2020-04-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Belgien har 5000 döda och har stängt skolor m.m. hårdare restriktioner än Sverige. Befolkning liknande Sverige.

Vad säger alarmisterna om detta?

- Dom ligger långt före oss så klart..
Lite trist att jämföra elände dock. Oavsett åtgärd, strategi, metod så är varje död person en tragedi för familj och vänner.

Jag tycker det är viktigare att fokusera framåt. Blir det bättre i Sverige nu? Kommer nedgången vi alla hoppas på? Och då öppnar sig frågan som verkligen pekar ut "alarmisterna"; Hoppas alla på en nedgång?
Citera
2020-04-16, 13:42
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Har du hört talats om sunt förnuft?
Sarkasm är vanligtvis motsatsen till sunt förnuft.
Citera
2020-04-16, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Finns det nagon karta over Sverige som visar spridningen?
På denne siden kan du se et kart som viser LÄN, SMITTADE OCH DÖDA
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
Ravenboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qualia9
Alla tittar bara på siffror, det är ett liv varje siffra,hel sjukt hur det har bilvit..
Men här i Stockholm lever nästan alla som vanligt.. känner 3 Pers som har förlorat mot corona, alla somnade in på sös..
"Aber das ist wohl so, weil ein einzelner immer der Tod ist und zwei Millionen immer nur eine Statistik"

Det är väl så att en mans död är en tragedi medan miljoner döda är enbart statistik.
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Är det försvarbart att fortsätta med flockimmunitet strategin när man vet detta?

Nä borde verkligen inte vara det! Men man blir inte förvånad eftersom Tegnell och gänget hittills haft FEL i det mesta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Tror mycket mer på Iran med undermålig sjukvård och testande. Deras spridning är och har varit enorm redan innan vi fick vår känga i Europa, och mörkertalet är stort. Dessa exiliranier åker skytteltrafik mellan Iran och sina trångbodda förorter. Klart det sprids.

Jag vet inte om Iran har undermålig sjukvård eller inte.
Men en sak är säker Sverige har minsta IV platser i hela Europa per 100 000 invånare.
Detta platser man kan inte öka mycket. Det kräver kvalificerade sjukvård personal.

Sverige ligger näst sist 5.8 iv per 100 000
Tyskland 40 och Turkiet 45 iv platser per 100 000 invånare.

https://images.app.goo.gl/dBLsiTUazPAMdQ4U6
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ytterligare en elitidrottare som blev riktigt allvarligt sjuk. Eller hon kanske också var övertränad?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/vQ7jn4/landslagsakaren-aldrig-matt-sa-daligt

Här ser man att även om man är ung, vältränad och inte tillhör en riskgrupp så kan man råka illa ut:

Citat:
– Jag har aldrig mått så dåligt som jag mådde då och jag är ändå inte i någon riskgrupp, jag är hyfsat ung och vältränad. Så när jag mått så dåligt förstår jag verkligen hur farligt det är för de som är riskgrupperna. Det är viktigt att skydda de äldre och de i riskgrupperna.

Men. Visst. Möjligen övertränad?

Men ändå. Hon har säkert haft influensan förut utan att må så här dåligt.

Hon var alltså intagen på sjukhus, där hon fick syrgashjälp mm:

Citat:
Onsdagen innan påsk kunde 30-åringen ändå skrivas ut igen från Sunderby sjukhus utanför Luleå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du är rolig du. De där graferna visar ju precis det som FHM visar.
Tegnell påstår att det är färre döda. Här ser vi att han har fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Japan och sydkorea som är grannar med china har hanterat detta otroligt bra. Japan med sin befolkning på 126 miljoner har bara 178 registrerade dödsfall. Sydkorea med sin befolkning på 50 miljoner har 229 döda. Sverige som är på andra sidan världen med sin glesa befolkning på 10 miljoner tickar på mot 2000 dödsfall.

De beror på att vi har fått en helt annan spridning bland de äldre enligt Tegnell. De som han sa att vi skulle skydda.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffrey.baratheon
Jag har lust att spy. det sovande folket....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Vb8BKJ/superlyft-for-lofven-i-nya-matningen

De vinklar så mycket som de behöver. Inge konstigt med det. De är desperata.
Dagens DR Tengele hyllning på TV4 visar det överdrivet väl.
Citera
2020-04-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag gissar att efterfrågan på bilar blir låg och har man stora lager av bilar så finns det väl ingen stor anledning att köra bandet på högsta tryck.

Volvo kommer att få problem. Vad skall man göra med alla tjänstemän?

Ut med dem att odla mat. Om de duger till det. Plöja upp villaträdgårdar och golfbanor till att börja med.
Citera
2020-04-16, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Only 3% immune in the Netherlands. There goes all the 40-50% immune in Stockholm and we’re nearing herd infection madness out of the window, right?
Det är tre veckors eftersläpning för antikroppar, och Nederländernas mätning gjordes under andra halvan av mars.

3% av Holländarna var alltså immuna i början av mars. Den 10:e mars hade det dött 4 personer i Nederländerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in