2020-04-16, 17:19
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meck-Vorpommern
Flera norska sjukhus går tillbaka till normal drift. Norge drämde till coronan rejält och kan nu skörda frukterna av sin restriktivare politik.

https://www.vg.no/nyheter/i/RRedox/flere-norske-sykehus-nedjusterer-til-groenn-beredskap

Dom har bara skjutit den framför sig. Om dom skall " klara sig" måste dom stänga Norges gränser minst
två år. Smittan kommer att cirkulera i många år framöver.
Citera
2020-04-16, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är helt absurt att du gör dig själv till officiell källa. Helt galet faktiskt.

Märkligt att man inte nämner eftersläpningar när siffran är hög? Att det endast var 5 respektive 15 avlidna för några dagar sedan spelar ingen roll.
Citera
2020-04-16, 17:20
Medlem
InOurNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Hur kan du förvänta dej redovisning från U länder som inte ens har folkräkning ?

Jag förväntar mig inte det men i någon sluträkning kommer vi säkerligen kunna göra en vettig uppskattning. Det är år fram i tiden dock.
Citera
2020-04-16, 17:21
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hon har tappat lukt och smaksinne.
Då har hon symtom, det blir till att stanna hemma, inte säkert det blir mer symtom än så så det kan ta flera veckor.
Citera
Medlem
Hur har Dr. Tegnell kompetensutvecklat sig? Han verkar mycket säkrare nu.
Citera
Bannlyst
Har pratat igår och idag med flera vänner och bekanta ang Adams bortgång.
Flera av dem som var mer på förnekarnas spår märkte jag hade börjat tänka om lite, verkar det som.
Är det det här att man kan sätta ett ansikte på en covid-19 död?
Plötsligt känns det som att för några av dem så har polletterna ramlat ner.
När det stod på msm att 30årig dog, hade de inte samma reaktion.
För man har ingen aning vem det är.
Men nu, när han som drabbats är en person som de sett väldigt många gånger på teve, så verkar som de börjat vakna.

Vad händer om (eller när, hoppas vi) Tegnell och Löfven blir smittade?
Citera
Medlem
DikTs avatar
Någon som fattar logiken i Tegnell:s senaste utspel?
Detta att det är OK för ungdomar att spela matcher i fotboll men inte för vuxna?!
Menar han att symptomfria vuxna plötsligt smittar nu? Men inte ungdomar?
Citera
2020-04-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Kan någon förklara för mig, för jag får det inte att gå ihop. Björn Eriksson säger att kapaciteten är nådd och att katastrofen är runt hörnet (av vad jag kan utläsa av citaten här i tråden, för jag har inte lyckats hitta pressträffen online) men samtidigt är Älvsjö fältsjukhus fortfarande inte igång???

Han gick igenom Älvsjö. Allt skall vara redo att köra igång. Dock kommer man inte dra igång Älvsjö förrän sjukhusen inte längre kan ta emot fler patienter. Då kvaliteten inte kan behållas 100% på fältsjukhuset. Dock skall vi ligga på den gränsen idag om jag tolkar honom rätt. Det bör märkas närmaste veckan om fältsjukhuset behövs. Bra att dom tänker ett steg före och har nödlösningar redan på plats.

Älvsjö skall inte ta mot Corona-patienter utan avlasta andra delar av akutsjukvården.
Citera
Medlem
Det går bra för Sverige nu, vi drar ifrån grannländerna ännu mer...
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meck-Vorpommern
Flera norska sjukhus går tillbaka till normal drift. Norge drämde till coronan rejält och kan nu skörda frukterna av sin restriktivare politik.

https://www.vg.no/nyheter/i/RRedox/flere-norske-sykehus-nedjusterer-til-groenn-beredskap
Vi är bara precis i början av denna Corona-pandemin. Så slappna inte av precis än. Norge har en väldigt lång väg kvar att gå.
Citera
Medlem
Ni som runkar/har sex eller på annat sätt ejakulerar kan ju kyssa ert immunförsvar adjö (jämfört med om ni hade avstått). Det är direkt efter utlösning du har som allra sämst immunförsvar, det är då du får alla könssjukdomar också, inte under pågående sex, utan efter din utlösning.

Tror inte någon här inne förstår hur enormt mycket energi som tas utav kroppen för att göra ny sperma. Ni få här inne som gått en månad eller längre utan att få utlösning vet nog mycket väl om vilken enorm mängd energi ni har då jämfört med direkt efter ni haft utlösning.

Vill ni ha ett immunförsvar så att ni i princip inte känner av corona mer än max lätt feber, liten snuva ett par dagar, så har ni inte utlösning. Detta kommer såklart ingen tro på, folk kommer skrika om källa osv, eftersom det är en psykologisk försvarsmekanism direkt någon säger något som är alldeles för jobbigt för dig att utsätta dig för (att inte ha utlösning - för att du är beroende av utlösningar, antingen via sex eller runk, eftersom du gjort det hela livet).

Iskalla duschar hjälper immunförsvaret markant också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Tegnell sa väl att det nu låg på kring 60 döda om dagen?

Och region Sthlm säger lite högre. Nog bara eftersläpningar och annat käbbel. Själva regionen är trots allt mycket längre från verkligheten än FHM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in