2020-04-16, 16:12
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Är det inte rimligt så får du gärna förklara varför. dödstalen tyder ju på att fler män än kvinnor blir smittade.

Där det finns (volym) statestik (och kön noterat) Är det så.

Och ja , en person bara är på jobbet 4 dar i veckan kommer löpa högre risk att smittas än sin kolega som är där 5 dar. eller har jag missat något som inte existerar bara i din hjärna/hjärta ?

Amen din svenne banane då.

Jämför du två sjuksköterskor nu?

Du har fortfarande inte fått in i din hjärna att det är äldre män som drabbas värst. Män som inte jobbar eftersom de gått i pension. Vet vad det innebär? De jobbar alltså inte, det är alltså inte på deras arbetsplatser de smittas. Förstår du vanlig svenska?

Det har således INGENTING att göra med att män jobbar fler timmar per vecka än kvinnor.
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-16 kl. 16:14.
Citera
2020-04-16, 16:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja han tror att män som jobbar på tex verkstad är mer utsatta för smittan än vad sjuksköterskorna som jobbar med covid-19 patienterna är. För att män jobbar 5,5 timmar mer per vecka än kvinnor. Slutledningsförmågan is strong in this one.

Föga förvånande hänger Lord Wanker på, bara han får spy sin dagliga dos förakt åt en kvinnas håll.

vad tror du om manliga sjukvårdare kontra kvinliga? är det samma där trots diskrepansen i arbetstid?
(där är troligtvis diskrepansen ännu högre såvidare arbetsplatsen inte är "privat")
Citera
2020-04-16, 16:17
Avstängd
Citat:
Amen din svenne banane då.

Jämför du två sjuksköterskor nu?

Du har fortfarande inte fått in i din hjärna att det är äldre män som drabbas värst. Män som inte jobbar eftersom de gått i pension. Vet vad det innebär? De jobbar alltså inte, det är alltså inte på deras arbetsplatser de smittas. Förstår du vanlig svenska?

Det har således INGENTING att göra med att män jobbar fler timmar per vecka än kvinnor.

Sweet, då behöver ju sjuksköterskorna och adam alsing inte oroa sig... de jobbar ju... (adam givetvis mer men endå)

Jag pratar om smittade , inte döda, att dö är en potentiell konsekvens av smittan, fler män dör för att fler män är smittade.

Och ja , jag jämför 2 sjuksköterskor, eller ännu bättre läkare. de är ju ca 50/50 inom vården (eller ska vi säga 40/60 baserade på att kvinliga läkare i snitt softar hemma med netflix på onsdagar, varje vecka...
Senast redigerad av slö 2020-04-16 kl. 16:19.
Citera
2020-04-16, 16:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
vad tror du om manliga sjukvårdare kontra kvinliga? är det samma där trots diskrepansen i arbetstid?
(där är troligtvis diskrepansen ännu högre såvidare arbetsplatsen inte är "privat")

Ingen aning. Googla eller fråga dem som jobbar inom vården.

- "Hej, jag är en vanlig svenne banan som har en fråga till er som jobbar med covid-19 patienterna. Jag läste att män jobbar 5,5 timmar mer per vecka. Innebär det att de manliga sjuksköterskorna utsätts mer för smittan än de kvinnliga sjuksköterskorna?"

- "Vadå vad menar ni med att viruset inte fungerar på det viset? Innebär det att viruset är radikalfeministiskt?"

Hahaha snälla gå och fråga.
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-16 kl. 16:31.
Citera
2020-04-16, 16:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Sweet, då behöver ju sjuksköterskorna och adam alsing inte oroa sig... de jobbar ju... (adam givetvis mer men endå)

Jag pratar om smittade , inte döda, att dö är en potentiell konsekvens av smittan, fler män dör för att fler män är smittade.

Och ja , jag jämför 2 sjuksköterskor, eller ännu bättre läkare. de är ju ca 50/50 inom vården (eller ska vi säga 40/60 baserade på att kvinliga läkare i snitt softar hemma med netflix på onsdagar, varje vecka...

Jag pratar också om smittade.

Nej jag tror inte de softar med Netflix, jag tror de tar en promenad i den härliga vårsolen eller hämtar barnen från skolan. Dessutom tror jag inte de gör det på onsdagar utan på fredagar. Och nu såhär i coronatider så tror jag de sitter och kommenterar på flashback precis som "WordWarrior" vår egen lille husdoktor.
Citera
2020-04-16, 16:33
Avstängd
Citat:
Jag pratar också om smittade.

Nej jag tror inte de softar med Netflix, jag tror de tar en promenad i den härliga vårsolen eller hämtar barnen från skolan. Dessutom tror jag inte de gör det på onsdagar utan på fredagar. Och nu såhär i coronatider så tror jag de sitter och kommenterar på flashback precis som "WordWarrior" vår egen lille husdoktor.

Så kan det givetvis vara, men på jobbet och utsätter sig för större rikser än sina manliga kolegor är de iafall inte.

Och nej , män som jobbar mer än kvinnor är inte per automatik inte sämre än kvinnor, och tur är väll det.
Citera
2020-04-16, 16:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Så kan det givetvis vara, men på jobbet och utsätter sig för större rikser än sina manliga kolegor är de iafall inte.

