Kan någon förklara för mig, för jag får det inte att gå ihop. Björn Eriksson säger att kapaciteten är nådd och att katastrofen är runt hörnet (av vad jag kan utläsa av citaten här i tråden, för jag har inte lyckats hitta pressträffen online) men samtidigt är Älvsjö fältsjukhus fortfarande inte igång???
Fältsjukhuset har förmodligen inte samma kompetens som t.ex Karolinska och Huddinge sjukhus. Det kan ju även vara så att personalen inte räcker till, då hjälper det inte att ha lokaler.
Med tanke på att Tegnell har haft 100% hittills så är det inte utan att man drar egna slutsatser.
De nya rapporterna från världens främsta forskare pekar däremot på att ett framtida vaccin endast kommer att fungera för de som ännu inte blivit smittade.
Det var T ex fler fall för 7 dagar sedan. Endast 100 fall färre för 14 dagar sedan. Du tycker inte det låter som en kurva som planar ut? Helst om man tänker på vilka ökningar vi hade i början.
Har en egen hälsokur som kanske är töntig men dricker morotsjuice med apelsin samt en juiceblandning av rödbeta/ äpple juice och ingefära. Varje dag. Klarar mig jämt när resten av familjen är sjuk peppar peppar ☺️
Det är inte alls töntigt!! Tror mycket på naturens sätt att läka. Ibland mer än traditionell medicin.
Fältsjukhuset har förmodligen inte samma kompetens som t.ex Karolinska och Huddinge sjukhus. Det kan ju även vara så att personalen inte räcker till, då hjälper det inte att ha lokaler.