2020-04-16, 12:07
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Belgien har 5000 döda och har stängt skolor m.m. hårdare restriktioner än Sverige. Befolkning liknande Sverige.

Vad säger alarmisterna om detta?

- Dom ligger långt före oss så klart..

Samla hela Sveriges befolkning i Småland, så hade du nog fått se samma resultat.
Citera
Medlem
Det saknas förmodligen underlag för detta, men finns det någon studie som talar för att C- eller D-vitamin kan skydda något mot luftvägsinfektion/covid-19?
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Allt fler uppgifter som som pekar på att smittan, av misstag, spridits från viruslabbet i Wuhan.

Kina och WHO måste ställas till svars.
Har du någon källa på det? Väldigt intressant men upp med länk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
Belgien rapporterar ett stort antal fall, 289 av 417, från landets äldreboenden, torsdag. 128 personer dog utanför äldreboendena alltså.
417 i Belgien motsvarar att 12000 amerikaner skulle
mula på en dag! Gissa vilket pådrag det skulle bli!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Den här pandemin är väl ingenting till skillnad om Yellowstone borta i USA skulle få ett rejält utbrott, då är det tack och adjö till civilisation och man få önska lycka till för den del av mänskligheten som överlever.. för det kommer bli massvält pga obefintliga skördar då solen kommer skymmas av askgrå moln under mycket lång tid.. och så har vi den potentiella risken för oupptäckta kometer/meteoriter, de brukar ju upptäcka allt eftersom och vissa passerar ju jorden oroväckande nära.
Apropå det, har du lagt märke till till denna artikel nedan, tyvärr betalartikel, men ändå..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJrzWv/studie-utbrott-kan-paga-fram-till-2025

det räckte med det som gick att läsa + grafiken
ser inget vidare ut alls...
Senast redigerad av Blygdben 2020-04-16 kl. 12:12.
Citera
2020-04-16, 12:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Vad var det jag sa? Verkligen ett av era favoord. Även regimtroll spricker i solsken.

Tala om favoritord.

Det är ju forfarande så att det dör väldigt många människor (90000) i ett land varje år, vilket ju indikerar att väldigt många ärutsatta, svaga och sjuka. Mot den bakgrunden går det ju ännu inte att se några skrämmande siffror i det som nu sker. Problemet är ju i grunden kopplat till en underdimensionerad sjukvård och bristande rutiner på äldreboenden.

De länder som stängt kommer att behöva öppna och då får man se vad som händer där.
Citera
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oljeflacken
Vi har många skribenter här inne som påpekar hur domedagsprofeterna har fel och beter sig som barn. Fine enough, det kommer inte dö 1 miljon svenskar jag har svårt att tro det också.

Men sen har vi samma typ av skribenter som ska envisas med att förminska situationen, bara för att ett, ETT annat land har en annan situation än oss.

Det är lika pinsamt och korkat att skriva som att påpeka att vi alla nu ska dö.

Om något så är Belgien ett klockrent exempel på hur illa det faktiskt kan bli. Redovisar Sverige döda från äldreboenden och i hemmen? Om svaret är Nej på den frågan, då blir ditt inlägg än mer dumt.
Befriande med ett nyanserat inlägg!

Lägg därtill befolkningstätheten, Belgien rankas runt 21-22 i världen sett till befolkningstäthet.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Belgien har 5000 döda och har stängt skolor m.m. hårdare restriktioner än Sverige. Befolkning liknande Sverige.

Vad säger alarmisterna om detta?

- Dom ligger långt före oss så klart..

Man behöver bara höra ordet "Belgien" så vet man att man har att göra med ett regimtroll alternativt nyttig regimidiot. Tjänar inget till att argumentera. Men för upplysningsskull är "Belgien" en av deras käpphästar. "Slutresultat" en annan.
Citera
2020-04-16, 12:09
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Kvinnorna med hårda nypor är ju Annie och Ebba. Ebba fick gärna ta över för mig, men hon är nog inte först på tur i det här läget.....
Annie har fan inga hårda nypor, det är bara en evigt glappande käft på den kopparödlan. Ebba håller dock måttet.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oljeflacken
Vi har många skribenter här inne som påpekar hur domedagsprofeterna har fel och beter sig som barn. Fine enough, det kommer inte dö 1 miljon svenskar jag har svårt att tro det också.

Men sen har vi samma typ av skribenter som ska envisas med att förminska situationen, bara för att ett, ETT annat land har en annan situation än oss.

Det är lika pinsamt och korkat att skriva som att påpeka att vi alla nu ska dö.

Om något så är Belgien ett klockrent exempel på hur illa det faktiskt kan bli. Redovisar Sverige döda från äldreboenden och i hemmen? Om svaret är Nej på den frågan, då blir ditt inlägg än mer dumt.

Sverige redovisar fall och dödsfall på äldreboenden om de testats. I stockholm t.ex. är 25% av alla bekräftade fall personer på äldreboende.

Belgien å andra sidan inkluderar misstänkt covid-19 i sina dödstal. Det är en avgörande skillnad mot Sverige och troligen många andra länder som enbart redovisar dödsfall med bekräftad covid-19.

Det finns ingen internationell standard för att redovisa smitta och dödsfall i covid-19. Lägg till att länder befinner sig i olika faser så är det ytterst vanskligt att jämföra länder alltför mycket.
Citera
Medlem
milofos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, jag kan inte bevisa det. Åtminstone inte utan att avslöja mig själv här. Men hursomhelst "vet" jag och jag kommer att vara långsint. Den saken är helt klar.

Samma här. "Långsint" är ett understatement. Jag kommer lägga all tid och energi jag har på att få de ansvariga dömda för vållande till annans död.
Citera
Medlem
joffrey.baratheons avatar
Jag har lust att spy. det sovande folket....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Vb8BKJ/superlyft-for-lofven-i-nya-matningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in