2020-04-16, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Sant nok, men du er jo ikke politi
Det kan vel godt hende at han er
Citera
2020-04-16, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det kan vel godt hende at han er

Da hadde det vært synd i politiet og dets resultater og omdømme - For å si det forsiktig
Citera
2020-04-16, 11:59
Medlem
Kan denne forvirringen med alarmselgeren være noe så banalt som sommer/vintertid?

At den alarmselgeren som var i Sloraveien ikke hadde stilt armbåndsuret, som vedkommende ikke bruker til vanlig, men som kanskje trengs når skjemaer skal skrives, og han således noterte seg besøk klokken 20, mens det i vintertid faktisk bare var klokken 19. Det ble ikke oppdaget i første omgang, fordi han sjekket med jobbeloggen? Ikke vanskelig å finne folk som kan surre såpass. Slik kunne Hagens fint rekke Folketeateret i Taxi?

Det at AEH tok seg tid til å snakke med alarmselgeren kan jo være mer enn nok til å få konsekvenser dersom ryktene om dårlig ekteskap er fakta.

Sommertid sluttet natt til 28.oktober i 2018.
Senast redigerad av Karamellis 2020-04-16 kl. 12:20.
Citera
2020-04-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Kan denne forvirringen med alarmselgeren være noe så banalt som sommer/vintertid?

At den alarmselgeren som var i Sloraveien ikke hadde stilt armbåndsuret, som vedkommende ikke bruker til vanlig, men som kanskje trengs når skjemaer skal skrives, og han således noterte seg besøk klokken 20, mens det i vintertid faktisk bare var klokken 19. Det ble ikke oppdaget i første omgang, fordi han sjekket med jobbeloggen? Ikke vanskelig å finne folk som kan surre såpass. Slik kunne Hagens fint rekke Folketeateret i Taxi?

Det at AEH tok seg tid til å snakke med alarmselgeren kan jo være mer enn nok til å få konsekvenser dersom ryktene om dårlig ekteskap er fakta.

Sommertid sluttet natt til 28.oktober i 2018.

Det Norske Teateret.

Mobiltelefoner og pc'er stiller tiden selv. Mens armbåndsur som ikke er smartklokker, klokker i gamle biler og på gamle komfyrer, veggklokker osv må stilles manuelt.

Tror du har funnet forklaringen på tidsforvirringen rundt alarmselgerens besøk i Sloraveien på kvelden tirsdag 30. oktober 2018. Jeg tror det du beskriver her er korrekt. Veldig godt tenkt!

Aktiviteter de siste dagene før forsvinningen.

Mandagskvelden 29. oktober, GHH kom til Sloraveien for å diskutere felles forretninger med TH. Hvem sitt forslag var dette? Var det TH som inviterte GHH hjem til seg?

Tirsdag 30 oktober, alarmselger på angivelig bank-på-dører-kampanje i nabolaget var innom i Sloraveien på kvelden, sannsynligvis ved syvtiden, og snakket med AEH og gjorde en avtale i forbindelse med ønsket oppgradering av alarmsystemet i Sloraveien. Deretter teaterbesøk sammen med TH og et vennepar.

Onsdag 31. oktober, AEH hadde en avtale med elektrikeren og skulle angivelig dra på hytten sammen med TH på ettermiddagen eller kvelden. Dette ble det aldri noe av, fordi AEH angivelig skal ha blitt overfalt og bortført fra hjemmet sitt denne formiddagen.

Hadde AEH så mange besøk og avtaler til vanlig. Lurer jeg på.
Citera
2020-04-16, 14:08
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det Norske Teateret.

Mobiltelefoner og pc'er stiller tiden selv. Mens armbåndsur som ikke er smartklokker, klokker i gamle biler og på gamle komfyrer, veggklokker osv må stilles manuelt.

Tror du har funnet forklaringen på tidsforvirringen rundt alarmselgerens besøk i Sloraveien på kvelden tirsdag 30. oktober 2018. Jeg tror det du beskriver her er korrekt. Veldig godt tenkt!

Mandagskvelden 29. oktober, GHH kom til Sloraveien for å diskutere felles forretninger med TH. Hvem sitt forslag var dette? Var det TH som inviterte GHH hjem til seg?

Tirsdag 30 oktober, alarmselger på angivelig bank-på-dører-kampanje i nabolaget var innom i Sloraveien på kvelden, sannsynligvis ved syvtiden, og snakket med AEH og gjorde en avtale i forbindelse med ønsket oppgradering av alarmsystemet i Sloraveien. Deretter teaterbesøk sammen med TH og et vennepar.

Onsdag 31. oktober, AEH hadde en avtale med elektrikeren og skulle angivelig dra på hytten sammen med TH på ettermiddagen eller kvelden. Dette ble det aldri noe av, fordi AEH angivelig skal ha blitt overfalt og bortført fra hjemmet sitt denne formiddagen.

Jeg kom til å tenke på en ting. Er vi sikre på at det var TH som skulle være med AE på hytten? Kunne det tenkes at det var en venninne og at det ikke falt i god jord?

