Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Ja, skuldfrågan är redan klar i och med att MGM har släppts ur häktet och avspärrningarna av huset är borta, det som återstår nu är att skriva domen så att vi på Flashback får något att kvälja, det är ju lite svårt att kvälja en dom som inte är klar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kv%C3%A4lja_dom
Ja, det är svårt att svälja.
Jag måste säga att jag är förvånad att man knappt behöver fundera i fem sukunder innan man beslutar att mgm är oskyldig.
Visst, tunt med bevis.
Men indiciekedjan borde man ta sig något mer tid på sig att gå igenom.
Och återigen blir jag helt kall när jag tänker på hur man kan göra för att slippa bli dömd.
- Ljug så mycket det går. Det kommer aldrig att ligga dig till last, hur dj_la dumt det än verkar. Ta en tre tio olika versioner, det gör bara att utredarna och åklagarna får det jobbigare.
- Kan du stycka eller bränna kroppen är det det bästa.
Gör dig helst av med huvudet så att ingen kan bestämma om du slagit ihjäl offret eller om det var en olycka.
Radera allt, det kommer aldrig någon att lägga dig till last, även om det är precis under förhör. Särskilt smart att radera sista konversationen också.
Nä.
Nu tycker jag att man ska ha hårdare straff på griftefriden och att det ska vara olagligt att ljuga i förhör!!!