Ja, det är svårt att följa inläggen, jag håller med dig.🙋🏼♀️
Jag har tidigare haft brist på D-vitamin och min läkare skrev ut en tablett med D plus kalcium. Sedan äter jag även magnesium och b-12 samt berocca performance.
.
Låter mycket vettigt. Det är lätt att man bortser från B-vitaminerna och Berocca tror jag har en bra sammansättning. Jag behöver nog själv vissa tillskott, mitt fruktätande och sökande efter rätt juicer ger mig inte allt som jag behöver. Ser fram emot när jag kan plocka bär i min trädgård. Syra-bas balansen kan också vara viktig för dig.
Det är väl därför man använder sig av fackfolk och inte cancerforskare och tandläkare Att var professor ger ingen kompetens utanför det egna forskningsområdet. Forskare är per definition inte heller utpräglat exekutiva.
Det är väl dessutom rimligt att en myndighet är myndighetsaktig. Vad är handlingsgrundlag?
Jag fattar det, jag tycker bara att kritiken är delvis välmotiverat. I vanliga Fall är det bra att en myndighet är så, men i en sits med osäker information och brådska skadar bureaukratiska myndigheter.
Handlingsgrundlag, typ justification for action. Vad som krävs av förändring i information för att trigga respons. På mig verkar det som att FHM låter epistemiska hänsyn väga FÖR tungt givet Vad som rapporteredes av praktiserende fackfolk från “fronterna” runt om i världen.
Svaret är att en person med kraftig övervikt som bantar ner sig kommer att ha kvar de fettceller som tidigare var fyllda med fett. Det är som ballonger. En nedbantad person kommer därför att ha mycket lättare att gå upp i vikt igen jämfört med en som aldrig varit överviktig. Det brukar ta ungefär 5-7 år innan en tidigare överviktig (om den håller sig smal hela tiden) har fått bort även detta.
Utöver detta så har naturligtvis övervikten bidragit till att alla organ fått arbeta extra hårt. Hjärta och lungor blir försvagade.
Jag vet att antalet fettceller hos en människa är konstanta. Latenta skulle jag ju dock inte säga att de är.
41.1 years old, and we have one of the largest elderly populations in the world in regards to percentages. Not much separates us from Italy in that regard.
Tack!
En dödlighet på 1% förutsatt att sjukvården hinner med verkar då fortfarande rimlig.
Aftonbladets artikel om den gravida kvinnan är korrekt. Jag har fått bekräftelse från en vän som känner till avdelningen och berörd personal.
Den gravida kvinnan hade haft feber och hosta, men avråddes från att besöka sjukhus.
Om en gravid kvinna inte är prio 1, hur tänker man då?
Den som inte känner marken gunga nu har inte fattat någonting.
Riktigt fullt så illa var det kanske inte. Det verkar nämligen ha varit av hänsyn till kvinnan hon avråddes från sjukhus vid första tillfället:
"Ambulansen var här en sväng i torsdags, två dagar innan det hände. Syresättningen var ganska bra, 97, 98 procent. De sa att “risken för att smittas av covid-19 ökar om vi tar in henne till sjukhuset, så det är bättre att ni stannar hemma”. Det kändes lite konstigt, att risken för sjukdom ökar på ett sjukhus."
Andra gången togs hon till sjukhus. Det var nog inte uppenbart att hon led av covid-19 eftersom hon haft andra hälsoproblem innan. Hon dog av hjärtproblem, så det behöver inte ha varit covid hon dog av bara för att hon testade positiv.
Gravid död i covid-19: ”Ambulansen kom klockan 11, två timmar senare var hon borta”
Det första coronarelaterade dödsfallet som involverar en gravid kvinna i Sverige har nu bekräftats. Kvinnan avled under påskhelgen på en intensivvårdsavdelning i Mellansverige.
De senaste veckorna har medierna rapporterat om flera gravida som drabbats av coronaviruset och tvingats få intensivvård. Nu har en av dem avlidit, tillsammans med sitt ofödda barn.
– Det är 100 procent säkert att hon hade covid-19, sjukhuset ringde precis, berättar kvinnans make på tisdagen.
Tillsammans med familjen försöker han nu ta in vad som hänt med stöd av sjukhusets kristeam. Parets äldsta barn får samtidigt hjälp av skolkuratorn för att hantera sin mammas plötsliga död.
Hosta och feber
Den gravida kvinnan och hennes make hade varit i kontakt med sjukvården innan helgens dödsfall.
– Det konstaterades att hon hade urinvägsinfektion, men det är ju ingenting allvarligt. Hon hade lite hosta också, men inte heller det kändes speciellt allvarligt, eftersom hon får lite hosta varje gång hon är gravid.
Dessförinnan hade hon haft feber till och från, men inga dramatiska temperaturer. Hon hade också haft svårt att ta sig ur sängen och känt sig begränsad.
– Vi förlorade ett barn för två år sedan och har varit extra känsliga under den här graviditeten, berättar hennes make. Med tanke på barnet ville vi nu att någon skulle titta till henne. De tyckte säkert att vi var överdrivet oroliga.
Blå om läpparna
– Ambulansen var här en sväng i torsdags, två dagar innan det hände. Syresättningen var ganska bra, 97, 98 procent. De sa att “risken för att smittas av covid-19 ökar om vi tar in henne till sjukhuset, så det är bättre att ni stannar hemma”. Det kändes lite konstigt, att risken för sjukdom ökar på ett sjukhus.
I lördags förmiddag, runt klockan 11, gick mannen in till henne och upptäckte att hon var alldeles blå om läpparna. Han ringde en ambulans som kom “ganska snabbt”:
– Hon fick syrgas och då tyckte jag att hon, vad jag kunde se under masken, inte såg lika blå ut. Det kändes rätt bra ändå. Jag såg att hon blev lite piggare.
Var i vecka 23
Sjukhuset meddelade att det kunde ta lite tid innan de hör av sig. Maken väntade. Två timmar senare kom det chockartade beskedet:
– De sa att tyvärr, hon har fått hjärtstillestånd. Det fanns inget de kunde göra.
Hade din fru någon hjärtsjukdom?
– Nej, hon hade jättelite förhöjt blodtryck veckan innan, men absolut ingen hjärtsjukdom eller liknande. Hon var överviktig, vilket ska vara en riskfaktor. Men annars fullt frisk.
Hur långt gången var hon?
– Hon var i vecka 23.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-04-16 kl. 13:40.
Japan och sydkorea som är grannar med china har hanterat detta otroligt bra. Japan med sin befolkning på 126 miljoner har bara 178 registrerade dödsfall. Sydkorea med sin befolkning på 50 miljoner har 229 döda. Sverige som är på andra sidan världen med sin glesa befolkning på 10 miljoner tickar på mot 2000 dödsfall.