2020-04-16, 09:15
Medlem
Sockss avatar
5*742*784 kr bara i advokatkostnader som staten får stå för.

Ang straffen så tycker jag det ändå blev rätt bra med tanke på hur mesiga straff det brukar utdömas i Sverige.

Jag har inte orkat läsa hela domen, men det enda, vad jag hittills kunnat se ang Stefan Sekretessm den person som det här uppges är Stefan Billborn skulle köpa sex är vad Isak sagt: Där skulle han komma för att köpa sex eller något liknande pratades det om.

Överallt annars, vad jag alltså hittills kunnat hitta, står det att de fått kontakt på Tinder och att Stefan skulle åka och träffa någon tjej i Strängnäs av den anledningen. Sen får man tycka vad man vill om hans moral i att träffa en så pass mycket yngre tjej.
Det kan ha varit så att det var underförstått att han skulle betala för sex, det kan ha varit kart uttalat vid samtal mellan Stefan och Ida för så vitt jag förstår har inget skriftligt i den vägen framkommit.

Det kan ha varit så att han, liksom många andra män, har haft en övertro på sin egen attraktionsförmåga och inte sett något konstigt i att en så pass ung tjej ville träffa honom. Alt att han trott att tjejen tänkt att hon ska få sig en 'sugardaddy' och han har låtit henne tro det bara för att få sex.

Ingen vet säkert utom de inblandade själva. Oavsett, det är fastställt att rånet har skett och de som varit misstänkta har också dömts på ett eller annat vis för detta och andra brott av liknande art som de utsatt andra personer för.

Många av de andra har ju erkänt att det handlat om sexköp, men det framgår som sagt inget direkt bevis annat än det Isak sagt att just Stefan skulle ha varit ute efter samma sak även om det inte är helt otroligt att det var så. Dock, som sagt, finns inget direkt bevis på detta.
Citera
2020-04-16, 09:23
Medlem
Laddjulias avatar
P3 nyheter har gjort en podd om ärendet, otroligt ändå att bajens tränare vill träffa småtjejer i skogen och ha sex.

Smutsigare klubb får man fan leta efter.
Citera
2020-04-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
5*742*784 kr bara i advokatkostnader som staten får stå för.

Ang straffen så tycker jag det ändå blev rätt bra med tanke på hur mesiga straff det brukar utdömas i Sverige.

Jag har inte orkat läsa hela domen, men det enda, vad jag hittills kunnat se ang Stefan Sekretessm den person som det här uppges är Stefan Billborn skulle köpa sex är vad Isak sagt: Där skulle han komma för att köpa sex eller något liknande pratades det om.

Överallt annars, vad jag alltså hittills kunnat hitta, står det att de fått kontakt på Tinder och att Stefan skulle åka och träffa någon tjej i Strängnäs av den anledningen. Sen får man tycka vad man vill om hans moral i att träffa en så pass mycket yngre tjej.
Det kan ha varit så att det var underförstått att han skulle betala för sex, det kan ha varit kart uttalat vid samtal mellan Stefan och Ida för så vitt jag förstår har inget skriftligt i den vägen framkommit.

Det kan ha varit så att han, liksom många andra män, har haft en övertro på sin egen attraktionsförmåga och inte sett något konstigt i att en så pass ung tjej ville träffa honom. Alt att han trott att tjejen tänkt att hon ska få sig en 'sugardaddy' och han har låtit henne tro det bara för att få sex.

Ingen vet säkert utom de inblandade själva. Oavsett, det är fastställt att rånet har skett och de som varit misstänkta har också dömts på ett eller annat vis för detta och andra brott av liknande art som de utsatt andra personer för.

Många av de andra har ju erkänt att det handlat om sexköp, men det framgår som sagt inget direkt bevis annat än det Isak sagt att just Stefan skulle ha varit ute efter samma sak även om det inte är helt otroligt att det var så. Dock, som sagt, finns inget direkt bevis på detta.

Du menar att andra som rånats ville köpa sex av småtjejerna men du tror att Stefan Sekretess är ett undantag trots att Isak uttryckligen säger att ”han skulle komma för att köpa sex”?

