Citat:
Ursprungligen postat av
Lyckligagatanden
Men kom igen för fan, Adam hade redan gått ned i vikt massor och senast jag såg han inte fet ut, jag köper inte snacket om att han borde isolera sig för detta, varför då? För han var inte i en riskgrupp över 70år med multipla sjukdomar.
Med facit i hand så borde alla isolera sig eftersom vi vet inte hur jävla illa C19 kommer göra med de som smittas men du tror väl att de smittade är immuna och sedan är faran över.
Han var ju inte smal precis. Och att han hade gått ner i vikt betyder inte att hans kropp har blivit av med all skit fetman har ställt till med under alla år. Sådant tar lång tid att bli av med, om någonsin helt och hållet.
Sedan vet vi inte ifall han led av något annat, det kan ju inte vi veta.
Jag säger inte att han har gjort fel, jag bara skrev att OM han hade isolerat sig, så hade han ju förmodligen levt idag. Och hade kunnat leva i 20-30 år till.
Man får ju också tänka efter lite hur mottaglig man är för virus osv. Vissa får ju influensavirus av olika slag hela tiden och blir otroligt dåliga av det. Vissa blir nästan aldrig smittade hur de än utsätts för virus och även om de nu blir smittade så tar de det bra.
Om man vet att man inte tål influensavirus så bra, så kanske man bör vara mer försiktig.
Jag exempelvis blir nästan aldrig sjuk. Det spelar ingen roll om jag så vårdar och sover med en influensasmittad person, eller om det så är svininfluensan eller någon annan influensa. Antingen blir jag inte sjuk överhuvudtaget (märkligt nog?), eller så får jag feber i ett par dagar, mår lite kasst p.g.a feber, möjligen hostar några dagar, men sedan är skiten över.
Men det finns de som blir precis hur jävla dåliga som helst, varenda eviga gång de ens tittar på en smittad människa liksom (ja, du förstår säkert vad jag menar), och dessa bör nog akta sig extra noga.