2020-04-16, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terror-Ister-Band
Finns det nagon karta over Sverige som visar spridningen?

Googla. Corona karta sverige.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
menar du kronologiskt eller medicinskt
Kronologisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, det är svårt att följa inläggen, jag håller med dig.🙋🏼‍♀️

Jag har tidigare haft brist på D-vitamin och min läkare skrev ut en tablett med D plus kalcium. Sedan äter jag även magnesium och b-12 samt berocca performance.
.

Låter mycket vettigt. Det är lätt att man bortser från B-vitaminerna och Berocca tror jag har en bra sammansättning. Jag behöver nog själv vissa tillskott, mitt fruktätande och sökande efter rätt juicer ger mig inte allt som jag behöver. Ser fram emot när jag kan plocka bär i min trädgård. Syra-bas balansen kan också vara viktig för dig.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju ett känt symtom. Sen om det gäller din dotter vet vi ju inte.

Det är för jäkligt att man inte kan få testa sig om man misstänker att man har haft COVID-19 eller om man känner sig små sjuk.
Citera
2020-04-16, 13:34
Avstängd
Volvo startar upp sin produktion på måndag och även tjänstemännen får under kontrollerade omständigheter åka tillbaka till kontoren.
Citera
2020-04-16, 13:35
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Det är väl därför man använder sig av fackfolk och inte cancerforskare och tandläkare Att var professor ger ingen kompetens utanför det egna forskningsområdet. Forskare är per definition inte heller utpräglat exekutiva.

Det är väl dessutom rimligt att en myndighet är myndighetsaktig. Vad är handlingsgrundlag?

Jag fattar det, jag tycker bara att kritiken är delvis välmotiverat. I vanliga Fall är det bra att en myndighet är så, men i en sits med osäker information och brådska skadar bureaukratiska myndigheter.

Handlingsgrundlag, typ justification for action. Vad som krävs av förändring i information för att trigga respons. På mig verkar det som att FHM låter epistemiska hänsyn väga FÖR tungt givet Vad som rapporteredes av praktiserende fackfolk från “fronterna” runt om i världen.
Citera
2020-04-16, 13:35
Medlem
Kvantskallens avatar
Läsvärd artikel.

Om dödligheten i corona-pandemin i Sverige – regeringen och myndigheterna togs på sängen

http://www.news55.se/debatt-artiklar/om-dodligheten-i-corona-pandemin-sverige-regeringen-och-myndigheterna-togs-pa-sangen/
Citera
2020-04-16, 13:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du vet inte vad det är?

Svaret är att en person med kraftig övervikt som bantar ner sig kommer att ha kvar de fettceller som tidigare var fyllda med fett. Det är som ballonger. En nedbantad person kommer därför att ha mycket lättare att gå upp i vikt igen jämfört med en som aldrig varit överviktig. Det brukar ta ungefär 5-7 år innan en tidigare överviktig (om den håller sig smal hela tiden) har fått bort även detta.

Utöver detta så har naturligtvis övervikten bidragit till att alla organ fått arbeta extra hårt. Hjärta och lungor blir försvagade.
Jag vet att antalet fettceller hos en människa är konstanta. Latenta skulle jag ju dock inte säga att de är.
Citera
2020-04-16, 13:36
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
41.1 years old, and we have one of the largest elderly populations in the world in regards to percentages. Not much separates us from Italy in that regard.
Tack!
En dödlighet på 1% förutsatt att sjukvården hinner med verkar då fortfarande rimlig.
Citera
2020-04-16, 13:37
Medlem
Nu visar uppdaterad information att det dör fler varje dag i Sverige!
https://pbs.twimg.com/media/EVt3pVNXgAAjOM1?format=png&name=4096x4096
Citera
2020-04-16, 13:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Gravid kvinna död pga Covid19

Aftonbladets artikel om den gravida kvinnan är korrekt. Jag har fått bekräftelse från en vän som känner till avdelningen och berörd personal.

Den gravida kvinnan hade haft feber och hosta, men avråddes från att besöka sjukhus.

Om en gravid kvinna inte är prio 1, hur tänker man då?

Den som inte känner marken gunga nu har inte fattat någonting.

Riktigt fullt så illa var det kanske inte. Det verkar nämligen ha varit av hänsyn till kvinnan hon avråddes från sjukhus vid första tillfället:

"Ambulansen var här en sväng i torsdags, två dagar innan det hände. Syresättningen var ganska bra, 97, 98 procent. De sa att “risken för att smittas av covid-19 ökar om vi tar in henne till sjukhuset, så det är bättre att ni stannar hemma”. Det kändes lite konstigt, att risken för sjukdom ökar på ett sjukhus."

Andra gången togs hon till sjukhus. Det var nog inte uppenbart att hon led av covid-19 eftersom hon haft andra hälsoproblem innan. Hon dog av hjärtproblem, så det behöver inte ha varit covid hon dog av bara för att hon testade positiv.

https://www.etc.se/inrikes/gravid-dod-i-covid-19-ambulansen-kom-klockan-11-tva-timmar-senare-var-hon-borta

Hela artikeln i spoiler:

Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-16 kl. 13:40.
Citera
2020-04-16, 13:38
Medlem
Japan och sydkorea som är grannar med china har hanterat detta otroligt bra. Japan med sin befolkning på 126 miljoner har bara 178 registrerade dödsfall. Sydkorea med sin befolkning på 50 miljoner har 229 döda. Sverige som är på andra sidan världen med sin glesa befolkning på 10 miljoner tickar på mot 2000 dödsfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in