POIROT - kan ikke du ta et søk du som er så god til det? :-)
Citera
2020-04-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg kom til å tenke på en ting. Er vi sikre på at det var TH som skulle være med AE på hytten? Kunne det tenkes at det var en venninne og at det ikke falt i god jord?

Nei, det er vel ingenting som er helt sikkert her.

Men jeg mener at hytteturen ble forklart med forberedelser til sesongåpning på Kvitfjell. Noe sånt.

Hvis det stemmer antar jeg at TH skulle være med. Kanskje flere i familien også.

Men jeg vet ikke.
Citera
2020-04-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Hei Jeg har ikke lest noe om dette i avisartikler. Dette med planlagt hyttetur den 31. har jeg kun lest i denne tråden, og da sto det vel noe om et møte som TH skulle på hvis jeg husker rett.

Her står det litt om noen av AEs samtaler med venninner i tiden før forsvinningen. Hun planla familiemiddag og ønsket tips til oppskrifter fra en venninne bl.a. Jeg vet ikke når den familiemiddagen var eller skulle være. Og hun gledet seg til hyttetur. Jeg vet ikke om ev hytteturen og familiemiddag og feiring/ markering av bryllupsdagen skulle være på samme dag.
Den 25. oktober 2018 var ekteparet Hagens 49. bryllupsdag. TH fortalte om en feiring av bryllupsdagen som de hadde hatt (altså før den 31. )(om jeg husker rett).

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

25. oktober var arbeidet på huset i Sloraveien ferdigstilt. Samme dag snakket nabo Let*** med AE før han reiste til fjells. Dette var den siste gangen han møtte og så og snakket med AE.
Senast redigerad av POlROT 2020-04-16 kl. 15:27.
Citera
2020-04-16, 14:59
Medlem
Citat:
Det Norske Teateret.

Angående ditt spørsmål om mange avtaler, var det også mye annet som var planlagt og som ble gjort i dagene før forsvinningen, som bl.a. feiring av den 49. bryllupsdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hei Jeg har ikke lest noe om dette i avisartikler. Dette med planlagt hyttetur den 31. har jeg kun lest i denne tråden, og da sto det vel noe om et møte som TH skulle på hvis jeg husker rett.

Her står det litt om noen av AEs samtaler med venninner i tiden før forsvinningen. Hun planla familiemiddag og ønsket tips til oppskrifter fra en venninne bl.a. Jeg vet ikke når den familiemiddagen var eller skulle være. Og hun gledet seg til hyttetur. Jeg vet ikke om ev hytteturen og familiemiddag og feiring/ markering av bryllupsdagen skulle være på samme dag.
Den 25. oktober 2018 var ekteparet Hagens 49. bryllupsdag. TH fortalte om en feiring av bryllupsdagen som de hadde hatt (altså før den 31. )(om jeg husker rett).

https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/

25. oktober var arbeidet på huset i Sloraveien ferdigstilt. Samme dag snakket nabo Let*** med AE før han reiste til fjells. Dette var den siste gangen han møtte og så og snakket med AE.
Senast redigerad av POlROT 2020-04-16 kl. 15:27.
Citera
2020-04-17, 01:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det Norske Teateret.

Hypotes: om AE har gjort ett avtal med elektrikern där hon anger att de ska till hytten på e.m. el. kvällen 31/10 så kan man tänka sig att det avtalet skett ganska sent. Särskilt som resan inte tycks vara allmänt bekant. Det skulle bytas några glödlampor om jag minns rätt.

Låt oss säga att resan bestämts under teaterbesöket eller på hemvägen därifrån. I så fall kan AE ha ringt elektrikern på kvällen, när de kom hem. Och spelat in ett meddelande på dennes svarare. (Eller så har elektrikern för vana att spela in beställningssamtal, om han får) (Ett alternativ är att AE ringer ngn annans svarare, för att meddela att de är hemma eller att hytteresan ska ske).

Vad polisen hört på inspelningen är att TH återkommer från ett ärende, antingen har han hämtat hunden hos hundvakten eller så har han gått och hämtat bilen efter att den parkerats ngnstans på vägen till teatern (och paret har fått skjuts hem eller tagit en taxi – eller varianter på det). Eller så har han varit ute i ett ärende som han berättade för AE men inte för polisen.

Men TH ställer bilen på uppfarten. Han kör inte in den i garaget. Och han låser upp husdörren med nyckel för han har varit borta ett tag.

Man kan tänka sig varianter på detta förstås. En är att han i själva verket återkommer i en annan bil än sin egen. Vilket polisen kanske kan urskilja på ett eller annat sätt.

En annan variant är om hagen har en stationär telefon med svarare som ev. är så känslig, och så placerad, att den tar upp miljöljud på bandet när någon ringt till huset vid en tidpunkt då TH just återvänder. Men ingen har svarat för ingen var hemma. Och TH har glömt stänga av svararen för han har inte tänkt sig att nån skulle ringa så sent eller mitt i natten (exv), när han har varit och gjort sig av med AE (eller för att AE, som kanske är hemma, men på baderummet, inte svarar, och svararen gått igång).

