2020-04-16, 01:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Nå la jeg merke til noe jeg har oversett tidligere (min understrekning). VG skriver eksakt tidspunkt + fraktet bort fra hjemmet. Kan lydanalysen være beviset her? Rekonstruksjonen vi har lest om i media, indikerer at politiet har avdekket at 112-samtalen har bakgrunnslyder av en bil som kjører på gårdsplassen. Var det føreren av denne bilen som fraktet vekk kroppen?

Hva tenker dere andre?

Hvis det ikke er lydopptaket av 112 som er nøkkelen her, er det andre ting som gjør at politiet vet det eksakte tidspunktet? Skjønner ikke hva det skal være?

”Det exakta tidsrummet” är nytt för mig. Det antyder ju att det gjorts på dagen, och, om ljudanalyshypotesen stämmer, att han fått hjälp. Jag är skeptisk.

Möjligen kan det ju handla om natten ändå, men/och att TH el AE ringt någons telefonsvarare vid något tillfälle, samtidigt med bakgrundsljud.
Citera
2020-04-16, 01:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror dette er en del av den psykologiske krigføringen mot TH. Politiet uttaler noe til VG, TH leser VG, politiet følger TH nøye og ser hva slags reaksjon uttalelsen gir.

I de seneste artiklene i VG omtales det at politiet fremdeles leter etter bilen som "potensielt" førte AEH ut av området. Et sted er det også skrevet om bilen som førte et "potensielt" lik ut av området.

Politiet står fritt til å tenke og tro og mene om hva som passer dem underveis i et etterforskningsforløp.

Legg merke til at setningen med "eksakt tidspunkt" og "fraktet ut av området" starter med ordene ... "Politiet mener ...".

En enorm forskjell fra eksempelvis ... "Politiets etterforskning konkluderer med ..." eller "Politiet har nå beviser for ..."

Man må lese politiets uttalelser nøye. Og unngå å trekke raske slutninger uten å finlese litt først.

Goda synspunkter, tack.

Elektrikern blev kanske nästan bortförd själv, när han var där och potensiellt ringde på dörren vid 9:48. Undrar om Th o han hälsar över häcken längre...?
Citera
2020-04-16, 01:18
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Interessant betraktning fra VG debatt: Dette sitatet tolker jeg til å si en del: "Politiinspektøren forteller videre at det er strenge beviskrav. – Men slik vi ser det nå har ikke sakens spor- og bevisbildet svekket hovedhypotesen om drap. Av hensyn til etterforskningen kan vi ikke kommentere hvordan vi vurderer det samlede bevisbildet noe ytterligere, skriver Brøske." Begynner man å snakke bevisvurdering, er det vel en god mulighet for at de har noen mistenkt(e), eller en formening om hvem som kan stå bak? Kan det være slik at de venter med å gå til siktelse, for i første omgang å unngå at evt. siktede(m/advokat) ikke skal få unødig innsyn før etterforskningen er ferdig?"

Det er hva jeg tror og når jeg leser dette. Håper vi har rett og at saken får en løsning.
Citera
2020-04-16, 01:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Legg merke til at setningen med "eksakt tidspunkt" og "fraktet ut av området" starter med ordene ... "Politiet mener ...".

En enorm forskjell fra eksempelvis ... "Politiets etterforskning konkluderer med ..." eller "Politiet har nå beviser for ..."

Man må lese politiets uttalelser nøye. Og unngå å trekke raske slutninger uten å finlese litt først.
Du tar feil.

Legg merke til at det i den siterte setningen står "Politiet mener å vite..."

Det er faktisk det samme som "Politiets etterforskning konkluderer med..." eller "Politiet har nå beviser for..."

Politiet har bare mandat til å mene noe om dette - det er retten som avgjør om påstanden holder.
Citera
2020-04-16, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Du tar feil.

Legg merke til at det i den siterte setningen står "Politiet mener å vite..."

Det er faktisk det samme som "Politiets etterforskning konkluderer med..." eller "Politiet har nå beviser for..."

Politiet har bare mandat til å mene noe om dette - det er retten som avgjør om påstanden holder.

Det er du som tolker feil.

Det er mange som mener å vite både ditt og datt som likevel tar feil.
Citera
2020-04-16, 02:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det er du som tolker feil.

Det er mange som mener å vite både ditt og datt som likevel tar feil.
Sant nok, men du er jo ikke politi
Citera
2020-04-16, 02:36
Medlem
Når noen mener å vite noe, betyr det for meg at de er svært sikre på det som "de mener å vite"

Når politiet mener å vite noe, så vet de det helt sikkert
Senast redigerad av POlROT 2020-04-16 kl. 02:40.
Citera
2020-04-16, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Når noen mener å vite noe, betyr det for meg at de er svært sikre på det som "de mener å vite"

Eller de sier det for å gi inntrykk av å vite noe.

Her r det altså en etat som sier at de mener å vite og ikke en person.
Citera
2020-04-16, 02:40
Medlem
Citat:
Det kan vel også hende noen ganger
Citera
2020-04-16, 02:42
Medlem
Citat:
Det kan vel også hende noen ganger

Nei det hender ganske ofte, det er bare å lytte på de som styrer landet her.
Citera
2020-04-16, 02:42
Medlem
Citat:

Her r det altså en etat som sier at de mener å vite og ikke en person.
Jo det er riktig
Håper at vi får fasiten snart.
Citera
2020-04-16, 02:44
Medlem
Citat:
Jo det er riktig
Håper at vi får fasiten snart.

Tvilsomt, det kommer nok først ut når saken evt prosederes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in