kom jag in till sjukhus och var asdålig. Kände nästan ingenting förutom hosta feber och helt helt knockad. Det kändes som jag kan tänka mig corona, var så sjuk så jag inte orkade vända mig i sängen. Totalt helt kraftlös. Hade anhöriga som ringde ambulans.
Yes: D,C samt zink sedan i somras
Citera
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InOurNature
Som sagt, anser du att en stor andel redan är smittade så är dödligheten låg. Anser du att vi bara är i början av förloppet är dödligheten hög. Vi vet inte än är det korta svaret. Vi behöver antikropps tester för att riktigt kunna göra en vettig bedömning. Skall du kolla på länder som testar aktivt typ Sydkorea så har vi en dödlighet på 1.5%+ kanske.
Ja de borde antikroppstesta massor. Stockholm skulle ju testa 18 000 med början den här veckan men de hade dåligt med testpinnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in