Polisens ljudtester behöver inte handla om larmsamtalet, eller hur?

Hur verkar detta?
Citera
2020-04-17, 01:57
Medlem
Ang hytteturen til Kvitfjell så er det en udokumentert påstand som kom fra en som hadde hørt noen rykter om det, altså en trådsanning.
Citera
2020-04-17, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hypotes: om AE har gjort ett avtal med elektrikern där hon anger att de ska till hytten på e.m. el. kvällen 31/10 så kan man tänka sig att det avtalet skett ganska sent. Särskilt som resan inte tycks vara allmänt bekant. Det skulle bytas några glödlampor om jag minns rätt.

Låt oss säga att resan bestämts under teaterbesöket eller på hemvägen därifrån. I så fall kan AE ha ringt elektrikern på kvällen, när de kom hem. Och spelat in ett meddelande på dennes svarare. (Eller så har elektrikern för vana att spela in beställningssamtal, om han får) (Ett alternativ är att AE ringer ngn annans svarare, för att meddela att de är hemma eller att hytteresan ska ske).

Vad polisen hört på inspelningen är att TH återkommer från ett ärende, antingen har han hämtat hunden hos hundvakten eller så har han gått och hämtat bilen efter att den parkerats ngnstans på vägen till teatern (och paret har fått skjuts hem eller tagit en taxi – eller varianter på det). Eller så har han varit ute i ett ärende som han berättade för AE men inte för polisen.

Men TH ställer bilen på uppfarten. Han kör inte in den i garaget. Och han låser upp husdörren med nyckel för han har varit borta ett tag.

Man kan tänka sig varianter på detta förstås. En är att han i själva verket återkommer i en annan bil än sin egen. Vilket polisen kanske kan urskilja på ett eller annat sätt.

En annan variant är om hagen har en stationär telefon med svarare som ev. är så känslig, och så placerad, att den tar upp miljöljud på bandet när någon ringt till huset vid en tidpunkt då TH just återvänder. Men ingen har svarat för ingen var hemma. Och TH har glömt stänga av svararen för han har inte tänkt sig att nån skulle ringa så sent eller mitt i natten (exv), när han har varit och gjort sig av med AE (eller för att AE, som kanske är hemma, men på baderummet, inte svarar, och svararen gått igång).

Polisens ljudtester behöver inte handla om larmsamtalet, eller hur?

Hur verkar detta?

Det er mange mulighet og vanskelig å vite hva som er sant.

Det har vært skrevet at AEH gjorde avtale med elektrikeren for "ett par uker siden", og at elektrikeren etterpå ikke oppnådde "kontakt" med henne. Som om elektrikeren hadde ringt henne flere ganger, og at avtalen var av typen at elektrikeren skulle skaffe eksempelvis lamper og så kontakte henne for å avtale tidspunkt for installasjon. Men dette er bare mine egne gjetninger. Det er uklart hva slags avtale hun hadde med elektrikeren. Så det er lov å spekulere.

I siste VG-artikkel var det skrevet at lydspesialisten undersøkte hendelser fra 31.10. Det åpner for at det finnes flere opptak enn larm-samtalen TH gjort 14:08. Da finnes det mest sannsynlig en annen lydkilde fra 31. oktober, men det vanskelig å vite hva slags og når opptaket er gjort.

Jeg tror at politiet allerede i desember i fjor nevnte at de skulle gjennomføre "spissede søk" etter levningene av AEH. Og at politiet har engasjert psykologer og andre fagfolk for å prøve å tolke hvordan TH reagerer, på artikler i VG og på eksempelvis en ny runde med lydspesialist. Med kjøring av Ford Focus frem og tilbake på gårdsplassen, lås opp og lås igjen ytterdøren. I jakt på reaksjoner, spor og tegn som kanskje kan lede til stedet hvor han har skjult henne. Trusselbrevet og alle epostene er nok analysert opp og ned og ut og inn og satt inn i alle slags tenkelige kontekster.

Det er en slags psykologisk krig som pågår, mellom politiet og TH. Om hvor levningene av AEH er skjult. TH vil nok aldri røpe noe som helst, eller innrømme noe. Unntatt ved en glipp.
Citera
2020-04-17, 02:41
Medlem
Citat:
Jeg ringte Anne-Elisabeth klokken 09.48, men jeg fikk ikke svar. Jeg stusset over det, fordi vi hadde en avtale om at jeg skulle bytte lampene på kjøkkenet hennes, sier Elektriker Tommy Skansen til VG.

Han bor i Sloraveien i Lørenskog, like ved Hagen-ekteparet, og skulle utføre et arbeid hos dem 31. oktober.
https://www.rb.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn-fikk-ikke-svar/s/5-43-1144342
For meg høres ikke avtalen uklar ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in