Snuten har givetvis gett Stefan Sekretess immunitet för sexköpet mot att han vittnar.
Citera
2020-04-16, 12:08
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Du menar att andra som rånats ville köpa sex av småtjejerna men du tror att Stefan Sekretess är ett undantag trots att Isak uttryckligen säger att ”han skulle komma för att köpa sex”?

Snuten har givetvis gett Stefan Sekretess immunitet för sexköpet mot att han vittnar.

Jag menar att ingen här VET, vi kan bara göra våra egna tolkningar och tro vad vi vill tro.

Jag TROR han iaf hade aningar om att han skulle få betala för sexet på ett eller annat vis, men jag VET inte. Däremot kan jag inte hitta något som bevisar att så var fallet iom att det enkom är Isak som säger att det 'pratades om att köpa sex eller något liknande'.
Om det funnits skriftligt på detta borde väl det ha tagits med?

Övriga personer i härvan har erkänt att de varit ute efter att köpa sex och/eller att de har hittat 'tjejen' på sidor avsedda för detta, men i Stefans fall talas det om Tinder. OM de nu har undanhållit något kring detta så är det väl isf det, vart de har fått kontakt med varandra.

Stefan behövde ingen immunitet, ev sexköp tas inte upp eftersom rån, misshandel mm 'trumfar' sexköp så det ev brottet läggs ingen tid på. Eftersom inga pengar för sex bytt hand och ingen har haft sex med någon vid det här tillfället så kan det i bästa fall bli uppsåt att köpa sex om det ens finns som brottsrubricering.
Citera
2020-04-16, 22:49
Medlem
StefanDavidssons avatar
Lång jävla dom! Sammanfattning på straffen? Gissar att bruden klarar sig lindrigast undan
Citera
2020-04-16, 23:36
Medlem
5549s avatar
En lättnad för S. Billborn får man anta. Nu kan han gå vidare i sitt liv och fokusera på hammarby till 100%, och ge sin chef/ägare Zlatan full fokus vilket nog kommer uppskattas.
Citera
2020-04-17, 00:03
Medlem
billgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia
P3 nyheter har gjort en podd om ärendet, otroligt ändå att bajens tränare vill träffa småtjejer i skogen och ha sex.

Smutsigare klubb får man fan leta efter.

Vill du länka? Jag hittar inte.
Citera
2020-04-17, 00:54
Medlem
Läste denna domen på samnytt nyss, vilket dekadent pajas gäng och vad dom har lyckats ställa till med. Ingen solskens historia direkt och allt detta för att få lyxa till vardagen genom konsumption. Vilket totalt förfall, känns som dom alla har tagit sig vatten över huvudet. Synd att ingen av offren varit kapabel nog att prygla upp dom. Millenials.
Citera
2020-04-17, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy

Polisen kan inte ge folk immunitet i Sverige. Stefan Billborn har pratat med polisen och vittnat för att han vill få dejtingligan dömd. Det är inte alls ovanligt att människor som själva begår brott anmäler andra för brott. Man blir väl knappast del av någon tysthetskultur för att man köper sex.

Stefan Sekretess sexköp är ointressanta brott som bara "utreds" av vanliga poliser om de råkar snubbla över bevis. Polisen har inte snubblat in i några bevis som håller.
Citera
2020-04-17, 08:07
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billgren
Vill du länka? Jag hittar inte.

https://podcasts.apple.com/se/podcas...=1000471511180
Citera
2020-04-17, 10:22
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laddjulia

Hej,

Värdelös ’pod’ - lite ihopklippt SR material. Och tjejen var över 18 så någon småtjej vet jag inte om hon är... däremot ung.

Bra att straffen blev kännbara, tomtarna verkar inte förstått de potentiella konsekvenserna av att gå all in
Citera
2020-04-17, 11:07
Medlem
Laddjulias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
Hej,

Värdelös ’pod’ - lite ihopklippt SR material. Och tjejen var över 18 så någon småtjej vet jag inte om hon är... däremot ung.

Bra att straffen blev kännbara, tomtarna verkar inte förstått de potentiella konsekvenserna av att gå all in

Ja den var inge vidare.

Om man jämför med billborn som är 47 så är hon en småtjej i mitt tycke. Mycket märkligt gjort av en allsvensk tränare av den kalibern att träffa en 18 årig tjej i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in