2020-04-16, 16:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
För att domen inte är skriven än, de har bara tagit ställning i skuldfrågan.

Klappat och klart redan?
Så nu har de redan börjat att skriva ut domen?
Citera
2020-04-16, 16:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den hade varit mindre offentligt om du hade skippat dina 1000 inlägg om just hennes sexliv och hennes, i dina ögon, tvivelaktiga vandel. Tror du inte? Det handlar om vissa skribenters integritet här. Eller - bristande integritet. Förtal innebär inte att det måste vara uppdiktat, utan att man är ute efter att visa upp ett klandervärt uppträdande, vilket du i princip sitter och dreglar över när du skriver.

Låt nu Lena vara ifred, sopa rent framför din egen dörr. Och låt oss invänta domen mot SD. Han är ute och leker med någon annan nu. Troligen Hanna, svärfar och svärmor. Jag hoppas hans stund i frihet blir väldigt kort.

Det hade varit ännu mindre offentligt om
inte FUP hade publicerats offentligt online.
Då hade jag inte haft något att citera ur.

Det kanske var det som var syftet med
Tingsrättens beslut att bara lämna ut
papperskopior, tror du inte det lilla du?

Även om bilder av sexuell natur har
maskerats så kan vi ändå se hur många
män LW skickat sådana foton till.
Män som hon ”bara” var vän med.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-16 kl. 16:55.
Citera
2020-04-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Om hans skuld är jag övertygad. Om han haft hjälp av Hanna och Jerry skulle det inte förvåna mig.

Jag vet att det är möjligt och lutar mot att han frias nu i Tingsrätten men, min uppfattning efter att ha tagit del av en jävla massa av fallet, är att det inte finns något rimligt tvivel om att åtminstone Stefan var inblandad i mordet. Jag tror även man gjort tillräckligt för att utesluta random annan mördare. Tycker det är ett klassiskt relationsmord i grunden, dock kryddat till tusen. Han borde fanimej torska.

Vi får se..

Framförallt känner jag med LW’s anhöriga men även barnen Davidsson. Det är så hemskt. Han är en väldigt väldigt farlig man den där Stefan Davidsson.

Ok. Ja om hans skuld kan man tro både det ena o det andra. Det är en sak. Och, som bekant, en fällande dom är något annat.
Men tolkar det som att du inte längre är 99% säker på att han döms för mordet.

Kan i övrigt bara hålla med om den oerhörda tragik detta fall måste innebära för de inblandade barnen. Måtte de alla på något vis kunna gå starka ur detta och få leva goda liv.
Citera
2020-04-16, 16:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Klappat och klart redan?
Så nu har de redan börjat att skriva ut domen?

Björn Lindén sitter väl och vässar gåsfjädern fortfarande, domen kommer vi att få den 6/5 precis som utlovat, det tar tid att få till en bra dom som håller hela vägen.

Han har alltså bara börjat fila på domen, den ska vässas ytterligare misstänker jag.

Det som är klappat och klart är skuldfrågan i morddelen, tror inte att åklagaren hade några tillägg om andra brott som eventuellt kan läggas MGM till last.
Citera
2020-04-16, 16:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hanna The Queen Out of Memory vet nog att hon riskerar råka ut för en klätterolycka med dödlig utgång om hon ens yppar tankar om att berätta det hon vet eller hjälpt till med.

SD har berättat tidigare (budskap till LW då?) med bild på en död fågel att "Geocacing är farligt" och att "Döden fanns i vår närhet".

Vi har också fått veta att SD tidigare har pratat om att döda sin fru, vidimerat av HD i förhör, "av barmhärtighetsskäl" tror vännen JellyGray... Frågan är om JG ens vågar tänka tanken att cacha med SD igen?

Nä tveksamt. Det lutar åt luffarschack på offentlig plats som parets gemensamma fritidsintresse i fortsättningen. Redan tipspromenad vore att utmana ödet.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-04-16 kl. 16:51.
Citera
2020-04-16, 16:42
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det finns flera stenar att vända på och det får vi hoppas att enträgna poliser gör. Det går helt klart att göra mer. Låt folk engagera sig.
Okej... ska det tillsättas en privatspaningsgrupp? 😂😂😂
Citera
2020-04-16, 16:44
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den sluge "Smartur Steffe" tror han ja !

