2020-04-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Ja, det är ju det som är problemet med indiciemål- avsaknaden av bindande bevis. Och det har ju diskuterats i all oändlighet om indicierna är tillräckliga. En del anser ja, andra nej. Och vi kommer inte att ha svar förrän efter domslut i HR. Men det ska bli intressant att läsa domen, oavsett vad de kommer fram till.
Oj, nåt jag har missat?
Har åkl Åsa Hiding redan innan TR-domen kommit utlovat att hon ämnar överklaga?!
I så fall ett sensationellt meddelande:

-det hör nämligen till vanligheten att åkl tar del av en dom innan åkl bestämmer sig för att överklaga

-det hör nog till ovanligheten att en åkl som dubbelt misslyckats med att få en misstänkt häktad och att få samme mordmisstänkte dömd, halsstarrigt envisas med att blotta sin juridiskt mediokra kompetens genom att gå till HR

-det vore bra om åkl ÅH slutligen inser att hon skall iaktta sparsamhet med allmänna medel, d v s hon bör inte slösa mer av svenska folkets skattepengar genom att gå till HR
Citera
2020-04-16, 16:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Efter som jag har följt med detta mordfallet på L*na Wesstr*m från första början, så är det ingen risk att man glömmer bort en sådan gjord och tidigare utsaga av "Smartur Steffe" tror han ja

SD tillhör fisksläktena Pip-ulkar och Fnitter-simpor, frågan är om vederbörande inte tillhör ytterligare ett fisksläkte nämligen det Mållganska lögnålar-släktet.

Jag undrar om SD och HD inom en snar framtid kommer att gifta om sig på nytt igen, det tror jag absolut inte HD:s fader har någonting emot, nej, snarare tvärt om skulle jag vilja påstå,

Trotts hela 6 års otrohet, jo då, alla kan ju göra ett misstag som sagt var

Mvh/ JokerMannen
Gläds med honom att änligen få återförenats med den familj som möter upp med varma kramar.
Citera
2020-04-16, 16:59
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Oj, nåt jag har missat?
Har åkl Åsa Hiding redan innan TR-domen kommit utlovat att hon ämnar överklaga?!
I så fall ett sensationellt meddelande:

-det hör nämligen till vanligheten att åkl tar del av en dom innan åkl bestämmer sig för att överklaga

-det hör nog till ovanligheten att en åkl som dubbelt misslyckats med att få en misstänkt häktad och att få samme mordmisstänkte dömd, halsstarrigt envisas med att blotta sin juridiskt mediokra kompetens genom att gå till HR

-det vore bra om åkl ÅH slutligen inser att hon skall iaktta sparsamhet med allmänna medel, d v s hon bör inte slösa mer av svenska folkets skattepengar genom att gå till HR
Du har alltså läst domen och vet att det inte finns utrymme för överklagan?
Citera
2020-04-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
2020-04-03, 22:34

2020-02-20, 21:51

2019-12-13, 23:36

Inte för att förhäva mig men det var många mindre bra tänkare som blev mycket förvånade ändå.

Du har fått uttstå mycket kritik här i tråden, men du är en av väldigt få som har båda fötterna på jorden när du gjort dina analyser.
Imponerande.
Citera
2020-04-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Är det bara jag som tappade lusten att lyssna igenom alla klipp från rättegången? Blev helt fast och plöjde säkert 15 stycken men nu gick luften ur mig lite..
De är ju så många, och det blir ju lite jobbigt. Men slå på den sista med telefonsamtal, videos etc. Lite omväxling om inte annat.
Citera
2020-04-16, 17:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Är det bara jag som tappade lusten att lyssna igenom alla klipp från rättegången? Blev helt fast och plöjde säkert 15 stycken men nu gick luften ur mig lite..

Det blir så när det inte längre går att läsa in en mördare i varje ord.
Citera
2020-04-16, 17:03
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De är ju så många, och det blir ju lite jobbigt. Men slå på den sista med telefonsamtal, videos etc. Lite omväxling om inte annat.
Mjo känner jag mig själv rätt kommer jag ta mig an resten också hehe.. Men det är ju tamejfan sanslöst om den mannen går fri. Jag känner inte riktigt tålamod inför en eventuell karmadom.
Citera
2020-04-16, 17:04
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det blir så när det inte längre går att läsa in en mördare i varje ord.
Hahaha du där råder det inget som helst tvivel inom mig!
Citera
2020-04-16, 17:05
Medlem
Citat:
Mjo känner jag mig själv rätt kommer jag ta mig an resten också hehe.. Men det är ju tamejfan sanslöst om den mannen går fri. Jag känner inte riktigt tålamod inför en eventuell karmadom.
Jag har inte lyssnat på alla än, typ 25 avsnitt - och sen hoppade jag nu på den sista för att få något annat. Det är ju inte kronologiskt så man tappar ju egentligen inte något.
Citera
2020-04-16, 17:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Denna son visar ett enastående mod och signalerar en enorm styrka.

Oerhört många följer hans råd.

Kan dock riskera att slå tillbaka på honom, ponera att SD nu blir frikänd och stämmer den - numera myndige - sonen för förtal.
Citera
2020-04-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Hur kommer du fram till 500.000:- i skadestånd?

12 månader är drygt 1.500.000 kronor och just i detta fallet OM❗nu "Smartur Steffe" (tror han ja) ... blir helt frikänd från mordet på L*na Wesstr*m vid den slutliga domen, så kommer "Smartur Steffe" tror han ja att begära ett skadestånd för minst 4 månader vilket kommer att bli drygt 500.000 kronor.

Om i sådant fall sker, blir det nog med största sannolikhet en resa till USA, eller vad tror du om detta ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-04-16, 17:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, skuldfrågan är redan klar i och med att MGM har släppts ur häktet och avspärrningarna av huset är borta, det som återstår nu är att skriva domen så att vi på Flashback får något att kvälja, det är ju lite svårt att kvälja en dom som inte är klar.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kv%C3%A4lja_dom

Ja, det är svårt att svälja.

Jag måste säga att jag är förvånad att man knappt behöver fundera i fem sukunder innan man beslutar att mgm är oskyldig.

Visst, tunt med bevis.
Men indiciekedjan borde man ta sig något mer tid på sig att gå igenom.

Och återigen blir jag helt kall när jag tänker på hur man kan göra för att slippa bli dömd.

- Ljug så mycket det går. Det kommer aldrig att ligga dig till last, hur dj_la dumt det än verkar. Ta en tre tio olika versioner, det gör bara att utredarna och åklagarna får det jobbigare.
- Kan du stycka eller bränna kroppen är det det bästa.

Gör dig helst av med huvudet så att ingen kan bestämma om du slagit ihjäl offret eller om det var en olycka.

Radera allt, det kommer aldrig någon att lägga dig till last, även om det är precis under förhör. Särskilt smart att radera sista konversationen också.

Nä.
Nu tycker jag att man ska ha hårdare straff på griftefriden och att det ska vara olagligt att ljuga i förhör!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in