2020-04-16, 16:50
Medlem
Sichtis avatar
Det han sa till mig som var en mycket god vän till Adam, det var:

"Jag måste banta för fan. Jag måste banta för fan!"

Fan tar mig annars. Som ni märker så här detta att göra med min kära vän Adams stora kroppshydda.

Är man fet som en gris biter bakterier hårt är väl något ni har hört tidigare.
Citera
2020-04-16, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Inte för att vara sån, men en helyllekille var han väl ändå inte? Man kan repektra hans död och hans insats för samhället i alla fall tycker jag.

Vi snackar om en mediatränad kille (tänk också på vem som är hans pappa) som nog skylde över en hel del andra problem med "kommer att få diabetes om inte..." utan det kunde gott och väl funnits effekter av partydroger och alkohol i vimmel och nattliv i den kroppen.

Var med på den tiden då hans mejlkonto blev hackat, där fanns beställningar av nätdroger bland annat. Innan Flashback censurerade det hela fanns också t ex bilder jag själv laddade ner, alltså från Adams mejl, på Bingo Rimer och partner i sexuella situationer bilder, Bingo själv tagit och verkade skicka till vänner? Det var svårt att få Bingos renrakade stånd från näthinnan måste jag säga, så det är något jag ångrar att jag gjorde. Har inte haft så höga tankar om dessa herrar sen dess. Inte fan höll sig Adam till en kvinna under alla dessa år.

Men det betyder inte att man inte kan respektera honom och hans död för det, onödigt bara att skönmåla honom.

Edit: Sökte upp vad som fanns kvar i spår av hackade mejl här på FB, det var tydligen Martin Timell som skickat bilderna på Bingo med dam. En del finns i denna tråd, med början sida 6.

Som att du och jag inte hade gjort det.... alla män vill nuppa andra kvinnor om man kommer undan med det.

Adam var en genomgod människa. Magiska sändningar när han är och besöker besatta samlare.

Good Guy
Citera
2020-04-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Dina kommentarer följer inte en röd tråd jämfört med ditt klankande i förra inlägget... du raljerade över en nyss avliden person och vill få det att nu framstå som det är "typen" av program som det egentligen är fel på.

Innan du klankar ner på andra.. vilken "typ" av jobb har du själv?

Flashback håller på att bli ett riktigt skithål som fylls med självgoda respektlösa egoistiska individer
Det är snarare din läsförståelse som inte följer någon tråd överhuvudtaget, ett inte helt ovanlig fenomen på flashback. Rekommenderar dig att läsa om vad jag faktiskt skrev i inlägget du kränktes av. Jag raljerade inte över Adam Alsing som person (eller hur han skötte sitt jobb vilket du påstod tidigare) utan fällde en värdering över många av de program som han programledde.

Diskussioner om jobb och liknande kan även de tas i pm.
Citera
2020-04-16, 16:53
Medlem
welcometorealitys avatar
Är det någon som vet vilken fest som Steffo pratade om, där han troligen blev smittade?

kan de vara samma fest som Linn Heed var med på, de 70 personerna?
Citera
2020-04-16, 16:55
Medlem
Men gud så Steffo pladdrar. Får han betalt för de där intervjuerna?
Citera
2020-04-16, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Sjukt ZTV och 90-tal. Trist som fan. Lyssnade inte på radio. Såg bara jab:arna i TV. 100 procent och Big Brother.

Tegnell och Löfvén mördade honom.

Nja.
Alla dessa skidfantaster som hängde i Alperna under sportlovet är nog mer skyldiga
Citera
2020-04-16, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Är det någon som vet vilken fest som Steffo pratade om, där han troligen blev smittade?

Ja hon är en vän till han som hade ground zero-festen
Citera
2020-04-16, 17:02
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Blev Adam någonsin retad pga sitt efternamn som påminner om kalsing (slang för herrtrosa för slang)?

Han tyckte att det var roligt och gav även sin yngsta son ett förnamn som började på k. Jag var lärare i sonens klass och hajade till första gången jag läste klasslista. Högst upp stod det K. Alsing. 😅 Frågade Adam om det på ett utvecklingssamtal och sa han att det var medvetet..
Citera
2020-04-16, 17:02
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytose
Ja hon är en vän till han som hade ground zero-festen

Tack, Adam hade levt då om inte han hade besökt denna fest

https://omni.se/sexologen-gast-pa-ground-zero-fest-chockerande/a/Op9Pwl

Citat:
. Festen kan ha varit ”ground zero”, 70 av de 100 gästerna blev sjuka och fyra av dem bekräftades bära på viruset efter firandet den 7 mars.
Citera
2020-04-16, 17:08
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:

Vart ser man detta?
Citera
2020-04-16, 17:12
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Vart ser man detta?

Expressen skrev om detta, Steffo hade berättat för P4 Extra.

Citat:
TV4-profilen Steffo Törnquist berättar i ”P4 Extra” att de träffades för sista gången på en fest – och att han befarar att det var där Adam Alsing blev sjuk.

– Det vet vi ju inte, men jag skulle tippa, för det var fler som blev sjuka efter den festen, säger han i programmet.
Citera
2020-04-16, 17:21
Medlem
lakritcs avatar
Citat:

Rätt säker på det, ja.
Tråd: (FB) 70st smittade på 60-årsfest i Sthlm 7mars - ground zero
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in