Det har sagts att den frisläppte kanaljen SD hamnade i sänghalmen med HD som tog i mot sin Konung med öppna armar, det vill säga, Golvbrunns-H*nna, lögnens drottning.

Dödspolaren JG är skälaglad att hans Geocaching-Kung är hemma på spelplan i gen.

Det har även sagts att "Smartur Steffe" kommer att begära ett skadestånd för minst 4 månaders tid, vilket innebär drygt 500.000 kronor.

1: / "Dom har ingenting på mig"

2: / "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

Mvh/ @JokerMannen
Hur kommer du fram till 500.000:- i skadestånd?
Citera
2020-04-16, 16:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Björn Lindén sitter väl och vässar gåsfjädern fortfarande, domen kommer vi att få den 6/5 precis som utlovat, det tar tid att få till en bra dom som håller hela vägen.

Han har alltså bara börjat fila på domen, den ska vässas ytterligare misstänker jag.

Det som är klappat och klart är skuldfrågan i morddelen, tror inte att åklagaren hade några tillägg om andra brott som eventuellt kan läggas MGM till last.

Nu hänger jag inte med riktigt.

Så man har redan bestämt om han är skyldig eller inte?
Dvs man har redan bestämt att han är oskyldig (eftersom han är fri)?

Och nu ska man skriva ihop detta?

Ruggigt att man kan ta så stora beslut redan efter en dag.
Citera
2020-04-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Glöm inte att han uttalade sig alldeles för tidigt om att LW fick en plågsam död! Det visste han.

Efter som jag har följt med detta mordfallet på L*na Wesstr*m från första början, så är det ingen risk att man glömmer bort en sådan gjord och tidigare utsaga av "Smartur Steffe" tror han ja

SD tillhör fisksläktena Pip-ulkar och Fnitter-simpor, frågan är om vederbörande inte tillhör ytterligare ett fisksläkte nämligen det Mållganska lögnålar-släktet.

Jag undrar om SD och HD inom en snar framtid kommer att gifta om sig på nytt igen, det tror jag absolut inte HD:s fader har någonting emot, nej, snarare tvärt om skulle jag vilja påstå,

Trotts hela 6 års otrohet, jo då, alla kan ju göra ett misstag som sagt var

Mvh/ JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-04-16 kl. 16:55.
Citera
2020-04-16, 16:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu hänger jag inte med riktigt.

Så man har redan bestämt om han är skyldig eller inte?
Dvs man har redan bestämt att han är oskyldig (eftersom han är fri)?

Och nu ska man skriva ihop detta?

Ruggigt att man kan ta så stora beslut redan efter en dag.

Ja, skuldfrågan är redan klar i och med att MGM har släppts ur häktet och avspärrningarna av huset är borta, det som återstår nu är att skriva domen så att vi på Flashback får något att kvälja, det är ju lite svårt att kvälja en dom som inte är klar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kv%C3%A4lja_dom
Citera
2020-04-16, 16:56
Medlem
StefanDavidssons avatar
Är det bara jag som tappade lusten att lyssna igenom alla klipp från rättegången? Blev helt fast och plöjde säkert 15 stycken men nu gick luften ur mig lite..
Citera
2020-04-16, 16:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Varför väntar man med att offentliggöra domen till den 6/5 om han nu är frigiven just för att han inte kommer bli dömd för mordet?

Jag har inte hunnit läsa på hela dagen och nu känns det redan är klart?
Försöker hitta info i media, men det enda jag hittar är det som vi fick veta igår, att han är frigiven i väntan på domen.

Jag har hört tidigare att det är en fingervisning ppå vilket beslut som är att vänta.
I min enfald har jag trott att man nu går igenom materialet noggrannare för att i maj lämna domen.

Jag är helt chockad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in