Och nej , män som jobbar mer än kvinnor är inte per automatik inte sämre än kvinnor, och tur är väll det.

Nä män är inte sämre än kvinnor, med lite kvinnlig vägledning blir det män av de flesta pojkar.
Citera
2020-04-16, 16:40
Avstängd
Citat:
Ingen aning. Googla eller fråga dem som jobbar inom vården.

- "Hej, jag är en vanlig svenne banan som har en fråga till er som jobbar med covid-19 patienterna. Jag läste att män jobbar 5,5 timmar mer per vecka. Innebär det att de manliga sjuksköterskorna utsätts mer för smittan än de kvinnliga sjuksköterskorna?"

- "Vadå vad menar ni med att viruset inte fungerar på det viset? Innebär det att viruset är radikalfeministiskt?"

Hahaha snälla gå och fråga.

Det var en retorisk fråga till dig, fortsätt undvika den.

googles sökmotor kommer spotta fram den här tråden så snart den är indexerad.

Jag vände mig till vården men det visade sig att det bara var män som jobbade, de menade på att de har ett jobb att sköta och är underbemmanade ... så tydligen är netflixday torsdagar... how knew..
Citera
2020-04-16, 16:49
Medlem
Citat:
Varför tror du det? jag har inte sprungit på något annat än din åsikt som skulle bekräfta att så är fallet?

Varför skulle mörkertalet vara högre bland kvinnor än för män, kvinnor söker oftare vårdkontakt än män, tror du att influensa symptom av typen covid-19 är "undantaget" från den generlla vårdens statestiken i sverige specefikt?

Jag säger inte att det inte finns bilogiska förklaringar, jag säger bara att de inte är klargjort att det är bilogiska förklaringar bakom den högre mortaliteten bland män.

Det tolkas i regel att lämnar du det oemtsagt så är det korrekt. I synnerhet om allt du hade va en personlig (och orimlig) åsikt.

tex.

Du säger
- att kvinnor löper högre risker att smittas och att de testas i lägre utsträkning pga av anledning blablabla.
Jag påtalar
-att i usa så är det inte så. (med en stor urvalsgrupp av testade, och med en källa, som inte är little jinder...)

Du väljer att inte svara....
Nu är det ju så att de enda som testas är de som är så sjuka att de behöver uppsöka sjukvården de som bara har symtom som hosta osv. blir bara tillsagda att sjukskriva sig tills de inte har några symtom.
Med tanke på att de flesta som blivit svårast sjuka och som sökt sjukvård är män så är det fler män än kvinnor som testats
Betydligt fler kvinnor jobbar inom äldrevården och det är just där på dessa boenden smittan sprids ordentligt är likadant när det gäller saker som vinterkräksjuka där hela avdelningar på äldreboenden blir sjuka

Alla yrken där man har nära kontakt med många människor varje dag i slutna utrymmen är det som ger mest risk för smitta förutom vård livsmedelsaffärer lär ju busschaufför vara ett yrke där risken är stor särskilt i storstäder med i princip fyllda bussar hela dagarna
Citera
2020-04-16, 16:49
Avstängd
Citat:
Nä män är inte sämre än kvinnor, med lite kvinnlig vägledning blir det män av de flesta pojkar.

Hmm, har du någon källa på det, om du nu inte syftar till att penetration av vaginor är definitionen av övergången från pojke till man.... (det är ju en ganska... smal definition som nog bara pojkar håller med om)

Jag har inte läst någon studie som gjort din kopplingen, däremot så är frånvaron av fäder ett stort problem för pojkar. (även för flickor givetvis)
Citera
2020-04-16, 17:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Nejdå, men du frågar ändå: "Är det att du tror att män smittas mer på grund av att de arbetar mer"

Ja din idiot, jag frågade vad han argumenterar för. Hur du alltid lyckas uppfatta allting fel är ett fenomen i sig självt.
Citera
2020-04-16, 17:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Varför tror du det? jag har inte sprungit på något annat än din åsikt som skulle bekräfta att så är fallet?

Varför skulle mörkertalet vara högre bland kvinnor än för män, kvinnor söker oftare vårdkontakt än män, tror du att influensa symptom av typen covid-19 är "undantaget" från den generlla vårdens statestiken i sverige specefikt?

Jag säger inte att det inte finns bilogiska förklaringar, jag säger bara att de inte är klargjort att det är bilogiska förklaringar bakom den högre mortaliteten bland män.

Det tolkas i regel att lämnar du det oemtsagt så är det korrekt. I synnerhet om allt du hade va en personlig (och orimlig) åsikt.

tex.

Du säger
- att kvinnor löper högre risker att smittas och att de testas i lägre utsträkning pga av anledning blablabla.
Jag påtalar
-att i usa så är det inte så. (med en stor urvalsgrupp av testade, och med en källa, som inte är little jinder...)

Du väljer att inte svara....

Hur du tolkar någonting bekymrar mig inte.

Du kan inte jämföra corona med någon annan sjukdom eftersom alla blivit tillsagda att INTE söka vård om man bara har lindriga symptom utan tvärtom så ska man stanna hemma då. Kvinnor som stannar hemma med lindriga symptom testas inte. Män som får svåra symptom testas.
Förstår du slutledningen här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in