2020-04-16, 13:28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
It’s a good look at an IFR skewed for the youth. Diamond Princess is creeping towards 2% IFR with a median age of 58 and several still in intensive care/hospitalized.
Vet någon medelåldern i Sverige?
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Med tanke på hur vårt relativt stora land ser ut med den lilla folkmängd vi har så är det helt bedrövliga siffror. Oerhört svagt av regeringen.

Om det sen visar sig att man inte bli immun så har man satt sig rejält inklistrat. Gambling med människors liv är vad det är.

Ni vet väl båda att era jämförelser är nonsens och meningslösa
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK, det har blivit lite svårt att följa inläggen här. Jag missuppfattade dig. Det kan vara vettigt att ta D-vitamin många har nog brist på det ännu efter vintern.
Ja, det är svårt att följa inläggen, jag håller med dig.🙋🏼‍♀️

Jag har tidigare haft brist på D-vitamin och min läkare skrev ut en tablett med D plus kalcium. Sedan äter jag även magnesium och b-12 samt berocca performance.
Citera
2020-04-16, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qualia9
Alla tittar bara på siffror, det är ett liv varje siffra,hel sjukt hur det har bilvit..
Men här i Stockholm lever nästan alla som vanligt.. känner 3 Pers som har förlorat mot corona, alla somnade in på sös..

Visar ju hur intellektuell befolkningen är, inte mycket att hänga i julgranen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Ni vet väl båda att era jämförelser är nonsens och meningslösa

På vilket sätt då menar du?
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden

menar du kronologiskt eller medicinskt
Citera
2020-04-16, 13:30
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Finns det nagon karta over Sverige som visar spridningen?
Citera
2020-04-16, 13:30
Medlem
Citat:

41.1 years old, and we have one of the largest elderly populations in the world in regards to percentages. Not much separates us from Italy in that regard.
Citera
2020-04-16, 13:31
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
På vilket sätt då menar du?

Eftersom ni måste veta vilka som hamnar i statistiken är döda i hemmet med, är döda på äldre boenden med. Hur definieras död pga av Covid i de olika länderna. Om ni inte vet detta så blir er statistik meningslös
Citera
2020-04-16, 13:31
Medlem
Citat:
82 år
Citera
2020-04-16, 13:32
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleAng
Varför tog du inte med hela texten från CNN, fel på copy-paste på din dator kanske`? Där står ju dessutom:

A total of 141 people who had apparently recovered from Covid-19 have tested positive again, South Korea's Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) said on Thursday.

KCDC deputy director Kwon Joon-wook said the agency did not know what caused the people to retest positive and was investigating.

Most experts think it's unlikely that somebody will be re-infected for the coronavirus soon after recovering. It's possible that issues with testing – or varying amounts of viral RNA in the body, which the tests look for – could explain why people tested positive after testing negative.

Kwon also said that the government is studying cultivated samples from the patients to determine whether the cases could be contagious. Kwon said the study will take about two weeks from today.

“Our KCDC workers are working day and night to collect samples and conduct studies,” Kwon said.

Verkar mer och mer troligt att de inte alls blivit återinfekterade utan att de istället inte blev av med viruset. Det ligger lantent under en period som HIV och ger inga positiva provresultat förrän sendare.

Att man bildat antikroppar innebär inte att man är frisk.

https://www.aljazeera.com/news/2020/04/200413110301074.html

https://www.usnews.com/news/world-report/articles/2020-04-10/south-korea-says-recovered-coronavirus-patients-test-positive-again
Citera
2020-04-16, 13:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Ok då är jag med och håller med dig
Tack. 🙋🏼‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto