2020-04-16, 17:05
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Exakt. Dödstalen, även om de också mörkas i den mån det är möjligt, följer kurvan och vi kommer att se minst 150 döda per dag i Sverige. Troligtvis ännu mer med tanke på vårt extremt passiva agerande.
Om två veckor som vanligt?
Citera
2020-04-16, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Tyskland 82 miljoner
Ryssland 144 miljoner
Danmark 5 miljoner
Norge 5 miljoner
Finland 5 miljoner
Polen 37 miljner
Estland 1 miljon
Litauen 2 miljoner
Lettland 1 miljon
Island 0,5 miljon

Ja det sätter verkligen Sverige i en katastrofal sits. Tack för siffrorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Själv misstänker jag att 4-5 av 17 på mitt arbete varit smittade. Bor i Göteborg. Livsmedelsbutik så vi träffar mycket folk och borde få smittan relativt tidigt.

På min arbetsplats - också här i Götet - finns lika många minst. Uppskattningsvis.

Troligen ännu större andel för ”vårt” klientel består till hög grad av mindre medarbetare på flera hundra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, precis och det var det som var syftet med mitt ursprungliga inlägg.

Den rädslan besannades ju dock till viss del, som jag skrev. När skolorna stängdes fanns det ingen anledning att stanna i norra Italien och betala boende etc., så man åkte hem och spred det.
Citera
2020-04-16, 17:07
Medlem
sannes avatar
Ni som är i tråden.

Tar ni D-vitamin?

Jag har börjat göra det nu sen 1 månad tillbaka, + zink c-vitamin varje dag. Brukar inte bli sjuk men blev helt knockad av en lunginflammation för cirka 2 år sen. Det var ingenting som jag märkte utan fick hög feber låg och yrade sen kom jag in till sjukhus och var asdålig. Kände nästan ingenting förutom hosta feber och helt helt knockad. Det kändes som jag kan tänka mig corona, var så sjuk så jag inte orkade vända mig i sängen. Totalt helt kraftlös. Hade anhöriga som ringde ambulans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Att fallen inte ökat drastiskt, och önsketänkande alternativt rena lögner för flockimmunitet skulle vi vara på väg att få om flera miljoner haft antikroppar.

Men på riktigt, han sa ingenting om det på pressträffen. Vad fan grundar han det på? Var är datan?

Helt otroligt.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det är ju eftersläpningar. Räknar du bort dom är det nu 60 om dagen enligt Anders T.
Men eftersläpningar fungerar åt bägge hållen såklart.
Dvs många har dött idag som inte är med idag och många som rapporteras idag har dött tidigare.
Du kan inte bara dra bort folk från dagens siffra om du ska prata eftersläpning.
Ev. kan påsken fortfarande påverka lite, knappast så att 150 blir till 60...?!
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bregott246
85 igår och 95 hittills bara i Sthlm väl?

Tegnell sa väl att det nu låg på kring 60 döda om dagen?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Jaja, du gillar att hitta på.
Oavsett. Finns inget heller så talar om för motsatsen.
Och i ett land där majoriteten (även av män) är feminister skulle jag satsa på att han också är det.

Hitta på?

Jag berättar hur det är. Om du är det minsta upplyst rent historiskt så torde du veta att jämlikhet var en av de tre huvudparollerna när franska revolutionen drevs fram:

Citat:
Liberté, égalité, fraternité - Frihet, jämlikhet och broderskap.

Jämställdhet är däremot ett djävulens påfund framdrivet ur genusvetenskapens irrläror.

Återigen så finns det ingenting i hans agerande som passar in i mallen för feminist. Vad som försiggår i hans gärna vet jag emellertid inget om.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Muadaram
482 nya fall igår, 613 idag. Mattas av??????

Du kan inte kolla dag till dag, jämför staplarna över en längre period.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Antal nya fall mattas av.
Va?!? Nya fall idag är ju fler än nånsin!
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
App app app, du vet väl att massdöden alltid börjar om 2 veckor enligt alarmisterna?

Det är som en oändlig loop detta. Från mitten av mars har det varit två veckor kvar till 10k döda 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in